tisdag 31 mars 2009

Febertopp?

Nu har jag gjort alla utmaningar till Scrapfebern hos Magdas, utom alterutmaningen. Och hur ska jag få till nåt där??? Nåväl, jag har till den 23e april på mig, för jag planerar att delta i alla utmaningar.

Först ut är en LO där man skulle scrappa ett/flera foto/n på djur.


Fotot är från när äldsta tösen var ca 7 månader och vi var till en kär vän och hälsade på. Egentligen så är det ingen ko, utan en tjur, men vem orkar vara så petig *skratt*


Detaljbild. Ugglan fanns redan på pappret, men jag häftade dit en liten bit wellpapp så den fick nåt att stå på...



Ja, här ser ni ytterligare ett av dessa "Fragments", från Tim Holtz, som jag fattat ett sådant tycke för :)




Fragments...

För er som missat dessa urläckra dekorationer från Holtz, så är det tjocka akrylbitar i olika former. Jag har använt Glossy Accents för att klistra dem på ett mönstrat papper, och sedan har jag klippt ut det. Fragments finns, i olika former, hos Ilona på SkaparLusten.

Tillbaka till febern, och nästa bidrag. Man ska inspireras av en bild på tecknade Barbies, klädda i blått resp rosa. Tror det är omslaget till en video/dvd, som heter "Prinsessan och tiggarflickan". Man skulle sedan skapa med bl.a. mönstrade papper i blått och rosa.



Jag inspirerades av prinsesstemat, men ville inte scrappa (ytterligare) ett foto av töser i prinsessklänning, så jag lät lillan bli "Stålprinsessan"... Fotot är eg från då hon lärt sig stå, men inte gå. LOn är rund, det svarta är mitt vanliga bakgrundstyg.



Och så en liten detaljbild...


Sista bidraget (eller näst sista, då...) är till en utmaning där man skulle lifta en superläcker LO av Lilo. Jag, som nästan aldrig gör kort, blev faktiskt inspirerad till att göra ett nu!! :)


Inspirerades bl.a. av de ojämna kanterna, så jag klippte lite på kortet. Med lite fantasi kan det ju ge en tigerfeeling oxå :) Vidare liftade jag det prickiga bandet och djuren, som jag tror kommer från ett liknande papper som cirklarna på Lilos layout kommer från.
Färgerna blev konstiga (lejonet är mest gult, inte vitt, som det ser ut att vara här...) och, som vanligt, är det svarta bakgrund....

Nu ska jag sätta mig ner och klura lite till något som MaritScraphörnan planerar... ;)
På återskrivande!
Kram!!!

10 kommentarer:

MissMian sa...

Du är ju helt otrolig!!!! Vad du hinner! Och då menar jag inte bara scrappa helt otroligt snygga LOs utan också kommentera på bloggar och i forumet! Du måste vara superduperkvinnan!! :) Underbara alster allihop men jag gillar "kossan" lite sxtra!

Cattis sa...

=O Vad mycket du har gjort!! Och så himla läckra allihop som vanligt! Och jag älskar prinsesslayouten, vilket härligt kort! =D

Ja,en riktig våningssäng hade vi också köpt om inte vi hade haft snedtak i sovrummen...=/ den här var den enda som vi kunde ha som passade in.

Kram/Cattis

Annyt sa...

Men shit tjejjen...är du klar??
Galet snabbt jobbat o vilka bidrag sen då...super!
Jag får visst skärpa till mig,
ditt hejjande i feberforumet fick mig att bli klar med den jag hade under näsan iaf..utan kaffefläckar tack o lov..det var den till Liloliften!
Imorgon får jag väl jobba vidare på vintagetävlingen..
Kramen// Anna

Alex sa...

du är otrolig tjejen! det är rätt långt kvar av febern o du är ju nästan klar med alla!!! snacka om kreativt flöde! älskar rubriken på den första.. haha. "en ko".. så klockrent! behöver inte vara mer komplicerat än så ;-) o wellpappsgrenen till ugglan är sååå smart! o de där småknasiga djuren till kortet får mg verkligen att le stort! såå söta! likaså lilla söta stålprinsessan! vilken goding! :-D nä du, du inspirerar!

stoooor kram på dig för det!

Essmo sa...

Wow! Du bara sputar ur dig underbara alster! =) Vilka härliga färger! Får mig verkligen att vilja scrappa i så här glada färger, du är ju bra sååå bra!

Gillar "en Ko" såå cool! Akrylbitarna är ju himla fräcka! & prinsessLO´n - va tufft det var & lägga till en krona & mantel! Kortet är verkligen coolt med, gillar kanterna! Gillar dina ideér! Tack för all inspiration!

Stoooor kram på dig,vännen! =)

Hedvig sa...

Å Emma, du ska veta att jag blir så HIMLA glad av dina kommentarer! Du verkar vara en helt underbar person.
You made my day - again ♥


synd att du bor i överkalix, annars hade vi kanske sprungit på varandra på nån scrapträff... ;D

och p.s. ditt djurkort är helt fantastiskt gulligt!!

Nicola sa...

Så många fina bidrag! Gillade verkligen prinsess Lo´n!

Vibeke sa...

Så flotte bidrag du har laget!! Liker godt fargene du bruker.!! Kult oppsett på Loene dine:)

Ønsker deg en flott torsdag videre:)

http://cillasinsida.blogg.se sa...

Å så många härliga fina bidrag du gjort människa! Själv har jag hunnit med ETT bidrag till Scrapfebern. Men det har varit lite mycket jobbiga saker i mitt liv ett tag så jag får "skylla" på det.

STORT grattis till permanent uppdrag hos Scraphörnan!

Kram

Villa nöystu sa...

Vännen, jag har inte haft möjlighet att titta in på ett tag, så mycket fint du hunnit göra.
Tyson i vintage-stil så underbart. Och det överkattade nöjet, julappper??!! passade ju hur bra som helst till sommar... la.. la..la.. snart så... allt snöande till trots.
Å flickorna r u talking to us? Vilken fantastisk citykänla jag börjar känna när jag ser den layouten. New York, New York...
Stor KRAM, ses söndag hoppas jag