torsdag 26 mars 2009

Trött...och feber!!!

Det har varit en väldigt intensiv vecka, men jag har hopp om att helgen blir lite lugnare. Detta blir inget långt inlägg, men jag tänkte lägga upp ett par LOer i alla fall.

Feber har jag, ja, men denna gång är det Scrapfeber, och den härjar hos Magdas t.o.m. 23 april.

Det första bidraget är gjort till utmaningen "Glamouröst och dekadent", där man skulle inspireras av 20-talet.


Älskar detta foto på äldsta tösen, och jag vet att jag har scrappat det minst en gång tidigare, Tyckte dock det passade så bra till 20talstemat, så det fick bli scrappat igen :)


En detaljbild på "glasfransen" (köpt i vår lokala sybehörsbutik)


Mitt andra bidrag är till en skissutmaning. Det gällde att skapa efter en av Momas underbara skisser, och med temat "Min absoluta favoritplats". Normalt brukar Momas skisser inspirera mig till att plocka fram spets och blommor, men eftersom jag direkt visste vad jag skulle scrappa, så föll det romantiska bort *skratt*


Min absoluta favoritplats: Inne i mitt huvud!! Trots en del hjärnspöken, så är det där allt finns, och jag är en riktig dagdrömmare. Pappersplanet får väl symbolisera en del väl högt flygande fantasier, liksom att huvudet är uppe bland molnen...

Nej, mina vänner, nu måste jag verkligen släcka ner och söka mig till sängen. Det är ju en dag i morgon också, och den börjar med ännu ett tidigt besök på vårdcentralen, för provtagningar...
På återskrivande!
Kram!!

6 kommentarer:

Alex sa...

wow tjejen! såååå underbara LO:s! fattar inte hur du får till det så där fint! *klurar* båda är fantastiska men den andra är bara så.. så.. o-la-la! både idéen och slutresultatet! men hur har du gjort det? är det en hybrid? håller du på med digi-scrap också, eller? viska hemligheten till mig ;-)

Cattis sa...

WOW!!! Älskar dina layouter!! Så läckra och kreativa!!

Eyovine sa...

Vad jag tycker om den först vet du redan =).. LÖÖÖÖÖW!!!!
Å den andra är lika cool, fyndig och lekfull... Känns ju som jag egentligen kan lääga ner mitt skapande iaf om jag tror jag ska vinna nåt =D.. DU RÅKKAR TJEJEN!!!!
Din andra inspirerade iaf mig att komma på att tänka i lite andra banor.... så nu vet jag också vad som är min favoritplats!! Tusen tack för inspirationen kära konkurent ;D..

Kramarna på dig vännen
Maja

*Bling* sa...

Den glamorösa dekadenta vart ju
en fullträff, snacka om att
tolkningen vart "huvet på spiken"

Carola sa...

Kanoners vilka läckra lo's bruden! Älskar den med påfågelfjädern. Så tufft att använda en sån. ME LÖÖÖV IT :P ♥

wildärtan sa...

Det är 2 fantastiska alster på olika sätt. Är stormförtjust i kortet, men din LO är ju oxå rikt6igt eljest!! :-D