måndag 16 mars 2009

Söt - in multicolour

Ett tag har jag nu känt en sådan lust att prova scrappa loss med färg, och lite roligare dekorationer, men har liksom inte hunnit, eller orkat, försöka. Sen tycker jag att jag inte har "något roligt" hemma, men: den som söker finner!!
Igår gjorde jag så en LO, bara för att. Och det är ett tag sedan jag scrappade en sådan!!


Jag har använt material som jag skrapat ihop från olika håll (det jag kallar scräp)... En god vän, som syr underbara lapptäcken, hälsade på i söndags och hade med en påse spillbitar samt en bollfrans till mig :) Ni ser en bit av bollfransen, och även några tygremsor. Det är de som är klistrade på cardstocken, jag lät dem vara som de är, brydde mig inte om att klippa till dem på något sätt.


Det orangea pappret, siffrorna, samt de blomformade pappersdekosarna är gratispapper från ett nummer av en brittisk scraptidning, som min kusin förärade mig med, förra våren. Fjärilarna samt knapparna (the badges, not the buttons) kommer från den superläckra bloggpartyvinsten jag vann hos Lilo.


"Ramen", ett plastband som man ska trä pärlor på, köpte jag i en bunt olika färger på lokala Konsumbutiken, för tio kronor.
I övrigt har jag klippt former och figurer från pappersspill (även muffinsen kommer från ett mönstrat papper).

Jag har också fått en bloggutmärkelse av sötaste Karin för några dagar sedan, och den ska jag skicka vidare snart. Det är ju inte det att ta emot en utmärkelse som "tar tid", utan att sätta sig ner och välja ut vilka som ska få den. Listan är ju hur lång som helst varje gång, och så måste man sätta sig och stryka...:(

Ikväll ska jag fly vårt "sjukhus" (ja, de två yngsta har fortfarande feber) och gå på den lokala revyn. Det är några år sedan jag var på den sist, men den brukar vara så himla rolig!!! Förväntningarna är m.a.o. höga :)

På återskrivande!!
Kram!!

14 kommentarer:

Eyovine sa...

WOW!!! Den är hur läcker som helst!! Å den bollfransen älskar jag! Platbandet var en kul idé.. Å alla dekorationerna i övrigt var också busigt härliga.
Tack för inspirationen!

Kramiz maja

Linda - www.knorrigt.com sa...

Sååå fint!!! Precis min smak. :)

marit sa...

Superläcker!

Själv har jag ingen ork över till scrap just nu... hoppas den återkommer snart...
Kram

*Bling* sa...

Gillar verkligen de färgglada som skapats här i bloggen på sista tiden. Det här med ROSA och TURKOST
Underbart helt underbart....suck...

Har också en sjuk liten hemma och känner själv lite i halsen. Vill inte att vi vuxna ska bli sjuka nu för vi ska ju bort och kryssa och fira vår 10-års dag i helgen och det har jag verkligen sett fram emot, barnfritt och så...

Alex sa...

oooo! den här är i min smak! tokgillar den i minsta lilla detalj! superfin!

Carola sa...

SNYGGT SNYGGT SNYGGT!!! Love the colors :P

Essmo sa...

WOW! Vilken färgglad underbar LO! Blir bara helt jätteglad av den!

kram på dig !

alexandra-lindgren sa...

hej där!
tack för titten i min blogg :)
Åh, vilken läcker layout. jag gillade verkligen färgerna och dina idéer :)
kram

sandra sa...

Men åååå såå fin!! Jag älskar färg!
Det här blev verkligen en favorit=)

Otroligt bra jobbat!

Cath. sa...

Jag blir helt lycklig när jag tittar på din LO!!! Färgglatt och härligt - sånt som inte jag "kan" och jag gillar verkligen din uppfinningsrikedom!
Kram och tack för inspirationen du ger!

Monika sa...

Underbar, både denna och den ovan. Jag älskar alla de glada färger du har använt och dekorationerna.
JAg beundrar så folk som kan skapa så här vackert med klara färger och samtidigt skapa så vackert som du gör med de mer romantiska pappren!

Cattis sa...

WOW igen!! =D Du är ju så kreativ..gillar tygremsorna. Nu har jag fått massor av ideér! Hoppas det är ok att låna dom?!

Diana sa...

UNDERBAR layout!!!

Erica sa...

Supersöt layout.