fredag 20 mars 2009

Are you talkin' to us?

Rubriken är en variant av Robert De Niros kända replik "Are you talkin' to me?", från filmen Taxi Driver. Ni vet, scenen där han struttar runt och spänner sig framför spegeln...


Det är film- och musikaltema i månadens utmaning hos Magdas, och jag tänkte först scrappa musikalfilmen Grease, som jag älskade som barn, och som må vara töntig och förutsägbar, men som fortfarande har någon form av nostalgiskt grepp om mitt hjärta *lol*
Tyvärr hittade jag inget bra foto till ett Greasetema, men i min jakt fann jag istället detta, på de äldsta töserna i en taxibil. Klart jag skulle scrappa Taxi Driver, jag gillar ju den filmen oxå :)


På denna layout har jag provat något som är min nya scrapkärlek: Fragments, från Tim Holtz. Tjocka akrylbitar i olika storlekar (finns i olika former, SkaparLusten har kvadrater/rektanglar, ovaler/cirklar samt charms). Love them!!! 
Här har jag använt dem till att göra trafikskyltar. Jag har skrivit ut bilderna, och klistrat fragments på, med hjälp av Glossy accents 3d-lack.


En annan kärlek i ny, spännande tappning: bollfrans på böjbar tråd!! Fantastic!! Finns i flera färger hos Scraphörnan. Där hittade jag också den lilla fågeln, tillsammans med alla sina kompisar, från Maya Road.


Birdie nam-nam


Idag tänker jag inte gå in på alla turer kring samtal med sköterskor och läkare, provtagningar, nya mediciner och turer till sjukhus. Med detta var allt om det sagt. 


Vi har haft en riktig vårdag här uppe hos oss!! Om det inte hade blåst som 17, så hade vi haft ett helt fantastiskt väder. Flera plusgrader och strålande sol!! Hoppas helgen blir fin, och att vi får någon chans att komma oss ut, trots febertoppar.
Hoppas ni alla får en kanonhelg :)
På återskrivande!
Kram!!! 

9 kommentarer:

Marit sa...

SKitläcker som Linn skulle sagt =)

Drar iväg i morgon bitti då... Postar lite godis till dig nästa vecka ;-)

Kram så länge

Alex sa...

wow tjejen! den här var ju bara för häftig! vilken rolig idé! o vilka härliga dekorationer du har gjort! lycka till i tävlingen! skulle inte alls bli förvånad om du vinner!

Eyovine sa...

Hade tänkt vara med på denna utmaning jag med..... men nu blev det tilt i hjärnan =D... denna är fantastisk Emma!!!! *dåndimper*

Älskar precis allt med den!! Den är klockren!! Ger dig härmed första priset!!!

Kramiz Maja

Essmo sa...

Wow, shit pomfritt! Den är verkligen urläcker! Såå cool ! Häftigt med skyltarna! & bollfranden, jag gillar den med, massor! Du är verkligen såååå bra !

Ha en himla bra helg!

kramis!

Diana sa...

Riktigt häftig LO!!

jomma sa...

Vilken läcker och annorlunda lo!
Ett roligt och annorlunda upplägg!!

//Bodil

Cath. sa...

Urhäftig!!!

CillaT sa...

Helt underbar!!

Tette sa...

Helt superfin LO! Vad roligt att du är med i utmaningen på Magdas och att du är med på Scrapfebern också!!!

Kram Tette (Magdas DT)