tisdag 3 mars 2009

Lockande och Tre små Rograr

Ja, vi har nog kommit över den värsta delen av magsjukan nu. Nu är töserna "bara" trötta...de två yngsta hann knappt äta morgonvälling innan de ville vila igen - lillan i min famn och mellantösen i min säng. Det var bara stortjejen som orkade vara uppe med mamma.

Nu vilar lillan igen, ute i vagnen, och de två andra leker lite, så jag passar på att lägga upp ett par layouter.
Först ut är den andra jag gjorde för SkaparLusten, av de underbara papprena från Basic Greys serie Marrakech.



Trots att jag inte brukar scrappa i blått särskilt ofta (någonsin?) så bara älskar jag den här blå färgen!!!



Jag fick med en flaska distress stickles i mitt DT-kit, och jag har provat använda den på rubriken. Det är en superläcker effekt, sådär lite lagom glittrigt, inte lika mycket som "vanliga" stickles. Naturligtvis har Ilona alla färger i shopen!!!

Min tredje dt-layout har jag lagt upp i SkaparLustens blogg idag. Kila in där, om ni är nyfikna ;)

Den andra layouten för idag är den jag deltog med i 1a utmaningen i Femkampen hos Hildas Rum. Läs mer om den tävlingen här.



Man skulle scrappa en layout efter en bingorad, och i den jag valde skulle bl.a. en sida ur en bok/serietidning vara med. Jag hade en helt annan idé i huvudet, men när jag såg boken "Tre små Rograr" i min bokhylla, så blev det detta istället. Poängen med det hela är ju att sambon, tösernas pappa, heter Roger.
I övrigt skulle det finnas med piprensare, någon form av swirl samt prickigt band på LOn. Man fick bonuspoäng om man också hade med nabbipärlor (sådana till pärlplattor).

Nu ska jag titta till de små.
På återskrivande!! :)

8 kommentarer:

Lillan sa...

Ja men det var då de sötaste små "Rograr" jag någonsin sett!
Rackarns vad duktig du är!

Lillan ... igen sa...

Glömde skriva, krya på er.
Magsjuka är det värsta som finns. Hoppas vi klarar oss..

CillaT sa...

Å så fina, den översta är jätteläcker i sina starka färger och den nedre så härlig i sin avsaknad av färger. Älskar upplägget på "Lockande". Du är alltid så fiffig med dina rubriker (*gillar*) och "Tre små Rograr" är bara för roligt=D

Eyovine sa...

Usch å fy vad jobbigt med magsjuka... hoppas det är över nu för er del.
Marrakesch är ju såååå läckra! Å dina layouter likaså =). Tokgillar LO:en 3 små "rograr". Misstänkte när jag såg den inne på Hildas rum, att pappa hette så =).
Här är det gnälligt idag å bara hyss från treåringen... så jag undrar lite tyst för mig själv ... var det så här livet skulle bli..

Kramiz

Monika sa...

Usch och fy för magsjuka. Här har vi en dotter som haft ont i magen i en vecka nu.

Underbara loer i vanlig ordning!

Du... det är inte så att du har tid och lust för ett dt-uppdrag till? Jag vet ett ställe som söker nya dt-medlemmar och som du skulle passa bra till ;)

MissMian sa...

Blääää hatar magsjuka!!! Skönt att ni är på bättringsvägen! Ursnygga LOs...gillar verkligen den i blått!!

Ida sa...

Lika härliga bilder som vanligt !
Huvva då, jobbigt med kräksjuka :( Går visst lite på BG också.. Nåväl. Tänker på mellandottern, bara hon inte blir sjuk av sjukan så att säga..!!
Här börjar mina små bli lite bättre men som har varit så griniga hela dagen idag.. men imorron ska dom få fara en sväng på dagis, ett par timmar i alla fall, så man hinner tentaplugga lite. Dock ingen heldag. Men det borde dom klara, så pass pigga är dom och ingen feber.

Tänker på er, krya på er ! Och tack för alla dina tankar och fina ord !
KRAM

Emo sa...

Vill du ha fler tips hur man kan ha roligt med de små plastpärlorna så besök http://parlkonst.se/