onsdag 25 mars 2009

Friska, award & snabbscrappat :)

Nu, äntligen, är kidsen friska - alla tre :) Så underbart skönt!! Visserligen är det fortfarande en del provtagningar för mellantösen, men med henne sjukdom är det ju ändå "vardag".
Så, vad mer roligt att berätta? Jo, jag har fått en utmärkelse av allra goaste Alex. Har ni tittat in hos henne??? Det bara måste ni, hon är hur duktig som helst, jag skulle aldrig ha trott att hon är nybörjare om hon inte sagt det. När hon började? Ja, det är i år (!)



Åh, jag vet att jag är tråk-tråkig, men nu skickar jag iväg denna till alla er som tittar in, och som har en egen blogg. Var så god, ta emot den, lägg upp den, och skicka den vidare!!

Jag snabbscrappade lite lördag kväll. Ja, jag vet att det ju är flera dagar sedan, men jag har inte hunnit blogga eftersom det har varit fullt upp med så mycket annat...

En "bara för att" LO, om äldsta dotterns första natt i eget rum. Tyget är egentligen en vikgardin, från när jag och min bror var barn. Älskar det tyget!!!




Har använt mina älskade "Fragments" från Tim Holtz, även på denna LO.



Ännu en detaljbild...


Sedan har jag snabbscrappat för SkaparLusten också. Eller jag snabbscrappade med material från mitt härliga dt-kit, det med papper, knappar och dekosar från Basic Greys serie Marrakech, och då blev det ett extra dt-alster :)


Bladen är en chipboardfigur som jag klippt i fyra bitar. En enkel layout, men ett roligt sätt att använda pappersspill på :)

Ni som har möjlighet går väl på Stora Symässan i Malmö, 27-29 mars!!!???? SkaparLusten ska dit!! Läs mer på hemsidan!! *pekar på länken*

Vad gäller alster så har jag ytterligare ett par layouter att lägga upp, men det får bli imorgon.
Hoppas ni alla mår riktigt gott!!
På återskrivande!
Kram!!!!

7 kommentarer:

Monika sa...

Underbara loer, speciellt den övre. Snabbscrappat? Det är duktigt det. Det vet inte jag ens hur man gör och inte skulle så fint som där inte!

Monika sa...

Ååå, jag var just inne på Scrapfebern och såg din glamorösa layout! WoW!!!!!
Den är ju helt fantastiskt! Vilket härligt foto och layouten är ju bara så klockren, perfekt till fotot, så vinner inte du så blir jag riktigt suuuur!!!!!!!!

♥Annes scrapperi♥ sa...

Tack Emma för dina ord! Dom betyder mycket ska du veta!
Skönt att Ni är på benen igen!
Hoppas det kommer vår till er oxå snart! ( vi fick visserligen bakslag igår med minus och snö...)
Härliga LOer har du hunnit med oxå :o)
Kram
Anne

Pssst. Jag postar vinsten imorgon faktiskt, tro eller ej ;o) Den som väntar...ja, du vet!!

Eyovine sa...

Men Emma!!!! sååå underbara loer!!! Å inte ser dom snabbscrappade ut!! Den övre vart en riktig favvo... å säger som Moma om din 20-tals Lo på scrapfebern... vinner inte du blir jag sur =)

Kramelikramarna Maja

Essmo sa...

Wow! Vilka härliga layouter! den översta blir jag ju bara sååå glad över! Vilket underbart tyg & va fint du fick ihop med med alla färger! Me like! =)
Den undre LO´n är himla fin, gillar blommorna & fotot..

& du, jag kom ihåg när du började scrappa i o med croppen op AOS & du blev oxå jätteduktig så snabbt! ;)

Skönt att ni alla är friska..

Stor kram till dig!

Alex sa...

ååååå den där första blev jag kär i!!! så toksnygg!!! en klar favvo! allting passar så himla fint ihop! o snart måste jag nog köpa såna där "Fragments"... gillar det starkt!

o du, tack för dina fina ord *rodnar lite*

*Bling* sa...

Älskar verkligen det tyget
jag också. Hoppas att du
hinner delta i min
skissutmaning, stor chans att vinna om det bara blir en eller ett par som skickar in...jag har
precis lagt upp min tolkning av skissen

http://blingsblogg.blogg.se