lördag 28 mars 2009

Febern fortsätter...

Ja, än är jag inte kvitt febern. Scrapfebern, vill säga :)

Jag gör ju inte kort särskilt ofta, men nu har jag gett mig den på att försöka göra ett bidrag till varje utmaning, och det innebär att jag bl.a. fått göra ett kort:



Ja, en liten ordvits, som ni ser... Kan bli nog så krystat ibland *host* Kortet skulle man skapa efter en underbar kortskiss av Tette (antar jag, även om det inte står i klartext, för hon håller i den utmaningen, och hon gör grymma kort och skisser) samt ha med minst en rosett.


Mitt andra bidrag är till en utmaning där man ska skapa i vintage-stil, samt ha med tre mönstrade papper, fluid chalk och spets.



Nu tillhör jag dem som inte tänker så mycket på i vilken specifik stil jag skapar, när jag scrappar, så jag är väldigt dålig på att skilja på vintage och shabby chic... Kanhända blev detta fel? För mycket av det senare? Vad säger ni? 



Detaljbild på delar av ett halsband jag en gång köpt på Myrorna, och plockat sönder för att använda till scrappandet. Passade perfekt till denna LO.



Strassen kommer från samma halsband som ovan. Fjärilen, som sitter på det mönstrade pappret, har jag satt Crackle accents på, men det syns inte så bra. Hrm...kan delvis bero på att det inte hann torka riktigt ordentligt innan jag fotade...


Vi har ett härligt vårväder ute, så nu när kidsen har ätit lunch ska jag och mamma/mormor ut med dem på långpromenad, längs skoterspår på isen. Lillan får ta sin tupplur i skidpulkan :)
Hoppas ni alla får en riktig underbar helg!
På återskrivande!!
Kram!!



5 kommentarer:

Eyovine sa...

Absolut vintage tycker jag, som inte heller skiljer på de två =).. dom vart lika våra loer =)... fast din e fiiinare... MYCKET fiiinare!!

Kramiz vännen !!

MissMian sa...

Wow så otroligt mycket snyggt du hunnit med!!! Min absoluta favorit är den till momas skiss som du tolkade så underbart!!! Loooove IT!!!!

*Bling* sa...

Helt stum...vad snygg...Detta är ju likt min stil...men vilken är den då? Det skulle ju vara kul
att få reda på vilken stil man scrappar i och vilken skillnad
det är på Vintage och Chabby chick.

Trevlig kväll och
jättestorakramar Carina

marit sa...

Shabby vintage är väl kanon tycker jag =)

Superfint är det i alla fall, vännen!


Kram!!

Ewa sa...

Den här stilen gillar jag verkligen. Har inte hittat min stil ännu - tror jag men det är sånt här jag tycker om!!!