måndag 16 mars 2009

Ännu en LO för Scraphörnan

God morgon!

Eftersom jag lär ha fullt upp hela dagen med de sjuka små fröna, så passar jag på att lägga upp min andra LO för Scraphörnan nu. Vi har ju faktiskt redan hunnit vara igång i mer än två och en halv timme, så en liten paus vid datorn tycker jag att jag kan unna mig ;)
Hm...jag blir alltid lika förvånad över hur lite behov av vila, men hur mycket behov av bus, sjuka barn har... Skulle jag ha deras feber, hosta och snuva skulle jag ligga i sängen. Eller rättare sagt: önska att jag kunde ligga i sängen...:/

Oj, nu kom jag av mig... LOn var det, ja...


Jag har klippt bort pappret runt ramen och sedan gjort lite hål med mina öljettsättare. Det svarta i bakgrunden är inte cardstock, utan ett svart tyg jag lagt ut för fotograferingen. Och ja, dessa evinnerliga pappersrosor....men jag lovar att hålla in lite på dem nu. Eller snart. Eller kanske ;)

Övrigt material, plus en liten detaljbild hittar ni i Scraphörnans blogg.

Under tiden jag skrev detta lilla inlägg har jag pausat för blöjbyte, medling och snytande av små näsor. Så: nu är det dags att återgå till de små.
Jag hoppas kunna scrappa ikväll! Jag har kört fast totalt, känns det som, skulle vilja få till något lite roligare :(
Oj, nu låter det som en smärre kris i lekrummet...
På återskrivande!
Kram!!

11 kommentarer:

Ida sa...

Åh, vilken härlig bild på alla tre tillsammans ! Bara njuter av allt du gör... det är som ett annat galleri, museeum eller hur jag ska benämna det ! Underbara bilder i ilket fall !

HAhah... ja, det var bra skrivet... då barnen blivit stor men innan man själv blir inkontinet... så sant så sant :-D !

Tungt med sjuka barn ! Hoppas ni kryar på er, måste ses snart !!
Kram!

Eyovine sa...

God morgon vännen =)... har också varit vaken i flera timmar typ 3 1/2 nu... så jag tar lite paus. Kokar lite fm kaffe och surfar runt.
Tycker inte alls du ska sluta med dina små rosor... dom är underbara!! Läckert det blev med hålen i pappret... måste jag också testa. LO:en var superfin och ett så fint foto.
Tycker du gör underbara layouter.. men kan förstå din känsla... man tröttnar lite på sig själv =D... Hoppas du för din egen skull hittar lite nya infallsvinklar.... menför mig är det alltid nåt nytt här inne.

Kram Maja

Lilo sa...

VACKERT!!! ALLT du gör! =)
Ja, sjuka barn minns jag minsann. Det hade vi jämt. Våra var mer sjuka än friska när de var små. Jag minns hur jag optimistiskt satte på band med Bamse eller Piff och Puff, lade mig brevid dem i sängen och somnade in... för att vakna ganska raskt av att det bara var jag som sov och inte det sjuka barnet. ;) Hoppas de kryar på sig fort! Och vaniljbullarna var supergoda och jag åt två. ;)

Linda - www.knorrigt.com sa...

Den är superfin!!! ♥

aviga Ellen sa...

Det är kul att kika in på alla dina fina alster! Jag har inte tröttnat på dina pappersrosor. De är jätteläckra! Och jag har faktiskt testat att göra egna. De finns på en LO i bloggen nu. :-)

rose-marie sa...

tack för omtanken.. det värmer... det är alltid jobbigt med såna här saker... men förhoppningsvis känns det väl bättre snart...
kram

♥Annes scrapperi♥ sa...

Så läckert Emma! Gillar hålen och dina fina rosor (Ska anteckna i min idébok). Ska försöka få iväg din vinst i veckan, har inte glömt;o)

Kram
Anne

MissMian sa...

Underbar LO! Hoppas att barnen mår bättre nu! Sluta inte med rosorna! Jag tycker att de är underbara och jag ska prova en dag! :)

marit sa...

Men hallå där...
Vaddå kört fast??
Du knåpar ju som en tok ;-)

Och snyggt är det =)
Bamsekram!

Anonym sa...

Hej Emma! Vilken bra blogg du har!
Nu när jag endå är här vill jag passa på att bjuda dig på gangstar party hos Mia (furuvägen) fredagen den 27 mars kl 18.00. Inget köptvång! Kom gärna och titta om du hittar något! kläderna är toppen! Ha det så bra MVH Cecilia


cecilia.edenberg@gangstar.se

Arvet sa...

Hej vännen!
Idag har tom jag hunnit in en sväng och som alltid belönats med en massa vackert att vila ögonen på. Tack för alla fina ideér dessutom.
Mängder av kramar till er alla.
Nu ska jag kolla min febriga tös. Vi skrives...
Kram Bi