onsdag 4 mars 2009

Sommar, sol och...snö?!

Har inte scrappat så mycket de senaste dagarna... Ni som brukar titta in vet ju att det har varit fullt upp med magsjuka kids. Och igår kväll lämnade jag faktiskt över till sambon, flydde kräktvätt och "gnälliga" barn för att gå på bio. Vi såg "Män som hatar kvinnor", och visst var filmen bra, men fy f-n så illa berörd jag blev! Men, som sagt: en bra och helt klart sevärd film.

Pysslandet, ja...Det lilla jag försökt mig på är de kort som ska göras till veckans deltävling i Femkampen hos Hildas Rum. Utmaningen gick ut på att man skulle göra tre kort i ett set, som ska höra ihop på något sätt. De är snart färdiga, men det går segt för jag är inte alls nöjd med dem :(

Dagens LO blir den tredje jag gjort för SkaparLusten, av de fantastiska Marrakech-papper som Ilona skickade mig. Förresten så har hon bl.a. fått in de gudomliga små pappersrosorna från Prima, så skynda att fynda :)



Fotot är från någon gång i juni förra året, jag gillar kontrasten mellan flickornas sommarkläder och snön som ligger på marken :) Jag har använt två mönstrade papper: dels det röda bakom fotot, och sen ett mönstrat som jag klippt ut blommor och blad från.

Sitter och väntar på att Marit på Scraphörnan ska låta sin flicka Linn dra två vinnare i sin blogcandy *håller tummarna*. Jag brukar inte ha så tur i lottdragningar, men nu har jag på kort tid vunnit två, hos Mysmumlan och hos Lilo så jag har liksom fått lite blodad tand *s* Jag har också skickat in ett bidrag till Marits header/loggatävling, men jag vågar nog inte ens hålla tummarna där...Spännande!!!

Dax att fixa middag (eller rättare sagt assistera sambon som redan satt igång...tycker han jag sitter mycket vid dator/pysselbord, tro???*visslar*)

På återskrivande!!

5 kommentarer:

Vibeke sa...

For en utrolig flott LO!!! :) Herlig!!:)

Eyovine sa...

Såg ju den inne hos skaparlusten å den är bedårande =)... min favvis av de tre du gjort med marrakesh.

Hoppas du vinner =)... håller mina tummar också!

Kramiz

Marit sa...

Pssst...
Det är offentligt nu ;-)

Kramar!

Jennie {Deleelsia} sa...

Mycket fin layout...funderade först på rubriken tills jag såg snöhögen :)

*Bling* sa...

Jag gillar att du vågade placera hela alltet på en vit bakgrund, det vart så himlans fint ju.
Jättebra med ett så stort kort och precis avvägning med "dekosar"
Toppen