söndag 29 mars 2009

Snö, snö och åter snö...

Ja, här har det snöat precis hela dagen. Känns lite trist efter den vackra dag vi hade igår, men det är ju säsong för aprilväder...
Nå, då har det ju blivit lite scrappat i alla fall. Helt plötsligt tog dock lust och inspiration slut, men tre Loer har jag fått ihop till Scrapfebern hos Magdas.

Den första är till en färgutmaning, där färgerna gul, blå och orange ska vara klart framträdande:


Hittade ett färgmässigt passande foto. Det är från i somras, en dag när vi var hos min faster o co och äldsta tösen ville hjälpa till att ge kvällsvälling till lillan.


Den andra LOn är ett bidrag till en kombinationsutmaning, där man ska använda band, die cuts, akrylfärg samt sömnad av något slag.




På tagen har jag använt låsdelen av det halsband jag använt delar från, på min vintageLO här nedan.


Ännu en detaljbild. Här syns även lite av sick-sacksömmen.



Mitt tredje bidrag för dagen blev till en utmaning där man skulle inspireras av ett bokomslag till boken "Mussi och hennes vänner"...
Jag scrappade om mellantösens kära kanin, som betytt så mycket för henne under en period i livet. Ni ser ju oxå vem som fick följa med till akuten, när hon skulle plåstras om sedan hon ramlat mot öppna spisen, drygt ett år gammal....
Som vanligt är det inte cardstock, utan samma svarta tyg jag brukar lägga ut som bakgrund vid fotografering av alster...


Jag inspirerades av lite av varje...av det rosa, tvinnade bandet, rosorna, rosetten, de små djuren, blommorna och en cirkel. Samt delvis av färgerna.


Detaljbild på den små "vännerna", som jag klippt ut ur papper och sedan satt Glossy Accents 3d-lack på.




Blommor, blommor, blommor....

Jag har ju glömt blogga om att jag fick jag min bloggpartyvinst från söta Anne i fredags :) Gissa om jag blev nyfiken när jag såg paketet?!?! Och gissa om jag blev galet glad när jag såg dess innehåll: papper och cardstockbokstäver från SassaFras´ underbara serie Vintage Yummy. Jag säger just det: yummy!!
Och trots det som hänt i hennes liv, har hon tagit sig tid att skicka mig min vinst. Så väldigt omtänksam är hon. Tack, Anne!!

Och så sist - men definitivt inte minst:
Igår fick jag ett mail, som gjorde mig mycket glad och stolt: rara MaritScraphörnan frågade om jag ville vara kvar som DT hos henne ytterligare en tid. Naturligtvis tackade jag, med stor glädje, ja! Tusen tack, Marit!!
Så, med andra ord får ni dras med mig i Scraphörnans blogg ännu ett tag ;)

Nu, mina vänner, är det dags att natta barn. Ikväll tänkte jag ta mig en ordentlig bloggrunda, det hinns inte alltid med när man scrappar som mest :(
På återskrivande!
Kram!!! 

11 kommentarer:

Alex sa...

hihi, jag hängde med! jag hoppades på ett litet leende där, så som jag apade mig bakom kameran, men den blicken fick räcka.. ibland är hon svårflörtad :-)

nå hörredu, inte konstigt att lust och inspiration tagit paus när du sprutar ur dig så här fina LOs som på löpande band! fiffig detalj med halsbandslås! man får alltid se nåt nytt annorlunda hos dig :-) sen äslakr jag bara hur du har använt bandet på den sista! superfint!

o sååå kul att du fortsätter vara gäst-DT! inte alls förvånad ;-)

Carola sa...

Oj vad mycket snyggt du scrappat. De bara sprutar lo's ur dig va? ;)
Tack för kommentaren och japp de e samma syrra som på bilden. Har bara en syster =)

Kramiz ♥

Essmo sa...

WOW! Shit va grymt bra du är Emma! Sååå fina layouter! Gillade den understa, såååå fin! =)

Grattis till din fortsatta gäst-DT-plats!

kram kram!!

Eyovine sa...

WOW!!!! vilka grymt vackra loer!!! Å du var inte "lurken" över vintage =)... Jag TYCKTE verkligen bara att det var roligt... ber så hemskt mycket om ursäkt om jag fick dig att känna dig illa till mods.
Fotbollen idag blev inställd... vilket var ganska skönt för då hann jag städa färdigt och scrappa lite till tidningen.
Nu ska jag krypa upp i soffan med min man.
Å grattis skulle jag ju också säga till fortsatt gäst dt uppdrag. Kikar mer än gärna mera på dina alster inne hos Marit =)

Kramiz vännen // maja

Cath. sa...

Helt GALET så mycket vackert du åstadkommer!!! Och jag bara älskar din vintageLO här nedan!
Stor kram till dig!

Hedvig sa...

Å, så underbar den första, blågula, layouten är!! ♥

silwerstar sa...

Helt underbara layouter!

sandra sa...

Ojoj så mycket läckert det finns här då! Älskar dina härliga färger=)
En "favo" blev nog "sverige LO:n"

Ha det bäst !

Kramisar Sandra

Cattis sa...

WOW!!! Du är ju superbra!!! Härliga lekfulla och kreativa alster! Och jag gillar kortet här under!♥

Kraaam!

*Bling* sa...

Här i bloggen ligger vi verkligen i och har 1000 projekt på gång samtidigt. Fattar inte att du hinner med att skapa så mycket fint till utmaningar hit och dit. Så bra jobbat och kul att läsa.
Jättekramar

CillaT sa...

Fina fina! "Hjälper till" är underbar i sina färger och detaljer=D Jag levde också mina 6 första år med lapp för ögat så "lappen" väcker lite minnen.