måndag 9 mars 2009

Tacksamhet

Idag är jag så oändligt tacksam och så oändligt glad. Med den hemska upplevelsen i förra veckan, och dess lyckliga slut, i ödmjukt minne och tacksamhet, ska jag nu dela med mig lite av allt jag är så lycklig över:

Först och främst så är jag obeskrivligt glad över att alla mina tre töser mår bra!! Stor, mellan och liten - allihop :)


I brist på något nytt alster lägger jag in framsidan av ett minialbum om fjolårets marknad, lillans första.

Sedan har jag fått veta att jag vunnit bloggpartyutmaningen som Anne hade!! Det var med den här LOn.

Tusen tack till alla ni som röstade på mitt bidrag!

Och så mailet, ja (nu, kära P, nu kommer det...): Ilona på SkaparLusten frågade om jag vill vara permanent DT-medlem, och jag tackade naturligtvis ja!!!
Några uppmärksamma besökare kanske har lagt märke till att jag ändrat från "gäst-DT" till "DT-medlem" i högerkanten (helt rätt, Cilla ;))
Jag är så oerhört stolt, tacksam och glad över att få vara del av ett sådant fantastiskt, kreativt och talangspäckat gäng :) Och DT-mamman, Ilona herself...ja hon är guld!! Kika in i SkaparLustens blogg så finns alla DT-tjejers bloggar länkade (ja, jag ska lägga in dem här också)


Uppslag ur minialbumet. Äldsta tösen i hopptältet tillsammans med en kompis :)


Sen har jag ju, som jag redan bloggat om, den fantastiska lyckan och turen att ha vunnit ett gäst-DTskap hos Scraphörnan!! Det blev aningen förvirrat då jag bloggade om det i fredags. Vi var ju nyligen hemkomna från sjukhuset och känslorna var många och starka, men jag ville ju ändå berätta detta roliga, detta fantastiska!!
Jag ser så enormt mycket fram emot ett inspirerande samarbete med underbara Marit och hennes DT-tjej Anna.
Tyvärr hittade inte vinst/dt-paketet till min brevlåda idag, så jag får lurpassa på brevbäraren imorgon, igen :) Men...den som väntar på nåt gott....

Är mitt liv bara barn och scrapbooking? Nej, det är vänner och familj också. Och jag är så lycklig över att ha dem runt omkring mig. Vännerna träffar jag alldeles för sällan, även de som inte bor så långt bort. Men med riktiga vänner är det ju så, att de finns alltid där, ändå.


Baksidan av minialbumet, mellantösen åker kaffekopp :)

Och när vi pratar om vänner, så vill jag också säga hur oerhört glad jag är över alla jag "lärt känna" på nätet - om än inte irl (ännu...) - tack vare denna fantastiska hobby...eller...öh...livsstil??? ;)

Nu har lillan vaknat efter sin tupplur, så nu ska vi hitta på mer bus (kanske diska - läs:orsaka smärre vattenskada - för 3.e gången idag, eller "städa" bestickslådan för femtielfte gången *skratt*)

Ikväll ska jag scrappa igen!! :) På återskrivande!!
Kram!

9 kommentarer:

CillaT sa...

KRAM! Och grattis till allt roligt kring dig vilket är frukten av att DU är DU. Du är helt enkelt värd det=D Sen gillar jag att du verkar så klartsynt och ödmjuk till livet. (och att du skapar så mycket fint såklart)

LillBlomman sa...

Som relativt nybliven mamma sitter jag här med tårarna rinnande, fy sjutton vad läskigt! Förstår din skräck men otroligt skönt att allt verkat gått bra! Grattis till alla vinster och Dt uppdrag, du är SÅ duktig! Kram!

Eyovine sa...

Glädjs så med dig. Stort grattis till dt platserna. Å Fint att alla tjejorna är krya.
Det var så vårigt och glatt här inne hos dig =).. uppiggande till tusen.
För här har vi ytterligare en grå dag... men det har sin tjusning det å.
Önskar dig en fin vecka, å ser fram emot att få se vad du skapar för spännande ikväll ;D

Kramen Maja

MissMian sa...

Grattis till DT och gäst-DT!!! Men framförallt grattis till din underbara familj!!

Monika sa...

Stort grattis! Jag är så glad att få höra till samma team som du.

Och jag är så glad för att lillan fortsätter att må bra.Sänder er varma tankar.
Kram

Essmo sa...

Va skönt att lilltjejen mår bra ! =) Har tänkt på er massor!

Grattis till DT-platsen!!! Det skall bli så himla kul & se vad du hittar på , du gör otroligt fina alster & jag gillar verkligen att titta in här hos dig! =)

Stor kram!!!!

Cattis sa...

Stort Grattis till DT platsen!! Det är du värd!

Kram/Cattis

Annyt sa...

För det första:
SKÖNT att allt gick bra trots allt
med din lilla snäcka..hu för att vara med om nåt sånt!

Så vill jag självklart gratulera till den fast platsen hos oss på SkaparLusten..den är du väl värd!

Grattis även till hörnans Gästplats o priset i bloggpartyt!!
Skönt att det inte bara är elände!!

Stor Kram till dig Emma//
Annyt

Marit sa...

Jaja, jag får väl gratta dig också då ;-) Fniss

Jag är lite sen för jag läser via bloggkoll och då skriver jag ju kommentarer för att jag inte vet att du redan skrivit mer haha.

Hoppas posten kommer i morgon.
Skickade med B, men det borde kommit idag ändå tycker jag...

Kram!!