torsdag 2 april 2009

Nä, nu snöar det....

...och precis som jag skrev inne i Scraphörnans blogg så gör det faktiskt det hos oss, just nu :(

Nåväl, det passar till den senaste LOn jag har scrappat... För med så snygga papper som det är i Basic Greys julkollektion Wassail, så kan jag omöjligt vänta till nästa jul, innan jag får scrappa med dem.. Och även om det gick alldeles utmärkt att scrappa den här sommarLOn med dessa julpapper, så ville jag ju prova på ett jultema oxå :)


Fotot är taget 2007, och är från en serie när jag försökte få till det årets julkort. Alla tre papper kommer från kollektionen.



Detaljbild. Journalingrutan och stjärnorna är rub-ons från Wassail.




Ännu en detaljbild... Notbladet har jag skrivit ut, i miniformat, från The Graphics Fairy.




Sista detaljbilden... Rankan är en sticker från Wassail, och jag har försökt få en 3d-effekt på dess blommor genom att klistra dit små pappersrosor från Prima. Först tog jag bort de gröna bladen under varje ros, och efter att jag klistrat dem på plats så kluddade jag lite med en penna. Jag har lite dåligt med pennor, men denna passade bäst. Trots den läskiga färgen på detaljbilden, så är ju helhetsintrycket okej.
Pappersrosor hittar ni i shopen.


Ja, snart är helgen här, och jag hoppas ni får ett par riktigt trevliga dagar, med vackert väder och avkoppling!! 
På återskrivande!
Kram!!!



7 kommentarer:

marit sa...

Den är alldeles underbar!!!

Jag kommer planka allt du gjort med Wassail, för själv har jag bara tittat på papperna hittills ;-)

Åker ju till Skåne på lördag, så jag blir ju datorlös... du får väl skicka ett sms om något blir alldeles tokigt =)

Håll ögonen öppna i morgon, jag postade idag =)

Kram

Eyovine sa...

Denna är sagolikt vacker!! Gillar massor... vill också kunna göra så där fint med papper...
Här hemma har det tinat massor nu... känns riktigt vårigt =)
nu ska jag sova lite... är trött efter att jobbat på stallet å ridit min pålle...

Kramiz maja

Alex sa...

wao! vilken läcker! o vilka söta tomtetöser :-) fint du har krullat papprena! o sååå söta detaljer! favvo-detalj på denna måste ändå vara journalingrutan! med wellpapp o stjärnor så där - wow - så originellt! men det är ju du i ett nötskal - originell! fortsätt vara det!

LillBlomman sa...

Helt fantastisk!!!!

Essmo sa...

Åååh va fin den är! Helt underbara detaljer!
Hmm.. snö!? trist!

Hoppas du får en riktigt härlig helg, massa kramar!

*Bling* sa...

Mmmmm mumma här kunde man verkligen gotta sig i alla
de små detaljerna...man kan inte sluta titta helt enkelt.
Kommer sno lite idéer här
tror jag bestämt...

Ewa sa...

Älskar den här lo:n. Gillar verligen att kolla in detaljerna på lo:n.