lördag 14 mars 2009

Sov du lilla videung

Mina små, eller två av tre, blev sjuka igen i torsdags :( Det var inte magsjukan som kom tillbaka, nu är det förkylning och hög feber som gäller. Inte konstigt, iofs, med tanke på hur förkyld jag själv varit förra helgen, och veckan som gått. De börjar dock bli piggare, och febern håller på att ge med sig.
Men...tyvärr har jag har inte hunnit scrappa sedan jag gjorde påsalbumet för Scraphörnan. Igår fick jag bära en ledsen och febrig liten tös precis hela dagen. Gissa om jag håller på att bli tooookig - jag har ju massor med gotter kvar i dt-paketet!!! Hoppas dock hinna sätta saxen i det ikväll :)

Så idag lägger jag upp en LO jag gjorde i höst någon gång, och som var med i jan/feb numret av tidningen Scrapbooking m.m.. Det har ju gått två månader sedan publicering, så nu kan jag lägga upp den på bloggen.



På fotot är äldsta tösen knappt ett dygn, det är fotat på BB. Jag sjöng Videvisan varje kväll för henne, från det hon låg i magen tills...ja, tills det blev en massa andra sånger :) Det är också en av visorna jag minns att min mamma brukade sjunga för mig och min bror. Ja, och för mina barn också.
Som jag skrivit i journalingen (på "trädstammen") så kunde jag knappt sjunga visan första kvällen, sedan hon kommit ut till oss, jag var så rörd och lycklig så rösten stockade sig totalt och tårarna bara sprutade...
På tagen finns Videvisan nerskriven.

Nu ska jag återgå till mina krassliga små. Vi ska faktiskt på barnkalas idag, för pojken som fyller år, liksom den andre kalasgästen, är också förkylda och småfebriga, så alla våra sjuklingar får mumsa tårta tillsammans :)

Så roligt att ni uppskattade demon av pappersrosor. Jag förväntar mig att se massor med rosor på olika alster nu ;)

Må så gott, allihop, och på återskrivande!!
Kram!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vad duktig du är på pyssla....


http://jessicaedenberg.bloggagratis.se/

Guldifanten sa...

Jodu, trazan och banarne hänger me fortfarande :-) Olyckan och hemlige arne är med också!
Vi har en skralltig VHS-rulle som (tror jag) är köpt på återvinningen här i byn. Men den går ännu :-)
Trevlig helg och krya på er! *kram*

Mette sa...

Awwww så fin! Gillar verkligen din stil så himla mycket!

Kramis!!!!

Monika sa...

Den här layouten är helt gudomlig!! Älskar, älskar, älskar den bara så mycket!!

Alex sa...

åh vilken fiiiiin! kul när man får se nåt så här annorlunda! :-) älskar idéen med att skriva journaling på stammen så där!

CillaT sa...

Så läcker!