tisdag 10 mars 2009

För att du finns

Jag scrappade igår, för första gången på flera dagar. Så befriande det var!! Jag visste inte var jag skulle börja, men jag skrev ut ett dagsfärskt foto av lillan och sedan plockade jag fram dt-kitet från Ilona på SkaparLusten, det med Basic Greys Marrakech.



Jag började med att göra pappersrosor av två mönstrade papper, sedan utgick jag från dessa, och fotot. Jag har aldrig använt den typen av rosor på en layout, bara på kort, men nu ville jag prova på det. Jag ville oxå ha med det härligt blå pappret, eftersom det tar upp lillans ögon så bra (syns ju bättre i verkligheten). Ja, så mycket mer blev det inte...det räckte.

På en del rosor duttade jag lite Distress Stickles.


Jag har fäst plastdekorationerna med Glossy Accents 3d-lack, som Ilona tipsat om, inne på Allt om Scrap. Himla smidigt, och det har gett det snyggaste resultatet av allt jag provat hittills....

Ska försöka hinna pyssla lite ikväll också, men det blir nog att natta tidigt. Idag har vi haft "kalas", min mamma fyller år, så jag bjöd föräldrarna på middag. Inget märkvärdigt, men trött blev jag ändå *skratt* Hm...kan ju ha att göra med att barnen blir så uppspelta oxå :)
En riktigt mysig middag, som avslutades med tårta som pappa/morfar hade "bakat" (på Konsum ;) )

Jag har varit så dålig på att gå min bloggrunda på sistone, men tänkte ta mig tid till det imorgon kväll, då barnen lagt sig. Ser fram emot många roliga inlägg och härliga alster!!!
Kram, och på återskrivande!!!

5 kommentarer:

Eyovine sa...

Läckert!! De rosorna var superfina.. å verkar ju inte så svåra att göra.. måste testa =)
Här har det inte blivit någe scrappat.. är för trött.. somnade på soffan å maken väckte mig nu!! Skulle bara släcka datorn =D.. nu ska jag tassa vidare med john blund.

Kramarna Maja

malin sa...

jättefin layout, och vilka söta rosor du gjort... skär du "bara" remsor och rullar? viker? böjer? himla gulliga är de - ger fint liv åt layouten :)

Alex sa...

du skulle se hur stort jag ler nu! :-) TACK för den fina kommentaren! o så glad jag är att du har lämnat den, för annars hade jag kanske missat den här underbara LO:n! vilka rosor!!! var inne hos malin och läste hur du gör.. så fiffigt! det måste jag bara testa nån gång! fast det brukar alltid låta enklare än vad det är :-)

du är mer än välkommen in till mig igen! själv lär jag hänga här lite då o då ;-)

*kramiz*

Marit sa...

Å så snyggt!!

Demo på rosorna tack ;-)

NetteR sa...

Otroligt läcker layout! Rosorna måste jag absolut testa någon gång, tack för att du delar med så mycket inspiration!