fredag 29 maj 2009

Slut!

Tänkte ta mig tid till ett litet inlägg här i bloggen, innan jag försöker mig på att scrappa en stund... Det är länge sedan sist, men jag har i alla fall gjort ett beställningskort, och det var hur roligt som helst!! Jag har inte gjort många sådana, men blir oerhört smickrad varje gång någon ber mig göra ett :)

Nu vill jag också tacka sötaste Maja för den underbara blog candy, som landade i min brevlåda härom dagen :) Wow, liksom!! Jag har inte fotat den än, men lovar göra det innan jag sätter saxen i den!

Och så har jag fått ännu en KAOS-award!! Denna gång från raraste Ellen :) Tusen tack!!!
Jag har fotat awarden, och kommer att visa den när jag skickar den vidare.

Ja...i brist på nya alster så lägger jag upp den andra ev de tre LOer jag gjorde när jag gästade Magdas.





Jag gillar det här fotot på lillan. Det ser onekligen ut som om hon ätit för mycket påskgodis *skratt*. Hon lade sig så lugnt i fåtöljen, och låg så här en bra stund. Jag hann i lugn och ro hämta kameran och fota...för det såg så roligt ut, där hon låg, bredvid de tomma påskäggen (nej, bilden är inte arrangerad, de låg redan där).




Detaljbild på band och Bazzills "Just the edge".



Detaljbild på blommor, badges och de läckra bradsen från BG´s Marrakesh.


Sen har ni väl inte missat att jag har ett par enklare DT-alster för Scraphörnan i butikens blogg??

************************

Stortösens ögonoperation blev av, och den gick jättebra. Hon var superduktig!!
Det blev dock en mycket lång dag för oss, så vi var båda helt färdiga när vi väl kom oss hem. Det är ju några mil att köra, oxå... Hade så gärna stannat hemma dagen efter, men sambon fick VABa, eftersom jag hade jobb...



Har äntligen vaknat efter narkosen, och smaskar på en Piggelin :)


Nej, nu ska jag försöka hinna scrappa lite innan jag måste natta. Men det har varit så mycket att tänka på, den sista tiden, och jag känner mig helt slut, så all inspiration verkar vara puts väck.

Jag brottats med tanken på att lägga ner scrappingen helt, men det vet jag ju att jag inte kommer att göra. Men kaske tar jag en paus, jag vet inte. Tiden få väl utvisa det...
Men det känns som om jag, när jag väl scrappar, inte får till det, och inte får ihop nåt kul.

Ja, nåväl...nu ska jag inte sitta här och gnöla.

Tyvärr har all brist på tid och ork gjort att jag inte hunnit med att gå en ordentlig bloggrunda. Hoppas på det snart!! Hm...borde skrapa min trisslott, kanske kan jag tacka nej om de ringer ut mig till jobb i helgen??? I så fall har jag gott om tid för bloggrundor ;)


Hoppas ni alla får en riktig toppenhelg!!
Tack för titten, och på återskrivande!
Kram!!!

6 kommentarer:

Sofias blogg sa...

Såå skönt att allt gick bra, även om man längtar efter de där stegen och operationer som ska gör att ens barn mår bättre så är det ju allt ett lite orosmoment när det väl ska ske. Stolt hon måste vara nu!? Är säkert spänningen med oväntad moment i vardag som gör att inspirationen inte infinner sig? Ta en lite paus bara, den kommer ju tillbaka... plus att tänk mig, vill ju komma in här och titta på massa fint, du kan ju inte bara sluta scrappa...:)*kram*

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Åh vad skönt att operationen gick så bra! Stackars lilltjejen, när man ser på fotot.. Usch, jag lider verkligen med när de vaknar ur narkosen... Kanske mest för att alla mina barn snedtänder på narkosen vilket gör att uppvaket ofta blir en väldigt obehaglig händelse..

Och du? Det där med inspiration alltså... Låt det inte vara tt krav. Jag gick här hemma i nästan ett helt år utan att skapa något alls. I normala fall skapar jag något heeela tiden, har varit sådan ända sen jag var liten. Men just detta året orkade jag bara inte... Bloggade istället och kikade runt på andras vackra alster och ett, tu, tre kom inspirationen tillbaka. Så låt det ta den tid det behöver - men ställ inga krav, för det tenderar bara att bli jobbigare då!

Ha nu en superdupertrevlig helg snäckan!
Kram / Angelica

Essmo sa...

Gillar denna layouten massor, häftiga papper å läckra färger.
Va skönt att operationen gick bra!

Va duktig hon är din lilla tös!
Skickar massa med inspiration till dig *kast-kast* hihi...

Hoppas du får en härlig helg, massa kramar till dig vännen! =)

Alex sa...

Gud va skönt att operationen gick bra! Duktig liten tjej!

Förstår att allt sånt tar på krafterna. Det är inte konstigt att du är slut. Tillät dig själv att vara det också! Det kommer att gå över ska du se (klen tröst, jag vet...)

Du får ta en paus vännen, men för guds och alla våras skull sluta aldrig helt!!!!!!!! Skulle sakna ihjäl mig! Älskar dina layouter! O den söta tröttisen är inget undantag!

Hoppas du får krafterna tillbaka snart så vi kan se lite nytt fint från dig! Men det är ingen brådska.. jag kan vänta.. du vet, den som väntar på nåt gott... ;-)

Kraaaaam på dig!

(Favvis)Maria sa...

Jättefin LO! SÅ sött med den lilla pippi-dekorationen!

Tack för den fina kommentaren på mina LO:er på skaparlusten. Jag blir så glad!

Cattis sa...

Skönt att allt gick bra! Duktig liten tjej! =)

Kramar