torsdag 21 maj 2009

Jag älskar turkos!!!

Denna månad fick jag ju ett helt fantastiskt dt-kit, tillika maj månads stora kit, från Ilona på SkaparLusten. Den här LOn gjorde jag för ett tag sedan, ni har säkert sett den i SkaparLustens blogg :)



Jag älskar ju turkos, och valde att ta upp färgen i blomman på lillans body. Pappret under fotot är silverskimrande, så det passade bra till telefonluren hon håller i handen.
Ja, jag brukar ju tycka om det här med att ta upp färger i fotot, ja... Ibland till överdrift *skratt*
Jag har lagt till dymoremsan, allt annat kommer från det stoooora kitet.




Den härliga blomman har jag klippt ut från ett mönstrat papper, och fäst med 3D-kuddar.



Denna gång använde jag inte Fragments till att göra mosaikbitar i annat papper, utan jag skar runt fotot och tog fram pappret under. Fjärilen är utklippt ur samma papper som blomman ovan.


Idag har jag i alla fall pysslat för första gången på nästan en vecka... Det går väl sådar, men det känns kul i alla fall. Helgen blir ju bara upp, till jobbet - hem, i säng, så jag försöker passa på....

Tack för titten, och på återskrivande :)
Kram!!!

2 kommentarer:

Cath. sa...

Ååå, en sån underbar layout!!!
Kramen!

maxell sa...

Så nice att använda fragments på det däringa viset. Effektfullt.

Å fotot och temat är en klassiker. Visst är det någe speciellt när barnen talat i telefon... gäller så länge de är mindre antar jag. :)

Häromdagen vart min son uppringd av en kompis. Det var så sött att höra dem tala med varandra och boka in en dejt.