onsdag 13 maj 2009

Att se mina möjligheter...

Först och främst, alla pysslare, varför inte ta och lifta mig??? Man behöver inte göra ett album, man behöver inte heller använda Fragments ;)


Mitt pysslande, då?? Ja, jag hade faktiskt inte tänkt pyssla igår kväll, men månadens utmaning, en skiss, hos Magdas fick mig att ändra mig tvärt. Det blir liksom så ibland *host*

Skissen hittar ni här, och så här blev min tolkning:




Jag blev tokkär i detta die cut-papper från Crate Papers Orbit collection, men den blågrå färgen tilltalade mig inte alls. Så...jag tog en vanlig disksvamp och strök/baddade ut lite najs, turkosgrön akrylfärg (Dabber, färgen Pool) över hela alltet. Tyckte "ringarna" passade så bra till ögontemat... Som vanligt är det svarta bara ett bakgrundstyg, det vet ju ni som brukar titta in.
Idén med den utklippta ramen, nere till höger, kommer från Linda/Knorrigt, inne i Magdas blogg.

Temat, ja...att se mina möjligheter... Vad ska jag säga utan att det blir alltför utlämnande? Det sitter väl i självförtroende och självkänsla. Eller rättare sagt, den näst intill sjukliga bristen på dem. Och det känns som om livet ständigt kör fast, och jag kan (läs: vågar) inte se de små, alternativa vägarna.
Något som verkligen skulle behövas, i dagsläget...för tiden, den går...



Detaljbild på fragments, knappar, blad urklippta ur ett Prima Rebellious papper och hemräfflat papper.



Fler Fragments, knappar och pappersspill...


Nu ska jag umgås med kidsen, innan jag börjar jobba mitt kvällspass. Jag har en del kommentarer och mail att svara på, det kommer jag att göra senare ikväll eller imorgon. Jag ignorerar er inte!! :)
Dessutom fick jag någonting mycket fint med posten idag, som jag också ska skicka vidare...

Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag!!
På återskrivande!
Kram!!!

14 kommentarer:

Hozzan sa...

Måste bara få säga vilken "TOKSNYGG" Lo! Diggar din stil!
Kram Hozzan

Essmo sa...

oj, vilken läcker LO ! Så coola bilder på dig, snyggt & dela ett foto så.. =)
Himla fina detaljer, snyggt !

kram kram!

Alex sa...

Wow tjejen! Vilken fantastisk tankeväckande LO! Älskar hur du tolkat skissen och foton du använt! Riktigt läckert det där die cut pappret också! Ja.. iaf efter att du pimpat det lite ;-) JÄTTE kram på dig!

Eyovine sa...

*önskade jag hade en sån gubbe med stora ögon nu* Denna råkkar fett!!! samlar upp hakan från golvet.... gillar precis allt!! å bakgrundspappret var ju fiffigt att måla om... jag gillar hela crate orbit serien... men gillade heller inte färgen på detta annars så fräcka papper.... Du har så många härliga foton på dig själv Emma... jag saknar kort på mig själv... har typ tre som jag alternerar mellan.... måste ta tag i det... å du frgments har jag också köpt.. tackvare dig!

Kramen vännen!

Maja

Marit sa...

Alltså, vännen!
Du är helt otrolig!

Har sagt det förut, men det tål att sägas igen =)

I helgen ska jag och Anna träna på tombows, ska du komma ?? ;-)

Kram

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Åh vad härlig den är! Så läckert med die-cut-pappret då! Och fotona på dig - gorgeous!
Kul att se en så pass "annorlunda" tilltalande och snygg layout! Det kan bli lite liftvarning på denna tror jag minnsann... *ler*

Hoppas allt är bra med dig annars!

Ha de bäst tjejen!
Kram / Angelica

(Favvis)Maria sa...

Verkligen fin!

spacemouse sa...

Vilken tuff lo. Gillar verkligen det där pappret!! Smart å måla på egen färg, älskar turkost!!

CillaT sa...

Urläcker!Så fina foton och insiktsfullt budskap till dig själv:)

Kram

CillaT sa...

Glömde skriva lösen tror jag så blir det dubbla inlägg är det för att jag verkligen inte ville missa att kommentera den tokhärliga layout;) Så fina foton på dig och jag gillar ditt insiktsfulla budskap. Att SE är början till förändring.

Kram

Örnen sa...

Jösses vad läcker!!! Cooln och sååå freestyle!!! Snyggt scrappat tjejjen!

♥Annes scrapperi♥ sa...

Den här är SÅÅÅÅ LÄCKER!!! Fragments, fragments, I love fragnments =o) Jag älskar ditt sätt att scrappa. Ena dan är det så shabby, vintage och nästa är det nåt helt annat freestylad galet, härligt!! Kramis på dig! Och tack för dina fina ord hos mig då och då!

Carola sa...

ÅH WOW!!! I lööööv it!!
Och nu när jag bläddra vidare i din blogg så vet jag vad Kaos är också. *fniss*

annikaskreativasida sa...

Mums! Den är verkligen läcker!!! Tack för din skisstolkning - härligt!
/Annika - Magdas