måndag 11 maj 2009

Dille på plast...

Surprise!!
Här kommer ett "riktigt" inlägg, minsann - det var ju inte igår... Hoppas ni fortfarande hittar hit *skratt*

Jag har lekt lite med plast igen, och gjort ytterligare ett litet album. Denna gång har jag klippt ut albumsidor från denna plastkartong:



Som pärm använde jag de två största Fragmentsbitarna, som finns i paketet (9,5x9,5 cm) och min händige (?) sambo fick borra hål i dem, för ringar. Idén har jag fått från Tim Holtz egen inspirationsvideo.
Fragments hittar ni hos SkaparLusten.



Jag ville göra ett verkligt clearalbum, och jag har inte använt några papper alls - bara små dekosar i plast, såsom page pebbles och små stickers. Den rosa ramen har jag klippt till från en vanlig plastsida ur en anteckningsbok och den lilla pippin kommer från Maya Road (köpt på Scraphörnan).
Det i rosa och silver (stjärnor etc) sitter ju på plasten jag klippte ut från kartongen, så det är lite färdigt dekorerat :)






De små orangea plastblommorna är stickers jag fick i ett DT-paket från SkaparLusten.






Den stora, gröna plastblomman kommer oxå från SkaparLusten, den satt i ett 12"x12" ark med läckra clear dekosar från Heidi Swapp.















Plastsnörena har jag köpt på lokala Konsumbutiken, för en tia. De låg i en fyndlåda, och är egentligen tänkta till att göra hals- och armband av. Det följde även med ett gäng nibbipärlor - m.a.o. ett perfekt litet dekorationspaket för scrapbooking ;)


Hoppas ni alla har haft en riktigt trevlig helg!!
På återskrivande!
Kram!!!

13 kommentarer:

Essmo sa...

åååå va SNYGGT!!! Jag MÅSTE pröva å göra ett clearalbum, det är ju bara såååå coolt! Jättefina bilder & häftigt att följa stilen å bara ha plast-saker å utan papper. Me LIKE! =)=)=)

kram kram!

sara sa...

vad snyggt, kul med annorlunda grejor.

chalin sa...

Tjusigt värre.
Det blir så bra med badfoton och genomskinliga sidor.

T H E R R E fotoblogg sa...

Oj, så himla fint!
Vad duktigt!
Dessutom var det kul med en liten budgetvariant som var såååå snygg!

Eyovine sa...

WOW!!! Nu blev jag ju påmind om detta igen.... tokgillade ditt förra plast album också.... Supersnyggt!! Rent och enkelt!!

Du är grym på cooola ideér!!

Kramen Maja

Marit sa...

Superfint!
Jag gillar också clear-ablum, gjorde ett på Linn med olika kort där hon skrattar.

Jättekul att ha!

Monika sa...

Jamen.. nu har du ju gjort det igen! Så lävkert!!! JAg har aldrig vågat mig på clearalbum, det skulle jag aldrig få ihop!

Mette sa...

Så himla snyggt! Gillar massor! :)
Du är ju bara så bra.

Monika sa...

Men nu ser jag att jag visst missat något här... Är du permanent dt hos Scraphörnan? Är det nytt eller har jag sovit under något viktigt inlägg från dig? Grattis!!!

MissMian sa...

så coolt!!!

Alex sa...

ååååååå! så coolt! älskar den rena stilen med färgstarka effektfulla detaljer! ett album helt i min smak! *kär*

maxell sa...

*tänker*
Har bestämt för mig att jag sett något clear helt i clear förut. Dock skapat med ett färdigt clearalbum... Det här är en underbar, prisvärd och även jordvänlig idé. Frågan är dock vad du handlat för att få den härliga förpackningen?

CillaT sa...

Snyggans! Vilket levande album, tjejerna är så söta=D