måndag 4 maj 2009

Vad får mig att släppa allt???

Svar: Ilonas kit!!!

Mitt dt-kit, tillika maj månads stora kit, landade hos mig idag. Jag studsade upp och ner när jag rivit upp paketet, och till och med sambon konstaterade att "Det var ingen dålig leverans..."

Nej, minsann!!!

Naturligtvis släppte jag allt jag höll på med, och skuttade iväg till kontoret/scraprummet för att sätta igång...
Med alla härliga färger i kitet, ville jag scrappa ett sommarfoto, men eftersom vi inte ens har grönt i träden hos oss än, så fick jag leta fram foton från förra sommaren. Jag gillar just detta, även om det är taskig kvalitet. Töserna gick runt och "fotade" blommor, och eftersom fotot är taget på avstånd, med halvtaskig kamera, så blev det inte bättre än så här. Men jag ville inte gå nära och störa stunden, den spontana leken.



Jag har lagt till lite scrapper´s floss, lite distress stickles (Spiced Marmalade, från ett tidigare kit) och rubriken. Resten kommer från kitet, som förutom massor med färgsprakande papper, bl. a. innehåller ett superläckert tygklätt alfabet, foam stamps och en påse med mina äääälskade Fragments :)


Fjärilen och bladen är klippta ur ett mönstrat papper, blommorna och pappersrullarna är chalkade med den medföljande fluid chalkdynan "Orchid Pastel". Ville testa dessa populära rullarna, som jag själv såg första gången hos Mahlin, och som nu syns både här och där :)

Sambon har för övrigt hjälpt till i ett annat av mina scrapprojekt för SkaparLusten...men det får ni se när det är färdigt ;)

Tack för titten, kära ni!!
På återskrivande!
Kram!!!

11 kommentarer:

Essmo sa...

åååh va läckert! vilka färger! så glatt & härligt! Superfint foto tycker jag.. =)

kram på dig!

Eyovine sa...

Vilket underbart somrigt alster... å dessa pappersrullar måste jag nog också prova på =)... förstår att du vill scrappa det fotot det är för härligt juh =)...
Ser fram emot att få se vad du fick din sambo att göra *hihi*

Kramiz Maja

MissMian sa...

Så snygg LO!!!!

Metal_Minish sa...

Vilken härlig LO~
Så snyggt med alla papper och detaljer som ramar om fotot.

Jag har också börjat se rullade papper här och var... Provade själv för någon månad sen, och det är ju så enkelt att göra och blir så snyggt!

Tack så mycket för awarden förresten! <3 Den värmer!

aviga Ellen sa...

Läckert läckert läckert!! Rullarna gillade. Har inte sett dem innan tror jag, men nu blev man ju sugen. Och fragmentsen blir jag ju också sugen på att testa, just nu har jag inte råd dock...

kram kram

rose-marie sa...

åh.. herregud... här var det sommar sommar i massor... helt fantastiskt!!! kan ju aldrig snubbla in här utan att få massa massa inspiration... =)

tack.. vad gullig du är.. mmm.. det var välbehövligt med lite ordning bland stämplarna... har lyckats samla på mig en hel del clearstamps, å då blir det lätt rörigt... å så lätt.. å billig förvaring också.. om man lyckas hitta några fodral förstås.. själv stal jag sambons alla cd-fodral.. å la alla skivor på en spindel istället... funkar kanon ;)

tack... det är lite mkt nu med alla födelsedagar, men då får man ju en bra ursäkt att göra söta kort =) kram kram

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Men wow vilket färgsprakande alster!!
Tycker just att allt det gröna på fotot framhäver barnen genom färgerna på resten av LO'n! Så jädrans snyggt tjejen!

Pappersrullarna blir det liftvarning på - har inte haft en tanke på att man kunde göra så... Och det är ju perfa för spillbitar!

Ha de bäst!
Kraaaam / Angelica

rose-marie sa...

tack.. jag blev riktigt nöjd faktiskt... å vilken härlig utmaning... visste med en gång vad jag skulle göra.. hade ju ett sånt toppenbra vellumpapper i precis rätt färger... lägger ni upp bidragen i bloggen sen?? är ju kul att se de andra bidragen med =)

kram

Erica sa...

wow vad läckert. Vilka underbara och härliga färger. Helt perfekt på alal sätt.
Man blev verkligen inspirerad av att handla när man såg detta :)
Kram Erica

Alex sa...

åååååååååååå! vilken underbar!!! älskar färgerna o fotot! passar så perfekt ihop! o dessa små rullar... gillar dem JÄTTE mycket! de står även på min att-testa-lista :-)

*Bling* sa...

Gillar verkligen lo´n liten fotograf...det där med papprullarna
var ju så himla påhittigt, me like massor. Haft det lite körigt så jag har inte haft tid att läsa på ett tag...hoppas att ni alla har det bra nu...Jättekramen...