fredag 22 maj 2009

Åt pipan

Nej...nu har jag förstört alldeles för många papper. Det funkar inte att scrappa just nu, men jag återkommer med ett par tidigare alster, en annan dag.
Just ikväll känns allt fel. Jag känner mig också så arg och ledsen, över att monster får komma undan alldeles för lätt. Det är en tragisk historia, som jag gråtit så mycket över. Och inte bara över lilla Peter, utan över alla andra små, i liknande, fruktansvärda, situationer. För det är ju så, att tyvärr är han långt ifrån den ende :( Varje dag står det nya hemskheter, de mest ofattbara händelser.

Så...nu lägger jag upp ett alster jag bloggat förut, men ändå... Jag gjorde det till en artikel i Skrotboken, och den känns väldigt aktuell just idag. Eller, tyvärr, varje dag...





Nej, nu måste jag städa undan mitt misslyckade försök att pyssla och sedan lägga mig, så jag orkar med en dagen och kvällen på jobbet, imorgon.
På återskrivande.
Kram!!

7 kommentarer:

Cath. sa...

Jättefin och tänkvärd LO, Emma... Jag satt just också och läste om detta eländes elände på DNs hemsida.... Man blir liksom ledsen och arg på samma gång... Och inte kan man blunda heller när man har små barn som ligger och snusar i sina sängar... Varför ska människor vara så ondskefulla???
Kram på dig!!!

Eyovine sa...

Hua... vilken historia!! Sitter här och gråter floder... klarar inte av att läsa eller titta på sånt egentligen... mår helt enkelt så illa så jag vill kräkas.. men nyfikenheten att klicka på din länk tog över....
Skickar lite Mojo till dig... min hade jag ju kvar =)... Från det ena till det andra, fick inte iväg ditt paket i onsdags... gör ett nytt försök i morgon.. idag har vi kalas... de små grabbarna har fyllt ett och tre år...

Ha det fint på jobbet.

Kramen Maja

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Usch vilka tragiska historier, man kan inte låta bli att få liksom en klump i magen. Maktlöshet för våra knäppa regler i samhället och hur någon kan ha missat allt ont som hände lille Peter. Hur är det möjligt i vårt "moderna" samhälle?

Och det händer nya saker hela tiden, värre och grymmare - och inget görs förrän det är försent. Nä, usch, vi ska verkligen vara rädda om det vi har, uppskatta den tid vi har tillsammans och försöka gå till kamp mot den andra sidan.

Hoppas du får en trevlig helg tjejen!
Kram / Angelica

Essmo sa...

åhh gumman ! Skickar massa cyberkramar till dig!
Men du är allt en liten turgumma osså... ;)

kram kram!!

Lena50 sa...

Men så mycket fint det var att titta på här då, gillade Lo med den lilla badande i spannen, för härlig, och så fin Lo!!!
Hit kommer jag att återvända!!!:) /Lena

maxell sa...

Nu har jag inte vågat följa någon av länkarna för jag vill inte gråta. Men jag anar vad för hemskt det är och fäller därför några tårar ändå...

Visst är det rent ut sagt förjävligt att barnen far illa. Å din layout är klockren i sammanhanget. Stark, viktig och helt enkelt bra!

En annan dag får du även ta tag i de där pappren du "förstört". Det är möjligheter. Inget annat. ;)

BellaMio sa...

Men vilket annorlunda och häftigt alster! tur att du la upp det igen för jag hade inte sett det innan, och detta hade jag absolut inte velat missa! Super snyggt :)

Ville bara titta in och tacka för att du deltar i min BlogCandy :)