söndag 3 maj 2009

CyberCrop!...och ett par inspirationsalster.

Ni har väl inte missat att vårens CyberCrop hos Allt om Scrap startade igår?! Den pågår fram till tisdagen de 12 maj, kl. 23.59, så ni har drygt en vecka på er att skapa till den :)

Jag håller i två utmaningar: en kombinerad bild/materialutmaning, med pris från Scraphörnan samt en musikutmaning, med pris från Skaparlusten och jag hoppas få se massor med bidrag :)

Jag testade att scrappa ett par av musikutmaningarna i fredags, och gjorde två så kallade inspirationsalster:

Den första LOn är inspirerad av textraden "the heartache´s in me till this day" ur låten Train in Vain med The Clash.



Ja, jag har väl ingen större lust att förklara den här alltför ingående, men det finns ju människor, och sådant de sagt och gjort, som inte försvinner...



Detaljbild på grön spets och orange plast...




Hjärtat har jag klippt ut ur samma orangea plast som ovan...kommer från en av plastsida av den typ som jag använt till mitt minialbum.


På den andra LOn passade jag på att scrappa ett par foton från den Sovjetresa (ja, det hette fortfarande Sovjet på den tiden...) jag åkte på som sextonåring... Detta blev väl egentligen en "riktig" scrapbooksida, med biljetter, mynt och minnen....Inspirationen var textraden "Mitt i Moskva [bor världens siste rockkung]", från låten Tusen dagar med Perssons Pack och Jakob Hellman.



Med en del alfabet går det utmärkt att skriva vissa ord på ryska ;)



Detaljbild på en badge, 15 kopek och ett par spårvagnsbiljetter...



De söta små babusjkorna/matråsjkorna passade ju utmärkt att använda i detta sammanhang :)



Det där röda, som stack upp bakom fotona, har jag inte placerat dit för att det var så ohejdat snyggt, utan det är en biljett till själva konserten, som var avslutningen på några veckors intensivt umgänge över gränser

Nej, nu måste jag, tyvärr, återgå till dammtrasor, skurhinkar och tvätthögar. Men jag hoppas ni har tid och inspiration att scrappa massor!!! Ikväll hoppas jag oxå hinna ta itu med några av alla roliga utmaningar i CC:n!!!

Tack för titten, och på återskrivande!
Kram!!!




4 kommentarer:

Eyovine sa...

Wow vilka coooola layouter!!! Blir så scrapsugen... men här är det också trädgård och hushålls sysslor som gäller =/.... kanske hinner nåt ikväll...

Kramiz Maja

CillaT sa...

Åh så fina och jag fullkomligt älskar den övre med det svartvita fotot och färgerna till det.

Kram

Vibeke sa...

Stilige LOer!!! :)

Likte veldig godt oppsettet på den første:)

Sofias blogg sa...

Den översta gick rakt in i mitt hjärta, kommer garanterat "sno" den titeln till en LO om det är ok? blev väldigt berörd av den, hela LO'n andas uppriktighet och minnen! VACKER!