tisdag 12 maj 2009

Prima sömntuta!

I mitt helt underbara DT-kit från Marit på Scraphörnan denna månad, fanns, bland en massa annat, en bunt papper från Primas Tea and Silk collection. Hm...Marit måste kännt i lilltån att jag har varit och dreglat över dem, inne i shopen ;)

Valde ut ett foto av lillan, som jag gjorde lite antikt i iPhoto, innan jag skrev ut det...



Har lagt till ett par tilltufsade journalingrutor, och ett par häftklamrar, allt annat kommer från Scraphörnan. Har rivit och chalkat med Fluid Chalk, Dark Brown.




Förstärkte konturen av fågeln med en guldpenna, och täckte den med Crackle Accents.



Underbara blommor och minirosor från Prima. De har naturligtvis fått sig ett par duttar med Fluid Chalk ;)



Har även smutsat ner (chalkat) rubriken och den vackra spetsen, en aning...


Och hör ni, ni glömmer väl inte att haka på Annas härliga skissutmaning??!?!!


Igår kväll gjorde jag någonting helt annorlunda, mot "Sömntutan". Jag fick en förfrågan om jag kunde tänka mig att göra en LO till ett födelsedagsbarn, en riktigt färgstark tjej, och naturligtvis ville jag göra ett försök :) Oerhört smickrande, och inspirerande, men även lite nervöst... Så det blev en scrapkväll med mycket färg ;)

Hoppas ni mår bra, allihop.
Tack för titten!! Och för alla söta kommentarer som värmer i...eh...vårkylan :/
På återskrivande!
Kram!!!

9 kommentarer:

Alex sa...

undrar hur det kommer sig att jag kan sitta här o ååååh-a hur länge som helst över dina blommor när de egentligen inte är så mycket min grej... ljuvlig lo tjejen! gillar alla lager du skapat.. en underbar mysig känsla i hela lo:n.. o fotot.. fotot är bara för sött! får inte glömma fågel - ääälskar hur du har lekt med den!

kramen!

Essmo sa...

åååå, den är helt ljuuuuvlig! Va snyggt du har fått det med alla papprena & spets & de supersnygga blommorna.. wow.. I löööv it!! =)

kram kram!!

UlrikaT sa...

Wow, såå läckert!

Eyovine sa...

Såg den inne hos Marit.... å den är så fiiiin. Gillar alla dina lager och när du smautsar ner ;). Underbart foto också.
Vilken spännande uppgift du fått =)
Å Tack för grattis ;)...

Kramen Maja

ronjabus/Anna sa...

Helt underbar!! *love it* Kram :-)

Monika sa...

Jammen... Åååååååååååååååååå
åååååååå åååååååååå ååååååååå
ååååååååååå

Helt ljuvlig! Och så söt hon är!

maxell sa...

Ska jag erkänna en sak? :)

Ibland, bara ibland. När jag ser såna här layouter. Ja då önskar jag att min grabb hade ett annat kön. Men det är som sagt bara ibland. Ytterst sällan...

Visst har jag scrappat han i rosa och alla möjliga färger. Dock kan jag för mitt liv inte förmå mig att scrappa han i spetsig romantisk skitig sliten rosa som det här ett ypperligt exempel på. Det känns bara som fel stuk som inte alls passar in i helheten. :(

Lillan sa...

Åh, vad vacker LO!
Du är helt otroligt duktig på det du gör! WOW!
Såg också födelsedagspresenten, och födelsedagsbarnet blev jätteglad över den och tyckte den var jättefin =)
Trevlig helg på er alla fem // Lillan

♥Annes scrapperi♥ sa...

Underbar LO och bild!!