måndag 1 juni 2009

Både ditt och datt

Nu ska jag försöka få ihop ett inlägg till min blogg igen. Uj, jag får verkligen skämmas, jag är en sådan dålig bloggkompis just nu, jag tittar in hos er alltför sällan. Men det blir väl så, med sommaren...?

Först: Du har väl inte missat att ScrapHörnan har ett nytt community!?!?!? In och registrera dig, om du inte redan gjort det. Där är redan full rulle...:)

Sedan: Nu har vi börjat med måndagsskisser och onsdagsutmaningar i SkaparLustens blogg. Idag är det Helene som bidrar med en kanonläcker, och inspirerande skiss. Du hänger väl på???!?!?

Till sist: Ni som bor i Överkalix har nu chansen att se ett par av mina alster (LOer, kort, minialbum och alter), plus en massa övriga, kreativa hantverk, på riktigt. Studieförbundet Vuxenskolan har en utställning på biblioteket, och även om jag inte gått någon scrapkurs, så finns mina alster med på ett hörn, som exempel på vad man kan göra :)
Utställningen pågår t.o.m. den 25 juni.

****************************


Ja, nu när all denna roliga information är avklarad, kanske ska jag ska ta och slänga upp några alster då?!?!?

Först ut är den tredja, och sista LO, som jag gästade Magdas med. Det är en LO på äldsta tösen, med ett foto jag gillar massor, trots att det inte är särskilt bra.




Pappret är ett vanligt 12"x12" som jag klippt till en lite roligare form.


Texten "I love you" var färdigt tryckt på pappret, så jag fyllde i den med Glossy Accents 3D-lack, och använde den som rubrik.



Blommor, blommor, blommor...:)



Sedan en väldigt enkel LO som jag gjort för ScrapHörnan. Det är äldsta tösen i dopklänning, ett uselt foto (kameran vi hade då var än värre än den vi har nu...och det vill inte säga lite) som dock blev lite bättre sedan jag fixat till det i iPhoto. Jag gjorde det även lite antikt, för att matcha pappren bättre...



Jag har skurit till pappreet, så att måtten fortfarande är 12"x12", med spetsen. Runt kanten har jag sytt en raksöm, med symaskinen.
Jag tyckte länge LOn kändes tom, och undrade vad mer jag skulle lägga till...innan jag kom fram till att den blir bäst så här. Men riktigt nöjd känner jag mig inte... :(



Jag gjorde även ett kort av spillbitar:





Och apropå kort, så har det ju varit mors dag... Tyvärr hade jag planerat dåligt, och fick hafsa ihop ett kort på söndag förmiddag, till min mamma:



Hastverk, eller inte...med foto på barnbarnen kan det liksom inte bli fel ;) 



Insidan. På tagen/brevet står en liten hälsning...


Och sist ut idag blir det beställningskort jag gjorde förra veckan.





Detaljbild på fragments :)



Insidan. I fickan kan man lägga en hälsning, en sedel, ett presentkort...


Ja, det var väl allt i scrapväg, för detta inlägg :) Jag har varit ledig idag, så hela huset har städats, och jag har äntligen storstädat toaletten: tak, väggar, bakom badkar...hela köret. Så skönt!! Och det har blåst massor, så alla sängkläder torkade i ett nafs :)

Sedan har vi nog nästan bestämt oss för att försöka ta oss råd att leja bort den sista målningen av huset (två ytterväggar). Efter den förändrade arbetssituationen skulle detta betyda
1. att det över huvud taget blir av
2. att vi kan göra nåt som familj de få dagar vi har ledigt, allihop, nu i sommar
3. major stress relief
Vi får räkna lite ytterligare på det...

Nä, mina vänner, nu räcker det för idag, Snart ska jag krypa ner i en renbäddad säng :)
Tack för titten, och på återskrivande!
Kram!!!

8 kommentarer:

Linda - www.knorrigt.com sa...

Sååå mycket fint! Älskar kortet längst ner, så himla snyggt!

Kramar

Eyovine sa...

Men Jisses Emma!!!! Du har ju gjort jätte mycket!!! Å fin fina grejaer som alltid. Tycker doploen är perfekt som den är!! Ditt beställningskort grymt läckert och Magdas loen likaså =)... Jag har scrappat ett minialbum idag =D... bilder i bloggen i morgon...

Å du vad roligt för dig att ställa ut lite grejer... önskar jag kunde kika... Å sist finemangs om ni kan lejja bort målningen

Kramiz Maja

Örnen sa...

Jösses vilket mastodontinlägg med massa fina alster!!

Essmo sa...

ååh va mycket fint du bjuder på! ;) Skojigt att dina alster skall ställas ut, härligt att få njuta av som i verkligheten... lite för långt att åka för mig dock =(
Gillar doplayouten massor, -ven om den är enkel.. å den översta med alla dessa underbara läckra blommor, njam njam!

kram kram!!!

LillBlomman sa...

OMG så mycket, och snyggt du gjort!!! Älskar alla men den röda med prickarna talar till en pricktokig tjej!! Massor av kramar!

Alex sa...

ÄLSKAR beställningskortet! Helt perfekt! Så enkelt är det :-)

CillaT sa...

Massa fint du gjort, härligt att se =) Den översta är så fiin, varm och underbara färger!

Kram

Lillan sa...

Hon som fick kortet (och alla vi som gav det) tyckte det var helt underbart! Klockrent helt enkelt.
Du är en stjärna på att klippa och klistra. Måste göra ett besök på bibblo =)
Bra prioritering med målningen. Funderar starkt på att göra detsamma med vår altan som har varti på G i tre år nu (annars är det risk för att jag lär få vänta ytterligare tre år - minst!)