tisdag 5 maj 2009

Hålla tankar i styr

Idag har jag inte pysslat nåt - än. Jag har gjort husliga sysslor, såsom putsat fönster, bytt gardiner och plockat i barnkläder. Vem hade trott att just detta plockande skulle vara ett sådant evighetsgöra??? Alla tre töser växer som bara den, och alla ni föräldrar vet ju hur skifte av årstid oundvikligen leder till genomgång av garderober...och kartonger, för ärvande småsyskon...

Men allt detta har hållt mig sysselsatt, och tankarna i styr.

I morgon är det dags att åka till Piteå, för lillans magnetröntgen (en uppföljning till det hemska som hände för två månader sedan).
Det är skönt att de följer upp, och undersöker ordentligt, men trots att risken att de hittar något elakartat är minimal, så finns den ju där, trots allt.
Jag har lyckats hålla tankarna i styr tidigare, men idag har det börjat kännas lite jobbigt.Nåväl, det kommer att bli bra :)
Och när något sådant här händer, så ser man ser vilka vänner man har - och inte har - och man får stöd från de mest olika håll :)

Lillan själv? Hon tar allting med ro...



Här har hon precis ätit middag, ni kanske ser att vi åt korvstroganoff och ris ;) Bäst att hon laddar  ordentligt, hon får ju varken äta eller dricka i morgon, inför narkosen. Hoppas hon sover större delen av de 15 mil vi har att köra, så hon inte känner av hunger eller törst :(

I övrigt fick jag två mycket trevliga mail idag: Ett var från söta Marit, som skrev att det gick jättebra på mässan i Skövde, plus att ett dt-kit är på gång till mig, och det andra...ja, det tar vi en annan gång ;)

Må så gott, allihop!!
På återskrivande!
Kram!!!

6 kommentarer:

Essmo sa...

*fniss* jaaa, kan inte annat än & hålla med.. Idag skulle jag steka massa köttbullar fick jag för mig.. (bäst att göra 4dubbelsats eftersom jag ändå är igång) men jag & köttbullarna kom inte alls överens, (huuuur får man dom att bli runda när man steker?!)iallefall såblev det minipanbiffar & i slutet så blev det stoooora pannbiffar.. Då hade typ hela dagen gått.. jaja.

Hoppas att allt går bra imorgon, jag skall tänka på er! =) Söt lillan är med mat överallt!

oj vilket lååångt inlägg det blev.. ;)

kraaaam!!!!

Eyovine sa...

Tankarna finns hos er idag... hoppas allt går bra och att inget onormalt hittas.

Kramar i massor!!!

// Maja

Alex sa...

usch... förstår att du inte kan tänka på så mycket annat.. fy fasen va nervöst... :-( hoppas, hoppas, hoppas av hela mitt hjärta att det inte är nån fara med lillan! vet inte vilken tid ni skulle dit idag så jag får väl tänka på er hela dan! puh...

hon är för söt med mat överallt! hihi.. liten gullunge.. :-)

kram på dig vännen!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Heeej tjejen!
Läste om det där "hemska" som hände er lilltjej. Vi har varit med om samma sak och jag kan förstå precis vad du känner. Vår lillkille var också runt 1½ år och det hände också under mars månad. Han bara föll ihop, dock hade han kramper, men sen tuppade han av, blev livlös och med glasartad blick. Kroppen blev helt askgrå och då for mina tankar iväg (Jag "skulle aldrig släppa honom eftersom detta var sista gången jag höll i honom" trodde jag, "hur ska jag berätta för släkten?" Och jag såg hela familjen som ett porträtt framför mig - men utan lillkillen... Usch vad hemskt det var!) Vi låg inne lite mer än en vecka på sjukhuset, han fick ett anfall till därinne, men än idag vet vi inet vad som orsakade detta. Läkarna har varit superslarviga anser jag då vi fick träffa skitmånga jourläkare där den ena sa si och den andre så. Det står inte rätt i killens journal och jag fick tjata till mig ett par av undersökningarna. Han har inga men och har aldrig fått ett anfall sen dess, men rädslan sitter kvar...

Jag hoppas att du får positiva besked idag. det handlar ju inte ofta om att man ska ta reda på vad hon har - det är tvärtom, att man ska UTESLUTA vad hon kan ha.

Kraaaamar till dig och resten av familjen!
/ Angelica

Anonym sa...

Hoppas att allt går bra när ni är i Piteå. Bra att de undersöker ordentligt men jag förstår din oro, barnen är ju det käraste och dyraste vi har.
Många kramar till dig Emma // Maria P

Erica sa...

Hoppas allt går bra på undersökningen och de inte hittar något. Men man är alltid orolig innan man vet. Barnen är ens allt.
Kram Erica