torsdag 30 april 2009

Utmaningar!!

Först och främst: Tack för all underbar respons på mitt minialbum *very happy* :´3!!
Och för alla er som blir sugna på Fragments, så finns de hos SkaparLusten, en bit ner denna sida. Titta runt i övriga shopen oxå, Ilona har fått in så mycket mumsigt!!
Sedan missar ni väl inte den monokromatiska utmaningen som Ilona lagt upp???
Själv har jag svårt att skapa med bara en färg, men jag gjorde ett försök i alla fall...




Valet av färg kommer sig enbart av att jag råkade ha flest helorangea, mönstrade papper. När man scrappar monokromatiskt ska man ju scrappa i olika nyanser av en enda färg, och i princip i alla mönstrade papper jag har, finns inslag av andra färger.

Kärt barn har ju många namn, och ett av lillans är "Poppsi" (uttalas med o, inte å). Eftersom rubriken skulle vara i samma färg som det övriga, så fick jag ändra stavningen efter vilka bokstäver som fanns kvar...


Sedan har min andra DT-mamma, Marit på Scraphörnan, lagt upp en utmaning där man ska scrappa en LO med ett musikminne från 90talet.

Hm....finns ju ett antal, men efter att ha gått igenom en bunt kort, så valde jag att scrappa denna LO:




Det är jag som studsar runt till The Prodigys Firestarter, i korridorkompisen Peters rum (därav H&M-reklamen i fotots vänstra hörn...:/). Det var en tid då vi brukade hoppa till denna låt, under varje korridorsfest på Mariehemsvägen i Umeå....


Detaljbild på grön och svart spets. För er som inte vet det, så kan jag säga att me looooove leopardmönstrat!!

Nej, nu ska jag göra lite nytta i hushållet. Jobbar kvällen idag, men slutar redan 20, så vi hoppas kidsen orkar hålla sig vakna för en snabb tur till majbrasan efter det :)

I morgon kommer jag att dra en vinnare i mitt ettårsfirande , och så missar ni väl inte att det är en CyberCrop hos Allt om Scrap, med start på lördag, den 2 maj?! Jag kommer att hålla i två tävlingar, med priser från Scraphörnan respektive SkaparLusten. Hoppas på många bidrag :)

Ha en riktigt skön valborg, allihop!!
Tack för titten, och på återskrivande!!
Kram!!!

9 kommentarer:

Eyovine sa...

Loen på dig i 90-tals tappning är underbar.... älskar de prima papprena... som jag sååå gärna skulle vilja ha ... Lilltösen var också söt... å orange kan ALDRIG vli fel ;).

Önskar dig och din familj en fin valborg.

Kramen maja

Marit sa...

Underbar 90-tals LO =)

Hinner du lägga ut i bloggen att jag har stängt mån-tis efter mässan så att jag hinner uppdatera butiken.
Har fullt upp nu.
Krama alla från mig =)
Mariehemsvägen känner jag väl till ;-)
Har en del kompisar från Ume'

Alex sa...

vilken härlig kombo på papper, detaljer, färger o mönster på 90-tals LOn! o vad ska man säga om firestarter.. hehe.. jag kan fortfarande inte låta bli att studsa lite när jag hör den.. den är ju studsframkallande ;-)

den oranga LOn blev också lyckad.. har aldrig testat att scrappa i en färg.. tycker det verkar svårt (o lite tråkigt om jag får säga så ;-)) tycker om hur du har använt punchinellan för att skapa den lilla blomman med knappen på.. finfin detalj!

nu ska jag röja lite här hemma när maken o lilltjejen är på promenad...

kram på dig tjejen!

Carola sa...

FIRESTARTER!! LOVE IT!!!! :P

Oops, capslocken på. Men jag menade ju ändå att skrika ut det ;)

MissMian sa...

ÄLSKAR 90-tals LOn!!!!! Den är ju bara sååååå skön!

Cath. sa...

Men OJ! Tänk när man kommer in på din blogg så blir man ju bara glad! 90-talsLOn är underbar och den orangea LOn också...
Kram på dig!

sara sa...

Vad fin din utmaning till skaparlusten blev. Jag har funderat ett tag på hur jag ska få ihopa ett bidrag men jag har inte gjort något än.kram Sara

Sofias blogg sa...

Såååå kul med 90-tals kort, blev ett underbart slutresultat där fotot verkligen kommer till sin rätt..:) jag ääälskar att scrappa i en färg, eller två typ, men visst är det lurigt man använder ju ofta mer än en färg även om ett alster kan bli typ väldigt rosa. Har aldrig gjort en hel orange, men nu blir jag sugen..:) har dock jätte lite i den färgen *hmm, shoppningsuget ökar*:) Kramar

Hedvig sa...

önskar jag var hälften så produktiv som du!
90-talslayouten är bara helt fantastisk =D skönt foto!