torsdag 23 april 2009

Weeeeeiiiiii!!!!!

Någon som kört fast i scrappandet, eller bara söker lite inspiration? Kolla in denna bild, som Ilona lagt upp!! Locka fram SkaparLusten, scrappa och skicka in, senast 26 april :)


Ja, nu har nog våren kommit upp till oss också. Solen strålar, och det är flera plusgrader. Visst ligger det snö kvar, men den försvinner fort, i detta väder :)

Ja, jag har några alster att lägga upp, så jag kör på här.
Det pågår ju en Scrapjakt hos Stellas, och i förra veckans utmaning skulle man scrappa efter temat "ögon".
Äldsta tjejen skelar, och ska operera båda sina ögon nästa månad. Vissa av musklerna runt ögonen är för korta, så de ska förlänga dem en aning. När läkaren berättade detta så översatte jag och tösen det till att hon har starka muskler i ögonen, superstarka, som Stålmannen :)
Det var detta jag ville scrappa. Men...när jag så skrev ut fotot, var det alldeles gröööönt, och det visade sig att ett par färgpatroner tagit slut. Jag beställde nya, men de hann inte komma till helgen, och eftersom deadline var i söndags, så var det bara till att tänka om...


Jag valde att scrappa den misslyckade utskriften, ändrade det andra istället, och bytte ut "Stålmannen" mot "Hulken", eftersom tösen nu blev så grön *skratt*
Jag plockade ju inga poäng denna vecka, heller, men känner mig ändå rätt nöjd med LOn, och framförallt över att jag behöll min tanke, men ändå tänkte om. Eller...öh? Nåt sånt, ja...


Hm...ständigt en jakt på poäng, känns det som, nu när jag fortsätter med nästa LO... Detta var nämligen mitt bidrag till Deltävling 3 i Poängjakten hos Tant Scrappa....



...och jag gick och vann den deltävlingen!!! :D *boppar runt*
Tusen tack till alla er som röstade på mitt bidrag!! Så roligt att ni gillade det :)



Ja, så hade jag ju ytterligare ett par alster från CCn hos MiMa´s att lägga upp...



Detta kort är gjort efter en bingoutmaning. Jag valde en rad där man skulle ha med 3 mönstrade papper - brads - spets - chipboard.


Den här LOn är scrappad efter en musikutmaning. Man skulle ha en bit av en låttitel/låttext som rubrik och låta texten i låten visas med hjälp av dekorationerna. Jag har scappat "I´ll Be Your Mirror" med Velvet Underground. I mitten av de flesta blommor har jag fäst små, små speglar...Texten till höger kommer från sången, och lyder "Please put down your hands ’cause I see you".

Ja, det var allt för denna gång. De två återstående bidragen till CCn visar jag en annan dag, det kan ju vara roligt att ha något att lägga upp, även då jag inte hunnit scrappa :)

Och hör ni, om en vecka går tiden för att delta i mitt ettårsfirande ut, så passa på om ni inte tagit en lott!! Och håll utkik, jag tänker lägga upp en sneak peek på vinsten snart...


Må så gott i vårvärmen!!
På återskrivande
Kram!!!

10 kommentarer:

Eyovine sa...

Så mycket fint som alltid =). Gillade ditt bidrag till tant scrappa massor, å kortet till Mima är hur fint som helst så även ditt bidrag till musikutmaningen =)...
Å sugen på skaparlust utmaningen blev jag... men får se om jag hinner..

Kramen Maja

Essmo sa...

WOW !Shit va mycket fina alster du hinner med! Den till tant scrappa är galet fin (röstade ju såklart på den;)) & kortet & jaaa, allt du tar för dig blir ju bara sååå fint! =)
& vilket underbar foto på den nedersta layouten.. outstanding !

kram på dig!! =)

Guldifanten sa...

Vad du är duktig och kreativ :-) Viktor skelar också, men någon operation behövdes inte för honom tyckte läkaren...tvärtom kunde det göra att en andra operation behövdes. För att förlänga den andra muskeln som kunde "börja dra" efter att ha opererat den första muskeln. Tjorvigt :-) Så han får bestämma själv när han blir äldre om han tycker att det är värt de. Det syns väldigt lite just nu på honom.
Men vad bra att Ellen kan operera så att det blir bra :-)
Kram från Eva R

Erica sa...

Wow vilka jätte fina saker du gör. Bara älskar dina LO´s. De är helt underbara.
Tack för ditt besök hos mig och för orden du lämna. De betyder mycket.

Kram Erica

Alex sa...

hjälp vad du skapar o tävlar!!! att du hinner tjejen!! bara att placera ut alla blommor med speglar i skulle ta en hel dag för mig! skicka lite flyt till mig, please! :-) tycker om hur du har lyckats komma på en låt som passar fotot så bra! men det är väl ändå du så jag är inte förvånad.. o STORT grattis till vinsten! det var du värd med den härliga LOn!

Cattis sa...

Fniss...blev ju jättebra resultat! Härliga alster! jag har hamnat i en scrapsvacka...hoppas den lossnar i helgen när jag ska på träff i Stockholm.=}

Kram/Cattis

Sofias blogg sa...

Helt underbara allihop! gillar speciellt kortet, lite oväntat för jag brukar inte "falla" för kort, men det här var typ perfekt i min värld...:) du är grym på scrap! Grattis till vinsten!

CillaT sa...

Oj så mycket härligt. Du är så finurlig och påhittig, klart att ögonen är starka som Hulken:D

Den nedersta är underbar, fotot, färgerna o upplägget.

Jättegrattis till vinsten också!

Kram å ha en finfin helg
Cilla

Guldifanten sa...

Hej! Förlåt om jag oroade dig...men det är säkert så att Viktor och Ellen inte har samma typ av skelning. Viktor har sin skelning horisontalt och det var endast kosmetiskt det skulle hjälpa. Samsynen är ganska bra, glasögonen hjälper. Men hör för säkerhetsskull med läkarna :-)

Gurkiss sa...

Himla snygga LO´s och kortet me :)

Ha de gott.
kram Gurkiss