onsdag 22 april 2009

Pust!!

Det har varit fullt upp, med både det ena och det andra, den sista tiden, men nu ska här bli ett inlägg i min försummade lilla blogg :)

Det var ju blogg-mara i Scraphörnans blogg i helgen, det var fantastiskt kul och det kom in massor med snygga bidrag!! Kan ju säga att det inte var det lättaste att rösta... Håll utkik, vinnare presenteras snart, Marit måste "bara" räkna ihop alla röster först...

Ni som har möjlighet att gå på Skövde scrap- och stämpelmässa den 2a maj, passar väl på!?!?!? Scraphörnan är naturligtvis på plats, och igår postade jag mina DT-alster, så Marit kan ta med dem till mässan. Det skulle ha varit så roligt att vara på plats, men det är liiiite för långt att åka, för en dag (typ 120-125 mil...) :(

Vad mer pysselrelaterat??? Jo, igår var jag inbjuden att "leda" en liten träff, för dagen med pysseltema. Det är ett supertrevligt gäng damer som brukar träffas och göra saker tillsammans, och gårdagens träff gick i pysslandets tecken.
Det var hur roligt som helst, och alla verkade ha en naturbegåvning, för precis vartenda alster blev kanonfint!!Vi gjorde presentpåsar (ljus/tändsticksask) med matchande tagkort, för blombukett eller liknande. Tack för inspirationen, Karin :)



Så här ser de jag gjorde i förväg ut (på träffen gjorde vi dock med större askar och fler ljus)




Detaljbild på ljusen. Om någon nu vill bränna dessa, så rekommenderar jag att man tar bort band och pärlor först. Man kan aldrig vara nog försiktig då det gäller eld...


Sådana här påsar kan man ju fylla med allt möjligt!! Det är en alltid lika uppskattad present. Så här såg påsarna ut, som jag gav äldsta tösens "gamla" fröknar, när hon slutade på småttingdagiset, i höstas:





På baksidan satte jag ett foto av tösen, och skrev en liten hälsning.

Tips inför alla möjliga terminsavslutningar ;)


Sedan har jag scrappat en del LOer oxå... Det har varit CyberCrop hos MiMa´s, och trots att jag egentligen inte hade tid att delta, så kunde jag inte låta bli... Jag älskar ju CCs!! Det blev lite i sista minuten, och jag har väl aldrig scrappat en vintageLO så snabbt (personligt rekord för en sådan, under en timme!!) så helt nöjd känner jag mig inte. Dessutom har jag ju varit utan både färgpatroner och fotopapper, så jag har fått scrappa de foton som redan varit utskrivna/framkallade. Det var verkligen en utmaning för mig!!! Jag upptäckte hur mycket jag litar till att kunna välja just det foto jag vill ha till en viss LO... Men, utmaningar är ju till för att ta itu med, eller hur... ;)

Åtta bidrag hanna jag med, ni får se fyra idag (måste ju ha nåt att uppdatera med en annan dag...)



Först ut är bidraget till utmaningen där man skulle göra ett kort, i enbart svart och vitt....



Sedan skulle man göra en LO i enbart svart och vitt... Jag valde att scrappa foton som min kusin tog då vi rockade loss till Perssons Pack, för exakt 19 (!) år sedan. Maj gadd, vad jag håller på att bli gammal...



Till denna utmaning skulle man ha med minst tre icke scraprelaterade saker... Jag valde LPskiva, måttband och barbieskor. Titeln syns väl knappt, den lyder "Med smak av sextiotal". Tycker äldsta tösens frisyr och klänning ger lite 50/60talskänsla :)



Och så min snabbscrappade vintageLO... Rafsade ihop den alldeles för sent på söndagskvällen, med tanke på att jag skulle börja jobba 6.45, och behöver sömn... Men jag klarade arbetsdagen och kvällen med kidsen hyfsat i alla fall *skratt*

Det var allt för detta inlägg :)
Hoppas ni alla mår gott, och att ni har en lika strålande dag som vi i Överkalix :) Det ut som om vi får lära oss leva med denna eviga blåst, men det är ju härligt att solen skiner i alla fall :)
På återskrivande!!
Kram!!!

9 kommentarer:

CillaT sa...

Wow vilka fina alster du fick ihop. Ser verkligen inte ut som rafsverk! Vintagelayouten är ju underbar och vilket härligt foto=D Själv håller jag fortfarande på att traggla med Scrapfeberbidragen, undrar om jag kommer hinna med alla:S

Kram

Essmo sa...

Vilka fina bidrag du gjort! Svart-vit-kortet är ju bara sååååå snyggt!!! & vintage lo´n & den med Lp-skivan, ojojoj ALLA alster är kanonsnygga! =)

ÅÅåh va synd att du inte kommer till Skövde..Jag skall ju dit **blinkar & försöker övertala dig att komma ändå** 125 mil..vad är det? *fniss*

kram på dig!! =)

Eyovine sa...

Emma, Emma du är makalös!!! Så många fiiina bidrag trots tidsbrist.. har ju sett alla ;)... Blir inte du queen of the crop så vet inte jag i vilken konstig bana kosmos står! Trodde jag skulle ha en liten chans ända till dina bidrag rasslade in =D... Du råkkar fett!! älskar din vintage lo och den med lp skivan.. Svägerskan loppis fyndade lite åt mig... så nu har jag ett par stenkakor att gör nåt kul av =).. å en del kuliga 60-70 tals plastprylar =D.. Så fiffigt med barnieskorna!!
Vi har en fantastiskt sloig dag, å har redan varit ut en sväng... lunch break nu.
Ha det bäst vännen!

Kramelikramen Maja

Eyovine sa...

Herreje vilka stavfel jag hade i förra inlägget =D... "barnieskorna" =D =D =D

Skulle bar in å säga stort grattis ;)... äntligen vann rätt bidrag!!

Kram kram

MissMian sa...

Underbara bidrag!!! Den nedre är ju helt otroligt snygg (säger jag trots att jag egentligen är lite trött på alla vintage-LOer!!) Sedan är den med cd-skivan en absolut favorit!! Håller tummarna för dig nu!

rose-marie sa...

ååh.. vintage LO:n gillade jag jättemycket.. såå fin... själv är jag ganska så dålig på den typen av alster.. så då uppskattar man väl allt mer när andra gör fina vintage-sidor/kort...

superfint!!

Anonym sa...

Tack Emma för en jätte trevlig stund igår. Du är så himla duktig. Kram Maria

Villa nöystu sa...

Superfint tips betr terminsavslutning, men det är ju ännu ngra år kvar för mig, så jag återkommer nog m frågan - "va var det för bra tips du hade"... hahaha

Älskar den lilla ballerinan.

Kul att du ledde pysselgrupp, kan inte tänka mig ngn bättre lämpad. Fina askar.

Må bäst,
kram

Alex sa...

var den där snabbscrappad?????? skulle man aldrig kunna tro Emma! helt fantastisk är den! du är för grym.. o den där med LP skivan.. ja, vad ska man säga? läckert!

kraaaaaaam på dig din kreativa själ!