onsdag 15 april 2009

Bloggmara och annat trevligt :)

Jag har haft turen att få en del strövik på sistone, och ska snart iväg på jobb igen, så det blir inga nya alster i detta inlägg, men en massa annat trevligt :)
Först och främst får ni inte missa att Scraphörnan har en Bloggmara den 17-19 april!! Håll utkik i butikens blogg :)
Vi hoppas på många bidrag, från alla er fantastiska och kreativa scrappare/kortmakare.

Sedan har jag fått en så gullig utmärkelse från rara Cath och Ulrica. Tack söta ni!!!



Så ska jag då skicka den vidare till tio stycken...det står ju "Top ten fav´s", men jag kan inte rangordna dem, eller några andra, så det blir tio, som lätt kunde ha blivit tio till... Och så går den naturligtvis tillbaka till Cath och Ulrica!!!

Varsågod, Alex, Anne, Aviga Ellen, Bitte71, Bling, Carola, Cilla, Cattis, Eyovine och Hedvig.

Ni har alla säkert hunnit få den femtielva gånger om, men ni är värda ännu en :)

Jag har, som sagt var, inte hunnit scrappa så mycket de senaste dagarna, men jag har ett par tidigare alster att lägga upp.

Det första är en Lo för Skaparlusten, där mitt dt-kit är detsamma som aprils lilla månadskit - fyllt med färg :)



Jag har lagt till cardstock, bokstäver och knappar.



Blommor :)... Det finns lite tyll under den stora blomman, men det syns ju knappt ens här, på detaljbilden :P



Sen har jag gjort ett bra-att-ha-kort med spillbitar och bling från mitt dt-kit från Scraphörnan.



Det duger gott som det är, men vill jag så kan jag sedan klistra/stämpla/skriva dit ett "Grattis", "Tack", "Kram", eller vad som då blir aktuellt :)
Så, mina vänner, det får räcka för denna gång :) Måste göra mig iordning och trampa iväg till jobbet, premiärtur på cykel för i år. Det kan vara lite lömskt att cykla hem ikväll, om temperaturen sjunker under noll, så ni ser ju om jag dyker upp de närmsta dagarna - annars ligger jag väl gipsad någonstans ;)
Jag har haft lite dåligt med tid att gå en ordentlig bloggrunda, så det ser jag fram emot att göra snart!

Må så gott!!!
På återskrivande
Kram!!!

12 kommentarer:

aviga Ellen sa...

Man tackar, man tackar! :-D
Mitt påskkort var förresten digi. Och det var en rolig iakttagelse med fotbollen! haha Det stämmer precis! :-D


kram och lycka till med cyklandet!

Carola sa...

Tack så mycket för kommentar & award. Gulle dig!!
Jätte läckert kort du gjort. Vill ha! :P
Ja snart blir man moster. 10 dagar kvar till beräknat. Spännande som attans!!!

Ta de lugnt med cyklandet.
Kramiz ♥

Eyovine sa...

Gulle du Emma =)... Tusen tack för awardwen, värmer alltid lite extrai hjärteroten. Ha en fin dag på jobbet, å cykla försiktigt. Jag vill inte ha dig gipsad!!
Snyggt kort och en hätlig sommar lo... det är så man längtar lite =)

Kramarna på dig vännen
// Maja

bitte71 sa...

Tack snälla du, du är så rar! Ha en bra dag på jobbet och cykla försiktigt!
Kramen!

Alex sa...

Nämen tack söta du! Glad jag blir! :-D Du har räddat min snuviga dag! ;-)

Jag är allt lite avis på dina fina DT-kit! Myyyycket fint du får skapa med dem!

Cykla försiktigt! Och OM du nu måste trilla nånstans så akta armarna! Du kan fortfarande scrappa med gipsade ben :P

Kram på dig!

UlrikaT sa...

Vilken härlig LO, den fick jag riktig sommarkänsla av!
Så smart kort du har gjort, gillar att man kan stämpla dit det som passar efteråt! :)

Hedvig sa...

Ja, den tårtan var helt underbar ;D
TACK så mycket för awarden! Blir superglad =D

Massor med kramar ♥

MissMian sa...

Älskar nakenfis LOn! Underbart med så mycket vit yta! och så snyggt med alla blommor!

CillaT sa...

Tack underbara du=D Vad glad jag blir!

Superfin happy-layout:D

KRAM

CArina sa...

så kul namn du har på bloggen ,
ser kul ut med scrapping,
själv är jag mest för att sy

Cattis sa...

Tack så jättemycket!! =D Vad glad jag blir!♥
Ska kolla igenom dina härliga alster lite senare ikväll, sitter på jobbet nu. Har knappt varit ut på nätet i helgen och har massor att ta igen!
Kram!

♥Annes scrapperi♥ sa...

Bättre sent än aldrig ;o) Har glömt att tacka dig för utmärkelsen, ursäkta mig. Läste inlägget med det samma men skrev inget just då och vips var det borta.....men GLAD blev jag JÄÄTEGLAD! TACK TACK!! Ha en bra vecka!

Kram Anne