fredag 24 april 2009

Utveckling??

Usch, jag tycker jag har kört fast i mitt scrappande, det känns som om jag bara gör samma sak om och om igen... Jag såg en av Majas roliga och lekfulla (och alltid lika snygga) layouter häromdagen, och jag kom på att jag glömt hur det var att, utan prestationsångest, leka och testa sig fram... Jag tittade på några alster från min första en och en halv månad som scrappare, och tycker nästan jag var fiffigare då.

Nåväl...det går nog över ;) Alla har väl sina ups & downs i scrappandet, även om vissa lyckas maskera sina downs väldigt väl (m.a.o. ser man inte att de har dem) *skratt*

Ikväll har jag scrappat månadens bidrag till Poängjakten hos Tant Scrappa, men det får jag ju inte visa än. Så...jag lägger upp de två bidrag jag har kvar att visa, från CCn hos MiMa´s...



Denna är scrappad efter en bingobricka, där jag valde raden "band-något från ett klädesplagg-akrylfärg-knappar". Det är flickan som kommer från ett klädesplagg, från en kasserad barntröja.



Den här LOn är gjord till en bildinspiration. Man skulle inspireras av en superläcker H&Mreklam, och jag tog upp färgerna, diva-touchen, blomman i håret, och till viss del olika former. Titeln inspirerades också av bilden, i kombination med fotot på mellantösen, naturligtvis :)

Idag har vi haft full rulle. En kompis till töserna har varit och hälsat på, tillsammans med sin pappa, så det har ätits våfflor, busats, sprungit runt tre små påskkärringar (!) i huset, och cyklats en hel del. Och sedan har lillan hunnit simma i en vattenpöl, men det är en helt annan historia ;)

Hoppas nu att ni alla får en riktig toppenhelg!!På återskrivande!
Kram!!!

11 kommentarer:

Ulla sa...

Jag tycker du gör jättefina grejer. Men det är ju så att tycker själv att man inte kommer vidare. Då gäller det att hitta på något tokigt. Ha någon annan att ge en utmaning (poängjakten). Att man sätter sej ner med gamla grejer man har och försöker göra något nytt av det. Där tycker jag det är en stor fördel att vi träffas på cirkeln en gång i veckan, man inspireras av andra. Men hur det än är så tröttnar man på sej själv ibland, men vi tröttnar inte på DEJ. DU inspirerar oss.. TACK.

MissMian sa...

Nehej du gumman!! Du gör inte alls likadana LOer!!!! Jag tycker att du varierar dig ständigt och leker med både färg och form!!
Och min kommentar i min blogg om vintage är bara en allmän kommentar, det blir så påtagligt när flera CC har haft som utmaning att scrappa Vintage när man kikar i såna trådar tycker man till slut att allt ser likadant ut. Jag älskar alla dina stilar för du är verkligen en av de som INTE fastnat bara för vintage och även när du gör såna LOer så tycker jag att de är bland de finaste! Älskar din LO liten ballerina!!!! Du vräker på saker utan att för den sak fokus på fotot försvinner. Kramis och ha en underbar helg!!

aviga Ellen sa...

Det är nog rätt vanligt med svackor. Hoppas att det känns lättare snart för du är väldigt duktig!
Dagens översta var verkligen snygg!

kram

Gurkiss sa...

Hej :)

Så himla fina LO´s :)
Detta med att man kör fast i sitt scrappande eller tappar lusten lite ja det känner man ju igen. Alla har nog så lite då och då.

Skoj när barnen har kompisar hemma :)

Hoppas att ni får en fin helg.
kram Gurkiss

Hedvig sa...

Ja, jag känner samma sak *himlar med ögonen*
Men din andra layout här är ju bara så godis-mumsig-underbar! Woaaah!

massor med kramar ♥

Essmo sa...

jag tycker inte alls du gör samma sak om & om igen! Du är ju grymt bra på & testa massa nya saker hela tiden.. & du, hur du än gör så blir det ju bara hur fint som helst iallefall.! Superfina layouter båda 2.. & grattis till vinsten med den nedersta! =)

Ha en underbar helg vännen! =)

kramis!

Villa nöystu sa...

På intet sätt ser man dina downs...
men det är ju tråkigt om du tappat lusten och lekfullheten. Jag vet; ta en paus å kom till skogen å hälsa på ist... hahaha
...men kom inte nu, ingen hemma. Har varit i dina gamla hemtrakter idag (U), såg ngra ställen jag kände igen sen jag besökte dig där.

Kram, kram

Lilo sa...

Du som alltid är så nyskapande och gör så läckra saker!!! Själv har jag kört fast totalt. I visningsstädningen kom scrappandet bort och nu kan jag inte hitta det igen. =( Känns verkligen trist. Tänk om jag inte kan scrappa igen förrän jag flyttat i sommar?? Det vore ju hemskt!!!

♥Annes scrapperi♥ sa...

Jag förstår din känsla men det märks inte att du skulle "kört fast" tvärtom jag tycker du gör härliga alster med många olika stilar. Grattis oxå till vinsten på CC. Den LOn var min favvo av dina CC-bidrag och vintageLOn, den var SÅ ljuvlig!! Tack oxå för dina kommentarer hos mig. Jag blir alltid så glad! Hoppas du får en fin vecka och att vårsolen värmer smälter bort sista snön.

Kram Anne

Alex sa...

hmmmmm... intressant... o jag som tycker att du är en av dem som varierar sig mest! hmmmmm... om du bara scrollar ner lite i din blogg, så får du själv se hur många olika stilar du har!!! o just för att jag tycker så om dig så har du en liten award att hämta inne hos mig nu ;-)

kraaaaaaaaaam på dig! svackan går snart över ska du se!

spacemouse sa...

Vilka snygga layouter!!! De är verkligen inspirerande. Själv är jag i en svacka å får absolut ingenting gjort men nu kliar det i fingrarna!