fredag 10 april 2009

1 år!! Det ska vi fira!!

Idag, för ett år sedan, scrappade jag min allra första layout. Det var ett bidrag till "Vårens stora kittävling" hos Stellas, och den ser ut så här:



Ja...det har ju hänt en del sedan dess *skratt*

Det senaste året har varit helt fantastiskt!! Jag har träffat på helt underbara, generösa människor, främst över nätet, men en del irl oxå, och många har kommit att betyda väldigt mycket. I själva skapandet har både ångest och glädje kommit fram och hamnat på olika alster, och jag har många gånger undrat hur jag skulle ha klarat detta år om jag inte hade haft möjlighet att scrappa som avkoppling och terapi...Men nu var det så att jag till slut hittade vägen hit, tack vare min kära vän Petra, som genom ett fantastiskt album till sin mor, visade mig att det visst går....

Under mitt första år som scrappare har jag också fått den enorma förmånen att börja designa för SkaparLusten och Scraphörnan. Det är ju något jag inte ens hade vågat drömma om, då, för ett år sedan...
Jag har också varit med en tid i Skrotboken , där jag hade det stora nöjet att skriva och skapa :)

Så, kära läsare....fira nu med mig!!!Lämna en kommentar i detta inlägg, senast den 30 april kl 23.59 så kommer jag sedan att dra en vinnare som får en scraprelaterad vinst :)
Ni får gärna länka till min utlottning, men det är absolut inget krav. Alla får varsin lott, och alltså samma chans att vinna.

Nu ska jag försöka få lite scrappat :)
Må så gott, och på återskrivande!!!
Kram!!! 

47 kommentarer:

CillaT sa...

Åh jag firar så gärna med dig Emma=D Du skriver att du "fått" massor av människor kring dig, då måste jag tillägga att du GETT väldigt mycket också!

Kram
Cilla

aviga Ellen sa...

Grattis till 1 år! Och kul att se din första. :-) Jag firar snart ett år jag med faktiskt...

Cina99 sa...

Tar gärna en lott och hoppas på att turen är med mig :)

Alex sa...

Jag är självklart med och firar dig vännen! :-D GRATTIS! Hihi.. svårt att tro att du bara har scrappat i ett år! Och redan designer för två butiker! Sträck på dig o känn dig stolt! ;-) Du sprider otroligt mycket inspiration omkring dig!

*kramiz*

Eyovine sa...

Grattis kära ettåring =)... Klart jag firar med dig!! Du har haft en helt otroligt fantastisk utveckling.. å jag är så glad över att ha fått lära känna dig i cybervärlden. Å precis som Cilla skrev, DU har gett mig och säkerligen massor fler fantastiskt mycket inspiration. Go on girl!!!

Kramelikramarna Maja

maxell sa...

Tänk va tiden går.... Hela tiden. ;)

Jag är här och kikat emellanåt och ser allt du skapar... Endera dagen borde jag även skicka dig ett e-brev. Eller så kanske du hinner före? :)

Men nu när jag är här passar jag på att ta en lott. Scrapsaker var det länge sedan det damp ner här. Alldeles för länge sedan... Fast samtidigt är det väl så att var sak har sin tid?

Monika sa...

Grattis till 1 år!

Och så sitte rjag här och beundrar din lo! Vilken cool idé med korten! Jätteläckert, det måste jag komma ihåg.

Scrapfluffans Blogg sa...

Tar en lott och kikar in på dina kanonfina LO

LillBlomman sa...

Åh stort grattis!!! Din första lo är helt underbar, snacka om naturbegåvning, du skulle se min första:)
Tar gärna en lott!

MissMian sa...

Jag kommer ihåg när du skaffade blogg och minns också att jag tänkte att du utvecklades vansinnigt fort!! Du är verkligen värd alla DT uppdrag för du gör alltid så underbara alster! Jag håller helt med dig när det gäller att scrapbookingen har gett så mycket, vänner och mer eller mindre terapi! :) Skulle inte vilja vara utan för allt i världen nu! Massor med kramar och hoppas att jag är med och firar dina tio år som scrappare också!! *passar på att ta en lott* :)

*Bling* sa...

Grattis till dig Emma.
Åh verkligen vad du har utvecklats
och hittat stil. Du är värd
all uppmärksamhet och vartenda uppdrag du har. Tacksam för att du delar med dig av ditt skapande.
Vill gärna fira med dig. Varma påskkramar Carina

Uzaan sa...

Grattis på "ettårsdagen" Jag vill gärna ha en lott.

Puman78 sa...

Det var en härlig första layout.
du verkar ha haft ett härligt och spännande år inom scrapvärlden.
Grattis till dig!

Arvet sa...

Ett fantastiskt år! Helt otroligt vilken resa du gjort. Jag är så tacksam över de gånger vi har fått samarbeta i olika projekt och för de kontakter vi har haft. Jag gläder mig med dig när du lyckas och får uppdrag och sörjer med dig när tillvaron sätter käppar i hjulen för dig och familjen.
Önskar dig många bra och skrappiga år framöver.
Allt gott vännen.
/Bi

som förresten också gärna norpar åt sig en lott =)

Himlen Runt Hörnet! Sala sa...

Ja, den första var härlig och resten fortsatte framåt!
Grattis!
Jag tar gärna en lott och önskar alla deltagare lycka till!

Ser fram emot ytterligare år framöver med inspiration från dej!
Glad påsk!

Henrietta sa...

Jag tar gärna en lott :o)) Visst är det roligt att se hur man utvecklas!

Samara sa...

jag tar också en lott, och hmmm erkänner att jag aldrig kollat din blogg förr *rodnar * tiden räcker knappt till att blogga själv, ännu mindre att kolla mina scrapkompisarns bloggar.

Anonym sa...

Jag grattar till ett år med scrapping och tar gärna en lott!
/KatarinaR

Essmo sa...

Grattis Emma!
Tänk att ett år kan gå så fort! Du har verkligen utvecklats, jag vråldiggar dina härliga alster & din nyfikenhet på att pröva massa nya saker! =) ett kärt minne (som du vet) är ju croppen på AOS.. =)

Du är kalas! =)

Ha det fint!
massa kramar Karin.

♥Annes scrapperi♥ sa...

Grattis!!! Vilken resa! Din utveckling har varit fantastisk :o)
Jag kan bara instämma några andra att du gett så mycket inspiration och goa, roliga, trevliga, tröstande, peppande etc... kommentarer inte minst hos mig.
TACK! Du är värd alla uppdrag och uppmärksamhet =o)

KRAM!

Marit sa...

Ja, vännen!
Ett år går fort och jag kan säga att hade den där LOn inte blivit till kanske vi inte känt varandra idag!

Är så glad att ha dig i mitt gäng!

Kram

Villa nöystu sa...

Men GUUUUD... jag kan inte fatta att det redan gått ett år sedan jag fick din bloggadress... tur att du och jag bara blir yngre och yngre... fniss... snyggare och snyggare...
Det är ju helt sjukt att det var jag som visade vägen för scrappingen, jag skulle nog inte våga se i det där albumet efter att ha fått ta del av allt vackert, unikt och fantastiskt som du skapar varje vecka.
Du är min superscrappare no 1.
Jag ÄLSKAR ju tävlingar, du vet, så jag tar förstås en lott å så länkar jag hemifrån mig (anv din pokerface-bild).
Kram, kram, kram

~ankiann~ sa...

Grattis på 1 års dagen!

Cath. sa...

Stort grattis! Jag är jätteimponerad över din första fantastiska LO. Och jag tycker du ger så mycket av dig själv, blir så glad när jag ser att du varit och hälsat på! Var helt övertygad när jag ser hur du scrappar att du varit igång mycket längre...
KRAM på dig!

Linda sa...

Grattis!!! Så himla roligt att du varit igång i ett år!

Monika sa...

Grattis till det här första året!

Ewa sa...

Här kommer en till som vill fira med dig. Scrapbooking är terapi! Vad gjorde man utan den?

Maria S sa...

Grattis grattis! Och snacka om att det hänt mkt det här året som gått! nu hoppas jag att det är vinstlotten jag drar! ;-)
Kram Maria S

UlrikaT sa...

Grattis till ett år som scrappare! Du är verkligen otroligt duktig på att scrappa. vilken bredd du har på dina LOs, du behärskar ju alla olika stilriktningar! :)

bitte71 sa...

GRATTIS vännen till ett helt fantastiskt år som scrappare! Jag kan inte begripa vilken otrolig resa du har gjort - du har utvecklats otroligt snabbt! Jag kommer ihåg den där CC på AoS, det var då du "slog igenom" om man får säga så och Ilona på Skaparlusten gav dig ett "bästa nybörjarpris" elelr vad man ska kalla det. Hon såg din potential redan från början:-)
Kram Marie

maria ammar sa...

Wow ett år och så fantastiskt duktig och kreativ! Grattis i massor!!

Kram Maria

Sofia sa...

Grattis på årsdagen, du är verkligen duktig som scrappare så jag tackar din vän för att hon lockade in dig i scrapvärlden.
Kram Sofia

Sanna F sa...

Grattis till dej!!!
Å vilket härligt sätt att fira! Jag tar gärna en lott i ditt lotteri!

Anne-Lie sa...

GRATTIS!!!
Visst är detta ett underbart sätt att leva på (kan inte säga en underbar hobby att ha för det har blivit en livsstil för mig i alla fall :o) )
Jag gillar verkligen dina alster och hoppas få ser mer i din fina blogg.

sara sa...

Grattis! Jag trodde du scrapat längre. Du måste känna dig stolt.Ha en bra helg.

Isabell sa...

Grattis!!!
Märkte själv att jag bloggar i över 2 år... Shit vad tiden går fort!

Grattis igen!!!

rose-marie sa...

tack vad gullig du är... jag blev faktiskt riktigt nöjd med mitt bidrag till scraphörnans DT-tävling.. fullkomligt ♥älskar♥ den tingtura-stämpeln, så tar väl alla chanser jag får, att skapa med den =) den enda klara tanken jag hade, innan jag satte igång, var en idé om en typ av låsanordning.. sen skapade jag själva skissen och kortet utifrån det.. *knäpp man är ibland* men det blev rätt så coolt ändå.. trots lite udda strategi...


grattis... grattis.. kan inte fatta att du bara hållt på i 1 år(!) helt sanslöst... du som jämt gör så fina alster.. inspireras av ditt skapande =)

önskar dig ett underbart år till då ;)

//rose-marie a.k.a. roolz

chalin sa...

Åh, den hobby är så skoj. Man ser hela tiden hur man utvecklas i sitt scrappande. Och att ett år med scrap kan gå så fort ;0)
Självklart passar jag också på att ta en lott.

Hozzan sa...

Grattis på 1 års dagen till dig! visst är det kul att titta tillbaka på sina första trevande försök till scrap.;0)
Självklart tar jag min chans i din utlottning!
Önskar dig många långa glada scrapår framöver
Hozzan

kicken sa...

Ååh, då är vi 2 som firar ett år som scrappare! Visst har vi hittat en härlig hobby, och visst är det kul att ha en hobby där man kan utveckla sitt skapande och titta tebax och se förändring :D
kram
ps, tar gärna en lott ds

Anne-Lie sa...

Grattis Emma!

Kikade in för att titta på din tolkning av lapptäckesutmaningen hos Magdas och jag MÅSTE ge dig stående ovationer!!! VILKEN UNDERBAR BOK! Tänk va mycket man kan göra med allt man sparat i lådor och skymslen.
Nu hoppas jag du fortsätter inspirera i minst 10 år till ;o)
Hälsningar
Anne-Lie / Superteach

Tiggy sa...

Vad trevligt, tar gärna en lott!

Pyzzlis sa...

Kan inte missa denna chansen, vill gärna vara med och hoppas på att turen är med mig.
Får säga grattis till första året...

Carola sa...

Grattis tjejen! Och jag tar mig en lott!!! :P~

Hedvig sa...

Klart jag vill fira med diiiig! (men jag är lite efter dårå, som alltid...)

Lillan sa...

Jag förstår inte hur du hinner med! Nya alster i stort sett varje dag! Jag är djupt imponerad över dina verk.
Träffade en "lill-mamma" i helgen, men hon hade än så länge bara en liiiiten kula. Till sommaren räknar jag med att den ska vara större =)

Kickans_blogg sa...

Grattis!! :0)
tar gärna chansen på lite scrapgodis!!
Kramen Kicki