lördag 11 april 2009

Nu har jag gjort mitt sista alster till vårens Scrapfeber hos Magdas. Det gällde att altra något, inspirerat av citatet "My momma always said, Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." från filmen Forrest Gump.
Jag har ju inte altrat mer än minialbum och godispåsar till dagisfröknar, så jag visste inte var jag skulle börja....

Det första jag kom att tänka på var att altra en tom pizzakartong, eftersom jag sällan får den pizza jag beställt, de gånger vi nyttjar pizzerian. Men vad ska jag med en altrad pizzakartong till?? Så...jag fick fortsätta klura...
Men så ikväll, när jag nattade lillan, så fick jag till slut den mest självklara idé: att altra en liten body. Inte för att jag vet vad jag ska med den till, men den är liksom lite mer smidig ;)


Före



Efter



Detaljbild på blommor



Nu gick det här förvånansvärt snabbt att sy och klistra ihop detta bidrag, men så blev det inte alls som jag planerat från början, heller. Jag hade tänkt mig band eller spets runt ärmslut och hals, men tyckte sedan att det skulle ha blivit för mycket... Det räckte så här.
Tanken bakom var väl dels att man som nyfödd inte vet vad ens liv bär med sig, och dels att man som förälder inte vet hur den lilla person man fått förmånen att lära känna, kommer att bli.



Texten är en die-cut från BoBunny, och den fick mig att tänka på de ovetande och oskyldiga barn som föds till vanvård/övergrepp/misshandel/krig/svält...osv..., och därför ville jag också ha med ett par skyddsänglar.




En liten ficka för små hemligheter....


Usch, ja...jag är uppe alldeles för sent... Men nu ska jag borsta tänderna och söka upp sängen :)På återskrivande!
Kram!!!

10 kommentarer:

Eyovine sa...

MEN EMMA!!!!!! Vart får du allt ifrån??? Så himlans fiffigt!!! Å så snyggt det blev!! *djupt imponerad*... Är också uppe försent.. men ska krypa i säng nu..

Kramelikramen Maja

CillaT sa...

Så fantastiskt kreativt!!! Och den är hur läcker som helst=D

Kram

Villa nöystu sa...

Men sån fantastisk fin body du skapat.. fattar inte var alla ideer bara kommer ifrån... du är one of a kind!
Gillar det där med skyddsänglarna.
Sussa sött!
Kram P

*Bling* sa...

Jättefint Emma den skulle ju
passa jättebra i glas och ram.
En sån tavla skulle i allafall jag gilla att spara till jag blev stor.

Jättebra tips på present till "liten" vän

pysselpetra sa...

Vilken galen skojig fantastisk idée

Diana sa...

Så häftigt!

Sofia sa...

En vinnare det tycker jag helt klart, det är den underbaraste altring jag sett någonsin, gör en tavla av den.

Essmo sa...

jaaa, va coolt ! Håller med flera andrahär,gör en tavla. Himla fint det blev, du är ju bra fiffig du,vännen! =)

kramis!

Cath. sa...

Helt otroligt fantastiskt fin!!! Vilken häftig idé att altra en body!
Stora kramar!!!

Essmo sa...

Ps, du har något att hämta i min blogg =)
kramkram!