fredag 17 april 2009

Lite "gammalt" - och ännu en Award :)

Inga brutna armar eller ben :)!! Och ja, Alex, om jag nu får för mig att bryta nåt, så lovar jag försöka låta bli armarna ;)
Jag har fått ännu en Award, från sötaste Karin :D


Denna gång skickar jag den vidare denna till följande härliga bloggare/konstnärer: Cath, Linda (jag vet att hon har alldeles fullt upp nu, men hon får den när hon får den ;) ), Sofia, Alien Bling, MissMian och Sandra.
Och naturligtvis går den i retur till Karin oxå :)

Alster då? Ja, jag får leta fram lite gammalt, för jag har inte hunnit scrappa, plus att både färgpatroner och fotopapper tog slut häromkvällen *morr* . Och de jag beställde i förrgår kväll låg inte i lådan idag, så jag är utan hela helgen :( Jag har väl utskrivna foton att scrappa, men nu kan jag inte göra den LO jag tänkt till denna veckas deltävling i Stellas Scrapjakt :( Och apropå Scrapjakten...

...så var detta mitt bidrag till första Scrapjaktsdeltävlingen (det var ett ord, ja). Man skulle scrappa en åsikt/ett tema man brinner för...



Nu är detta inte det jag brinner mest för, utan mer någonting jag håller på att lära mig. Det har varit en del motgångar för vår familj på sistone, men jag försöker verkligen att inte gräva ner mig :) Jobbar på det i alla fall!!
Om någonting negativt händer, försöker jag att inte grubbla alltför mycket, och när något positivt händer, håller jag på att lära mig att tacka och ta emot - inte fråga varför i all världen just jag...och "inte ska väl jag".......ja, ni vet hur det kan vara...

Jag inspirerades av fantastiska scrappare såsom MissMian och Silwerstar, som kan blanda färger och mönster på ett helt underbart sätt!! Nu är ju denna inte i närheten av deras alster, men det var superroligt att försöka, och jag ska göra det fler gånger :)


Den andra LOn gjorde jag till 2a deltävlingen i Tant Scrappas Poängjakt, och den blev fruktansvärt joxig. Eller plåttrig...eller vad man ska säga...:/



Jaha...då är det bara till att försöka tänka om då det gäller LOn till Scrapjakten...:) I övrigt ska här städas, och sen, mina vänner, så drar Scraphörnans Blogg-Mara igång kl.12.00 idag!! Kolla in bloggen för mer information!!! Ni hänger väl på!?!?!??!
Ha en riktigt trevlig (scrap)helg, allihop!!
På återskrivande!
Kram!!!

8 kommentarer:

UlrikaT sa...

Helt fantastsik läckert med så mycket färger till det svartvita fotot! Såå snyggt med wellpappen också!
Så stiliga detaljer du har på din 2:a LO, urläckert med det rivna mitt i pappret!

Linda - www.knorrigt.com sa...

Åh tack snälla!! Jag kollar mailen i alla fall. :) Det var välbehövligt, för livet är inte alls rättvist just nu - men snart är jag tillbaka hoppas jag. Kramar

MissMian sa...

Tack för awarden!! Jag är världssämst på att skicka vidare och kommer säkert att glömma det den här gången med men jag blir trots det väldigt glad när jag får någon. Och jag är fortfarande supersmickrad över att du inspirerats av mig!

Marit sa...

Hej vännen, borde sova, men kände att jag behövde en bloggrunda utanför min egen bloggbubbla =)

Läcker LO där du!

Tänkte om du sätter dig och DT-sakerna i en låda och skickar ner med bussgods, så kunde du va med på mässan du med!
Det vore underbart att ha dig här några dagar!

Kram

Essmo sa...

Vilka härliga layouter! den översta är riktigt färgglad, (något som jag är sååå kass på) =)
den under är riktigt,riktigt läcker! jag tyckte det var en ganska svår omgång...men du lyckades otroligt bra! =)

kram på dig goa Emma!

Miss Goldie sa...

Gillar den första LO:n massor. Coolt foto och sååå snyggt med alla klara färger!

Alex sa...

måste säga att jag tokgillade din fråga inte varför LO!!! skakade lite på huvudet när du inte placerade dig högt med den! tycker den är härlig! superfina starka o vågade färger! o fotot är bara för coolt! hade jag frågats hade du fåt en massa poäng för den! typ 10000000000!!!!! :-)

kram på dig!

Villa nöystu sa...

Underbart som alltid.
Den "joxiga" är hur vacker som helst. Tänk vilka underbara album dina små kommer att få (när de blir riktigt, riktigt stora och inte pillar på saker längre).
Jag undrar vad en scrapmara är för ngt?
Du skulle ju tipsa om ställen med vintagegrejer, remember? Tänkte göra en liten scraphörna i vår gäststuga. Då säger Jonas -" å när har du tänkt hinna med det (scrappa alltså) då månne"?!
Men det är så det är, jag har så mga ideer och projekt i huvudet... så mkt jag vill göra- så lite tid, eller hur?!
Må bäst,
kram P