söndag 8 februari 2009

Ytterligare några tidigare alster

Ja, jag har scrappat lite, men inget jag kan lägga upp nu. Visserligen tror jag inte det är någon risk att personen som ska få alstrena tittar in här, men man vet ju aldrig hundra procent säkert...:) Har inte haft särskilt stor inspiration, och än värre blev det, men nu är de avklarade och ute ur världen iaf!!
Så...istället jag lägger upp ytterligare ett par tidigare alster, gjorda för Skrotboken.
De första två gjordes till ett inlägg om barns rätt, ett ständigt lika aktuellt ämne. I år är det till exempel 30 år sedan barnagan förbjöds i Sverige, samtidigt som anmäld barnmisshandel ökar.
I våra alster skulle vi använda oss av ordet "Stopp", i valfri form, och/eller någonting barnrelaterat.



Här använde jag mig, som synes, både av ordet "Stopp" och något barnrelaterat (fotot och bokmärket). Lappen "Aktas" kommer från en leverans av scrapsaker. Jag tyckte fotot av lillan kan säga så mycket, hur lite man vet om hur ett barn har det. Hennes blick kan ha fastnat för att hon är trött, men den kan lika gärna dölja en vardag full av slag och hårda ord, det kan vara bilden av ett barn som inte har anledning att le och skratta.



I denna LO har jag använt en liten nalle som suttit i en dragkedja på en barntröja. Den "hänger" i snurklan. Fotot tog jag när lillan spontant började krama sin yngre storasyster, och tanken bakom LOn var väl just att alla barn borde ha rätt till minst en som bryr sig om.

Den sista LOn i detta inlägg skapade jag till ett inlägg om trender under 2008, tanken är att den ska representera shabby chic-trenden.



De bruna snurklorna har jag klippt ut ur vanlig cardstock, och blingsnurklan har jag suttit och knåpat ihop med lösa blingstenar och lim. Jag hade heller ingen distresser, utan använde mig enbart av fluid chalk.
Denna LO gjordes nämligen innan julafton...då förärades jag både med flera blingsnurklor och två olika distressdynor (+ öljetter, och jag älskar öljetter), av min kära kusin (i samarbete med Ilona på SkaparLusten).
Ja det var allt...nu ska jag göra upp planer för nästa helg, som jag hoppas innehåller ett trevligt besök :)

På återskrivande!!

3 kommentarer:

MissMian sa...

Wow så snygga! Gillar verklgien den översta. så mycket budskap!!

Eyovine sa...

Oj vad många härliga LO:er du uppdaterat med, har ju sett dom på skrotboken också, men ser dom mer än gärna igen.. dom e så fina. De två översta har ett så viktigt budskap... å den sista är bara otroligt vacker =)...
Du är sååååå duktig!! Alltid lika skojsigt att kika in hos dig... här är vi i princip insnöade idag... å så är det annars också en dag jag skulle kuna vara utan..
Har bott på akuten idag..

Annyt sa...

Oooh, va läcker den sista här var!
Snygga färger, snyggt upplägg o stilen...älskar shabby.