lördag 28 februari 2009

Tvärtom!!!

Här kommer ett bidrag till bloggpartyutmaningen som Silwerstar håller i. Och en utmaning är det minsann: man ska scrappa tvärtom mot hur man brukar scrappa.
Jösses!!
Jag har velat göra den här utmaningen, men inte kommit på hur jag inte scrappar. Är ibland svårt att se vad jag själv pysslar med, så att säga. Så...ikväll, i elfte timmen, satte jag mig ned och tog det steg för steg...
Jag kopierar stegen, så som jag listade dem i mailet till Johanna:

1. Till att börja med har jag scrappat i ett annorlunda format. Jag, som alltid scrappar i 12"x12" har nu gjort mitt livs första LO i 6"x12".
2. Pappret är en oidentifierbar färg, som jag normalt inte skulle använda om jag inte fick riva, chalka och distressa det.
3. Dessutom brukar jag i 9 fall av 10 försöka ta upp färgerna i fotot i papper och dekosar, men nu tvingade jag mig att blunda för det.
4. Sedan har jag använt ett helt vanligt foto, och med det menar jag icke digitalt. Ett foto som jag, som inte äger en scanner, varken har kunnat beskära, göra svartvitt, eller förstora. Det är sällan mina scrappade foton är så här "små".
5. Jag har placerat fotot i övre högra hörnet, något jag tror jag aldrig gjort. Helst placerar jag det mot något av de nedre kanterna. Ibland i mitten, men alltid mer mot nedre halvan.
6. När jag gör mer enkla LOer vill jag alltid dra lite runt kant, foto, rubrik, etc, med en penna. Hade mycket svårt att låta bli det nu, speciellt runt bokstäverna.
7. Jag är jättefeg på att blanda fonter i rubriken, nu blandade jag (i mitt tycke) hej vilt.
8. Och, kanske den största utmaningen av dem alla: Jag har lämnat massor med tom yta UNDER fotot!!!

Resultatet:



Kul, men svårt! Eller...det gick ju fort när jag väl satte mig ner och inte funderade på vad jag skulle göra, utan vad jag skulle hindra mitt scrapjag från att automatiskt ta sig för *lol*

Nu ska jag återvända till pysslandet, jag har ett par projekt på gång.
På återskrivande!!

1 kommentar:

Marit sa...

O, häftigt!

Kul att göra något helt annat än man brukar.

Var på träff igår och det tog mig massor med timmar att göra min första LO, men bara 1,5 att göra min andra... Som vanligt alltså haha

Kram

psst... tack för mailet!!