lördag 7 februari 2009

Några gamla

Ja, eller i alla fall inte särskilt nya :)
De har tidigare varit publicerade i Skrotboken, i olika inlägg.
De två första är skapade med icke traditionella julfärger, och så skulle vi rita någonting också, göra egna dekorationer. Fotona på båda layouterna är från julafton 2007, och jag valde att, som jag oftast gör, plocka upp färger från fotot i papper och/eller dekorationer.



Här är det julaftons morgon 2007. Äldsta tösen har bäddat in minsta syrran i en filt, och sjunger en sång. Jag har tagit upp det blå i stortjejens klänning, och det randiga från lilltjejens body.



Lilltjejen är uppe på julaftons kväll 2007, med mamma och pappa. Har säkert precis ammat, och är mätt och nöjd :) Tog upp det rosa i hennes pyjamas och doodlade en julgran, som jag fäst med 3d kuddar i olika tjocklek, för att få lite liv i och djup i granen. Julgransdekorationerna + prickarna på fotot kommer från bokstavsthickers, och hålen runt kanten och på fotot har jag gjort med mina öljettsättare.
Sen har jag ritat och klippt ut ett par julklappar. Valde naturligtvis icke traditionella julfärger till dem oxå. Rubriken är en orange piprensare, som jag häftat fast.

På layouten nedan skulle vi skapa i silver. Jag gjorde rosor i aluminiumfolie, av bitar som jag bara vikt ihop några gånger på längden och sedan snurrat ihop. Man kan ju vika mer avancerade rosor, men jag tycker foliens egenskaper gör att det räcker med att rulla ihop det.



Här nedan följer en detaljbild på rosorna:



Jag lägger upp några fler äldre alster vid ett senare tillfälle, för nu måste jag ta itu med "fryskatasrofen". Vårt extra frysskåp som vi har i förrådet gick sönder i förmiddags, men som tur är upptäckte vi det i tid, ingen mat hann förstöras. Vi har lyckats lånat ett litet skåp tills vidare, och just nu har vi ställt ut maten i banankartonger i uteförrådet. Tur att det är -20 ute! Lyckades oxå få tag på en frys och en kyl på Blocket för ett mycket bra pris!! Inne i köket ryms bara ha en liten, kombinerad enhet, så med en familj på fem pers är vi beroende av att ha extra kyl och frys i förrådet.
Så...trots missödet så måste jag säga att vi har haft ett himla flyt!!
Låneskåpet kommer sambon med nu, på måndag kan han hämta de "nya".

På återskrivande!!!

4 kommentarer:

Kickans_blogg sa...

Underbara LO:s!! :0)
Tack för kommentaren hos mig!

Kram Kicki

Marit sa...

"Plask" är ju kanonfin!!!

Absolut min favorit och vad kul med folierosorna.
Den iden ska jag försöka låna =)

Ida sa...

Blir helt fashinerad, gisses va fina bilder. Alla är kanonfina, men blev lite extra fäst vid den där Kajsa (?) badar, den går i svartvitt och med rosorna till...

Huvva, aldrig kul då såna där saker går sönder... inte direkt billiga heller.. :-(

Hoppas vi ses snart :-)
Mm, det var kul då det funkade att lämna dem bägge två där inne och man "slapp" hålla hand hela tiden igenom.. :-)

rose-marie sa...

åååh.. den här gillade jag =)
såååå fin...