tisdag 17 februari 2009

Ett par presenter

Här kommer två layouter jag gjorde förra helgen, som (försenad) födelsedagspresent till en kär vän. Hon önskade sig en layout på sina barn (jag blev både mycket smickrad och aningen nervös över detta) och eftersom hon gillar vintage, romantik och shabby chic så försökte jag scrappa därefter.

Den första, på hennes son som liten bebis (han är en stor treåring idag) gjorde jag efter en skiss hos Svensk Scrapbooking.
Jag saknar något som bryter av, men visste inte riktigt vad jag skulle sätta dit. Bling gick bort direkt, med tanke på den stil min vän gillar, och inreder sitt underbart vackra hem i. Nåväl. Den är färdig, och hon har fått den, så nu är den som den är :)



Layouten på hennes dotter, 3,5 månader och döpt nu på Alla Hjärtans Dag, gjorde jag som bidrag till Annes bloggpartyutmaning. Den passade ju perfekt till det, eftersom man bl.a. skulle chalka, distressa och rulla... :)



De små nallebjörnarna kommer från en barnstrumpbyxa, och jag använde dem dels för att matcha björntröjan (ja, det är samma tröja de små sötnosarna poserar i) och dels för att min vän älskar björnar. Hm...nallar, alltså. Jag ville också ha med en vakande skyddsängel.

Nu ska jag faktiskt scrappa lite :)
På återskrivande!!!

11 kommentarer:

Ida sa...

Jodu minst sagt, är det -30 blir nog vi också hemma, till barnens stora besvikelse... dansen har blivit veckans höjdpunkt :-)
Bara säga till när du är redo, men som sagt, jag är inget proffs på det där med sockar, men ska snart (tror jag) börja med fridas så då kan jag hinna öva mig på ett par till.. Det värsta är bara att man blir "beroende" av att få dem klart så snart sitter man där dag och natt ;-)

Åh vilka underbara kort du hade gjort, de var verkligen jättefina :) Du är så duktig du =)

Kramis

Marit sa...

Otroligt snygga båda två!!!

Hon måtte ha blivit jätteglad!

(Och så fint som hon bor, passar de ju perfekt!!!)

Villa nöystu sa...

Näää...vad roligt att se trollungarna här hos dig... Jag har påbörjat ett nytt inlägg hos mig och där kommer jag också att visa upp dessa underbara Lo:s som jag är så fantastiskt lycklig över. Tack, tack, tack. Jag blir rörd till tårar när jag tänker på den tid du lagt ner för att skapa dessa undebara alster till lilla mig. Jag ska skaffa ramar och hänga dem på väggen, sådana fina får absolut inte gömmas undan i något album.

Tack, tack, tack också för utmärkelsen. Det är ju min första... så himla glad nu.... skit samma då att det är minus 31 grader ute. Jag kan ju värma mig vid datorn.
Kram, kram

Essmo sa...

Emma! Dom är underbara båda 2! Vilken kanonbra present att ge bort så vackra skapelser! =)
Sååå fina detaljer & skyddsängeln var ju bara såå fiffigt ! Säger bara WOW!!!

Kram!!

Madde sa...

hittade hit genom Karins blogg. Vilka underbara LOs du har gjort, verkligen jättesnygga

Madde

♥Annes scrapperi♥ sa...

Vilka UNDERBARA shabby LOer båda två!!Min utmaning passade då perfekt =o)Kul att du ville vara med!

MissMian sa...

Underbara!!!!!

Monika sa...

Heeelt undervart, fantastiskt vackra! Båda två!!! Gudomliga helt enkelt! Så mycket detaljer så vackert och harmoniskt och ja... vackra helt enkelt!

UlrikaT sa...

Wow, vilka underbart vackra LOs du har gjort! Läckert dekorerade och så fina färger.

Eyovine sa...

Kallt har vi också här hua!! Men inte under -25 än =)

Vilka underbara fantastisaka layouter du gjort!! vill också göra såååå fint i denna skrynkel chalk stilen...
Nu blev jag sugen å scrappa.. men klockan är nog lite för mycket för det...
Kul att kortet kom fram =)

Kramarna Maja

Lillan sa...

Hej Emma, vilka otroligt snygga alster du gör! En bekant till både dig och mig ska ha sitt första barn i augusti. När bebisen kommit och jag fått en snygg bild på barnet skulle jag bli jätteglad om du hade möjlighet att göra nått snyggt till henne. Jag hör av mig då. Ha en riktigt trevlig helg. kram