måndag 9 februari 2009

Snö, snö, snö, snö....

...ja, då minns man gärna sommaren :)
Jösses så det har snöat, och så det snöar i skrivandets stund. Här har inte plogats på hela helgen, och inte hittills idag, så det var inte roligt att kånka iväg med kidsen till dagis. Men stortjejerna är så duktiga, de har pulsat på i den djupa snön utan minsta kvirr!! Ja, nog är lillan oxå duktig, men nu satt ju hon i vagnen som mamman drog och stretade med, i snö upp över vagnshjulen. Blä!! Är väl snart dax att gå ut och skotta för andra gången idag och femtielfte sedan lördag...

Så...mitt i allt snöelände så lägger jag in den senaste layouten jag gjort för SkaparLusten, och som funnits i butikens blogg ett tag...en riktig sommarbild...



Här monterade jag bara på eftersom, ville prova göra en layout där jag använde så mycket som möjligt av de olika dekorationerna som finns i det stora februarikitet (och det är många!!!) Jag har chalkat lite runt de ruggade kanterna och ett par tags, men i övrigt ville jag behålla de rena, klara färgerna. I blommorna har jag satt en centerblomma, som jag klippt ut från det mönstrade pappret ni ser bakom fotot (det mellersta). De stora vita die-cutblommorna tonade jag en aning genom att måla lite blått med en av tösernas färgpennor :)

I övrigt är allt toppen, förutom det eviga snöandet (eller eg frånvaron av plogande) och mina envisa bihålor... Har haft en toppenhelg och har fått klarhet i något som tagit massor med energi i månader, men där jag nu kommit fram till ett (självklart) beslut :) Ibland tar det bara lite tiiiiiid....
På återskrivande!!!

5 kommentarer:

Eyovine sa...

Denna Lo gillar jag massor!!! Tycker om hur du lagt dit en massa olika sorters blommor i en sån fantastiskt stooor hög!! Å så är fotot fint.
Ja, ni har vårt snökaos nu då... men lugn, sen kommer solen =)... Vi har sol idag.. å kallt. Å naturen är sååå vacker med all snö!! Plogbilen har också hittat hit ;-)
Ha en bra dag... gör snöänglar eller nåt *hihi*

Linda - www.knorrigt.com sa...

Åh så fin den är!! ♥

MissMian sa...

Härligt med lite sommarkänsla!!

Essmo sa...

Ååh, har ni snöööö.. Tänk va orättvist det kan vara ibland. vi har några flingor som ligger på marken, men det var typ 1000 år sedan jag såg riktig snö... *avis* ;)

Underbar layout, gillar alla blommor, sååå fint! =)

Ha det fint! stor kram!!

mojje sa...

så härlig Lo. Gillar absolut hur du hängt tagsen på "ringen". /m