fredag 13 februari 2009

...en fisk!

Har scrappat en mycket enkel layout efter Marits läckra skiss. Jag har länge velat scrappa både detta foto och det härliga pappret från Sassafras, och här kom då en skiss som var perfekt för båda två - tillsammans :)



Jag har bara använt mig av papper, bokstäver och några knappar. Jag har faktiskt inte monterat det gröna pappret (cirkeln) på det rosaröda, eftersom jag inte har bestämt mig för om jag vill ha med det. I färg passar det, och LOn känns aningen blek utan det, men jag gillar inte att montera formade papper på fyrkantiga.
Så se det som del av LOn, eller som fotobakgrund...välj själv :)

Nu blir det inget mer scrappat på hela helgen, eftersom det blir jobb varvat med barndop på lördag och besök både ikväll och på söndag. Har haft väldigt dåligt med inspiration på sistone, men kanske suget hittar tillbaka nu när jag verkligen inte hinner scrappa?? Hoppas det...jag har hellre inspiration och dåligt med tid, än att jag bara sitter och dumstirrar på foton och papper...

Hm...nu skrapar det en stol längs hallen... det är lillan som möblerar om här... Hon vill nog, liksom storasystrarna, kolla in "Jag vill vara din, Margareta" på YouTube. Stortösernas favvosång just nu, vi sjunger inte mycket annat *s* Så...nu måste jag vidare till Tuben...på återskrivande!!!

7 kommentarer:

Eyovine sa...

Den är superhärlig!!! Gillar fotot, är det lite photoshoppat??

Gillar att du bara använt papper, så snyggt och sassafrass lass kan ju aldrig bli fel ;-).. jag ser bakgrundspappret som en del av LO:en tycker det är fint så =D
Ha en trevlig helg!!

Kram Maja

Essmo sa...

Den här är ju bara fööör härlig! Jag tycker det är svårt att skapa med Sassafrass produkter,men du är ju bara helt grym på det! Snyggt!

Ha en trevlig helg vännen! Med dop & allt!

Kram kram!!

marit sa...

Å vad fin!!!

Knycker den och lägger in den hos mig senare idag.

Kramis!!!

Villa nöystu sa...

För mitt öga ser den allt annat än enkel ut; skitfin. Du rockar- som vanligt!
Kul att läsa att du blev inspirerad att ta ett skumbad... å vino tinto.... E då, tre hela klunkar... hahaaha

Pussa gummorna å så ses vi imorgon!

Kram P

MissMian sa...

Snygg!! och jag tycker nog att pappret kan vara en del av bakgrunden! :)

Lilo sa...

Urfin!!! Jätteläckert gjort! "Margareta-låten" gillade min dotter när hon var i 6-årsåldern. Då fick vi sjunga den hela tiden. ;) Undrar vad hon tycker om den idag när hon är 15?

Sofias blogg sa...

sååå fin, precis som vanligt, älskar den under med Stopp! Har du skrivit texten själv eller är det något utdrag ur något? Du har även något litet att hämta i min blogg..:)