onsdag 28 januari 2009

VAB - men "fel" tös...

Idag var det tänkt att jag skulle med äldsta tösen till ögonläkare, men det bidde till att vara hemma med lillan som har hög feber. Hon kan ju inte vara på dagis, och jag vill inte ta med henne till sjukhuset (12 mil enkel väg). Vet ju inte hur sjuk hon blir, hur hon skulle orka, och dessutom hur undersökningen skulle gå... Stortösen hade verkligen sett fram emot att vi skulle göra den här trippen, hon och jag, så hon blev lite ledsen. Men, men...vi får ju göra den en annan gång, de skulle skicka ny kallelse.
Så nu VABar jag med en helt annan tös än planerat...

Medan den lilla vilar passar jag på att lägga upp en LO, även den gjord till Winterfun hos Stellas. Fotot är av äldsta tösen, på julafton. Hon har äntligen, äntligen fått den gympadräkt hon pratat om hur länge som helst. Hon hade den på sig varje dag i tre veckor efter julafton, jag var tvungen att skynda mig och handtvätta nån kväll då och då, så den skulle hinna torka till morgonen därpå.
Hrm...men själva fotot av LOn blev kanske inte så snyggt med ett gammalt, ostruket örngott i beige som bakgrund *s*

Nu ska jag käka lite lunch innan lillan vaknar, hon är som en liten knähund när hon är sjuk, så det gäller att passa på när hon vilar.
Har ju även den fina utmärkelsen att skicka vidare, hinner jag inte det nu så tar jag det då sambon kommer hem :)

4 kommentarer:

Eyovine sa...

Denna var sagolikt vacker... "ja äska den" som min Leo skulle ha sagt =D...
Hoppsa lilltösen kryar på sig... här är vi också halvhängiga.. tror att det är tänder på g hos plutten..

Kramiz

Essmo sa...

Åh, den är helt underbar! Va effektfullt det var & figurklippa runt fotot..Sååå fin! =)

Hoppas lilltjejen blir frisk fort.. =)

Kram!!

MissMian sa...

Men jisses så snygg!!!!! Krya på er nu! Smilla var sjuk förra veckan..

CillaT sa...

Wow så läcker! Hela LOn lyser glädje=D