måndag 19 januari 2009

En rad...

Jaha. Här sitter jag... Ska scrappa. Imorgon. Yes! Har jag tänkt mig, i alla fall...

Inskolningen av lillan går alldeles lysande. Schemat fick vi skippa redan förra veckan, det går så snabbt och bra, hon trivs som fisken i vattnet och vinkar glatt då jag lämnar henne. Hon blev putt idag då bara storasystrarna fick gå till dagis (den "fröken" som skolar in henne var ledig), och vem kan klandra henne...att vara hemma och städa med morsan är väl ingen hit...

Nå, huset är nystädat, sambon är på jobbet och två av tre töser sussar sött i sina sängar. Den tredje, stortjejen, sover hos mormor. Hon (mormor alltså) är ensam hemma för tillfället, eftersom morfar är inlagd på sjukhus, så hon kan behöva lite sällskap :) Ja, och så skulle tösen ändå dit en sväng i morgon, då jag ska med lillan på fortsatt inskolning (en halvtimme eller nåt, innan jag "går till jobbet") och sambon ska med mellantösen på ännu ett av dessa ständiga läkarbesök.

Snart hoppas jag få lagt upp lite alster, detta ska ju föreställa en scrapblogg.. Pysslar på med lite smått, men inget är färdigt.
Sen ska jag tipsa om min väns nya blogg (som jag tyvärr inte lyckas kommentera i). Den handlar om lite smått i allmänhet och inredning och småtroll i synnerhet... Ni hittar den här.


Det fattades en tös i badet ikväll...

Nu ska jag natta!
Sov gott.
//E

1 kommentar:

Arvet sa...

Med sådana små söta troll hade jag också kunnat tänka mig en hel dröse till (så länge de fick vara friska). Saknas inte motiv för scrap i alla fall! Kram Bi