tisdag 20 januari 2009

...

Ja, det var tänkt att jag skulle gå på bio idag... Lite trevligt (vuxet!!) sällskap, och ett par timmars lugn och ro till en, förhoppningsvis, bra film. Men, men...det blev lite strul kring barnvakteriet, så det bidde ingenting. Dessutom har jag en totalt nedspydd bilbarnstol att sanera inför morgondagen...går liksom inte innan kidsen lagt sig, för jag vill inte ha trettio hjälpsamma fingrar dragandes i allt det kletiga :/
Sånt är mitt liv, och det känns inte alltid kul. Varannan vecka går kvällar rakt bort, eftersom sambon jobbar, och nu när jag har slut med föräldraledigheten går många av de övriga kvällarna åt till jobb för egen del.
Bio? Kvällskurser? Träning? Ett liv?? Nej, inte än på ett tag...
Nä, nu skriks det efter välling...
Var det idag jag skulle scrappa???
??
?

3 kommentarer:

marit sa...

Å vad trist.
Hoppas det ger sig så du får en biokväll snart.
Det skulle jag med behöva.

Kram

Essmo sa...

Hej gumman!

Ibland händer allt på en gång, hoppas ni kommer iväg på bio snart =)
Jag har något till dig i min blogg. =)

KRAM!

maxell sa...

Ja bio. Shit det var evigheter sedan jag ens tänkte tanke på att komma iväg på sådana kulturupplevelser.

Visst är livet som det är. Tiden räcker aldrig. Alltid kommer det något mer akut emellan. I princip aldrig får man tänka på sig själv i första rummet. Men shit ändå. Va underbara de små liven är och hur skönt är det inte att ändå få tillbringa sin tid med dem? :)