måndag 29 juni 2009

OMG!! :)

OMG, kolla här!! Nåt som ser bekant ut, där i översta raden (juni)???? *big grin*

Var så extra välkommet, en dag som denna, som inte varit...hm...så trevlig... Men nu, nu går jag omkring och småler mest hela tiden :)


Dagens LO får bli det DT-alster jag gjorde för Scraphörnan, förra veckan (jag kopierar in delar av det jag skrev i den bloggen, ni som redan läst det där, får ursäkta upprepningen):



Fotot är på lillan, när hon pustar ut på Sunderby sjukhus, efter en dramatisk morgon, som var den värsta jag hittills upplevt.
Rubriken "Jag vågar nästan inte andas", syftar till min rädsla att släppa henne ur sikte, att sova eller ens gå på toaletten, den dagen...och betoningen på "andas" är en uppmaning, som jag upprepade hela tiden jag väntade på ambulansen.
Hon hade fått en kramp, men där och då trodde jag hon skulle dö i mina armar.
Journalingen är skriven längs kanten på det lila pappret, som en ram.



Det sköra livet, och lillans lätta andetag, gjorde dessa papper, med sin skira design, perfekta för ämnet. Jag blekte också fotot, innan jag skrev ut det, för att behålla känslan. Av samma anledning har jag varit försiktig med dekorationer, och valt ett mer luftigt upplägg.

Jag har lagt till rubriken, allt annat kommer från kitet, och finns alltså i shopen.

**********************

Hoppas ni alla har en riktigt härlig måndag, många har säkert sin första semesterdag idag :) Här i Överkalix har vi lite svalare idag, men det är faktiskt ganska skönt: man kan andas!!
Tack för titten, och på återskrivande!!
Kram!!


16 kommentarer:

Eyovine sa...

Men du... stort stort grattis!!! Förstod när jag såg den att absolut skulle slåss om platsen.... så glad för din skull =)... Själv fick jag mitt dt kit av Marit *me soooooo happy*

Hoppas din måndag slutar bra!

Kramen Maja

Alex sa...

GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! Va coolt! Inte ett dugg förvånad! Hur najs som helst! Så häftig och egen! Underbar!

Grattis även till placeringen hos Tant Scrappa! Ääälskar när det går bra för dig! Blir lika glad som när det går bra för mig själv.. ti-hi.. :-D

O den här skira layouten du gjort.. ååhh.. så känslosam, så mjuk, så genomtänkt.. så perfekt! Fick mig att rysa! Älskar layouter som andas känslor! Grym du är gums!

Kramar i massor!

Essmo sa...

Coolt!! Stort grattis! =)

Men duuuu gumman, denna layouten är ju så vacker,jag får äna hålla tillbaka tårarna..sååå fin å viktig lixom..

Här är fortfarande galet varmt,men jag ignorerade det (idag med) å satt inne å scrappa istället.. hehe..

ha det så bra,
kramelikram!

Reija sa...

Sitter har i sommarhettan och bloggar lite och sa ser jag den har fina LO'n och laser historien bakom. Jag blir alldeles rord och tittar pa mina smatjejer och kanner kanske lite av det du kande den dar morgonen. Jattejattefint Emma! Och tack for alla dina fina kommentarer. Det ar riktigt harligt i Sverige. Men lite jobbigt for de minsta. Hoppas det blir lite svalare snart. KRAM!

Linda - www.knorrigt.com sa...

Grattis!!! :) Härlig layout!

Fniss, väggen är inte brun. Det måste vara fel ton på fotona, för den är svart/grå med streck i. Som tur är, för en brun vägg hade jag inte velat ha. ;)

Kramar

Guldifanten sa...

Du är så duktig!!! Hade förmånen att få se dina alster "live" på Bibblo, verkligen snygga grejer! För att inte tala om den i förra inlägget, på din sambo ;-)
Jag undrar om du skulle kunna tillverka något på beställning? Mina syskon och jag vill skicka en liten present till Mai, som åkte hem till Japan förra veckan. Hon har bott hos AnnBritt och Ove som "instepstudent" och vi saknar henne redan!! Som ett minne från oss så vore det roligt om du ville göra något fint till henne med tex foton på oss. *kram* // Eva R

Nenne sa...

Grattis tjejen! Du är såå j-a cool när du gör såna däringa personliga LO's, man vill bara studera och fundera på vem det är som döljer sig därinne lixom! Den LO'n var så häftig med det röda och svart oxå! KU-u-u-ul! Jag tänkte försöka vara med på STM, kanske denna månad!?

Vilken fins, skir LO på din dotter, du har verkligen lyckats fånga den känslan du hade - man vågar knappt andas...

Ha det bäst, krama
/Nenne

Vibeke sa...

Nydelig!!!:)Flott bilde - og et spennende oppsett:)

Håper du har noen flotte sommerdager:)

Mette sa...

Grattis! Det är du så värd! Du är ju så himla duktig! :)
Gillar din stil massor.
Och layouten här i inlägget är helt underbart vacker.

LillBlomman sa...

Grattis den är underbar och helt fantastisk! och dt lo´n också!

*Bling* sa...

Grattis grattis Emma. Har läst ikapp lite och gillar verkligen ditt nya pysselrum, víll verkligen se det färdigt...Kram

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Tjena snäckan!

Gud vad du ger mycket när du skapar. Man riktigt "känner" hur det var den dagen. Kanske för att vi själva varit med om det, jag vet inte. men du skapar verkligen med och för själen! Det är bara så underbart att kika in här!

Grattis till dina vinster - härliga paket att få hem i lådan!

Hoppas du har härliga sommardagar!
Ha de bäst tjejen!
Kram / Angelica

annica16 sa...

Jättefin LO om en hemsk händelse. Jag själv låg inne med min 4 veckors son på barnkliniken och det var väldigt jobbigt.

CillaT sa...

Coolt=) Jättekul och grattis!

Så fin layout! Du är en mästare att få känsla i din alster.

Kram

Cattis sa...

Har jag inte varit in och grattat! =O Stoort Grattis! Vad roligt!

Kram/Cattis

Carola sa...

Grattis till att börja med!

Underbar lo. Den griper verkligen tag om ens hjärta.

Du har en award hos mig ;)

Kramiz ♥