fredag 5 juni 2009

KAOS och så...

För ett bra tag sedan fick jag ännu en KAOSaward, denna gång från raraste, Ellen.



Visst är det bara ett alldeles underbart, färgglatt, kaos??!?! För mig är detta så mycket Ellen, och hennes skapande, och jag är så enormt glad och stolt över att hon förärat mig med denna utmärkelse :)


Ett litet något om KAOS (taget från Yolis blogg)
"KAOS (Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje) En levande logga som sänds till någon man uppskattar. Men istället för att ha den digitalt, så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare. Den som får, ska i sin tur skicka vidare egengjorda KAOS-awards till dem de uppskattar. Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort dem. Å på dessa ska ens egen stil, eller spcialiteter finnas med.
Varje KAOS-award innehåller: 
Titel: KAOS - Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
Skaparens eget namn
Storlek: 10x15cm.

Sedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också. På så vis blir ju awarden ett digitalt minne, men också något man kan fysiskt spara och titta på.
I bloggen utser man också nästkommande TRE KAOS-vinnare.Kanske skiva en liten förklaring om varför dessa fått awarden, eller bara lämna länk till dem."

Nu ska jag så, äntligen, skicka den vidare. De tre som får denna KAOSaward är:

Hedvig
- för att jag tokgillar dina alster, din humor och dina fotografier. Om jag hade haft en tiondel så mycket talang, och dessutom i din ringa ålder, så hade jag blivit världens mallgroda. Men det är inte du. Tack och lov!! För alla därför, får du denna award.

Maxell
- me löööve you! Ja, ta det där rätt nu, jag vill inte ha nån ilsk Pic efter mig, eller så...:P För dina fantastiska alster, all inspiration och peppning du gett mig sedan mina tidiga, stapplande, scrapsteg (heh???) och för att du finns där. Och du ger dig f*n inte ;)<

Nicola
- dig har jag nyligen fått upp ögonen för, och me so very like!! :) Din scrapstil är fantastisk, och även om jag kanske är lite dålig på att besöka din blogg, så njuter jag av varje stund jag kikar in :)

Tack, alla tre, för enorm inspiration och skaparglädje!!!
Maila mer er adress på emma.lang[at]telia.com, så kommer era award på posten :)

**************************

Dagens LO blir månadens första DT-alster för Scraphörnan



Som bekant (?) så har jag dille på att klippa fyrkantiga papper till en roligare form... och jag har även dille på att sy med symaskin runt kanten...
Här har jag använt underbara papper från Maja Designs serie "Äntligen". Tyvärr gör fotot inte färgerna rättvisa...



Detaljbild på Primas rosor och halvpärlor. Bladen klippte jag ut på fri hand, från spillet som blev kvar när jag klippt ut bakgrundspappret.



Detaljbild på Primas rosor och vacker spets...

En mer detaljerad materiallista hittar ni i Scraphörnans blogg.


Ja, det var allt för ikväll.
Hoppas nu ni alla får en riktigt trevlig helg.Tack för titten, och på återskrivande!
Kram!!!

10 kommentarer:

Nicola sa...

Tack! Vad glad jag blev för detta!

Hedvig sa...

Ååååh, du vände verkligen denna jävla skitdag, TACK SÅ HIMLA MYCKET ♥♥♥♥♥

Linda - www.knorrigt.com sa...

Haha, vilken strålande idé! :) Hoppas att du blir väldigt rik väldigt snart, det skulle behövas för min kassa. Fniss.

Kramar

Jenny sa...

Så läckert med bladen du klippte till!!! *knycker idén!*

Örnen sa...

Åh vilken härlig och detlajrik LO!

Villa nöystu sa...

Grattis till kaosgrejen, vad roligt!
Fin lo du visar, gillar rosorna, sådana har jag planterat idag- fast rosa.

Må väl,
kram

*Bling* sa...

Jättefint blir det varje gång man använde formade bakgrundspapper och det ser vi ett utmärkt exempel på här. Du fixade det supersnyggt...

Cattis sa...

Vilket läckert KAOS kort du fick!! Och en Underbar layout har du gjort!

LillBlomman sa...

Underbar! Gillar verkligen den lilla bladrankan med rosorna!! Kramar!

Marit sa...

LOn som vanligt alldeles underbar!

Det är stor plankvarning på den ;-)

Kram