onsdag 24 juni 2009

FRI!

Tusen tack, alla söta ni, för uppmuntrande kommentarer, peppningar och överförd energi :) Jag är helt tom just nu, jag har inte något jag kan formulera och skriva ner... Men jag har scrappat i alla fall, en snabb layout som blev ett bidrag till Midsommar-cropen hos Svensk Scrapbooking. Det är till en skissutmaning, där fotot ska omges av en färgexplosion.
Den urläckra skissen ser ut så här, och här är min tolkning:








Detaljbild. De ihopflätade snoddarna kommer från hårsnoddar jag köpte, för pyssel, på Dollar$tore, när vi var till Sunderbyn/Luleå i måndags.




En vanlig hårklämma, som låg här hemma, på golvet. De cerisa och turkosa "trådarna" är sisal (tror jag det heter?), som man dekorerar blomsterarrangemang och krukor med. Fanns oxå på Dollar$tore, i olika färger. Köpte även beige, för att använda till vintagelayouter, och liknande.




Molnet är en cardstock sticker från Sassa Fras Lass, solen en die cut från Fancy Pants (fick ett helt ark i den blog candy jag vann hos Maja :) )

Ni får ursäkta om jag nu är kort, och bara bloggar LOn, men som sagt...jag vet inte vad jag ska skriva, just nu... Kan ju tipsa om att jag lagt in en DT-LO i Scraphörnans blogg, och en musikutmaning i SkaparLustens blogg

Hoppas ni alla mår gott, och tack än en gång för alla söta och omtänksamma kommentarer!! Jag jobbar 7-16 i morgon, men har sedan några lediga dagar att se fram emot :)

Kram på er!


8 kommentarer:

Essmo sa...

Wow! Vilken Supercool LO! Hårsnoddarna å "luddet" bakom fotot är ju bara sååå fräsiga! Jättesött foto oxå!
Här är det såååå varmt, orkar ju knappt göra nånting.. hihi.. man måste nog vara scrappare för att klaga på fint väder.. ;)
kram kram!

Eyovine sa...

Å Emma den är Helt fantastisk... måste inhandla sisal jag å ser jag!! En riktig färgbomb att glädjas av... Du e grym du =)...

Å GRATTIS!!! får man lov å säga då ;D.

Vila dig i form nu... kramerna!

Ulrica... sa...

Hej Emma!

Såg just ditt inlägg om utlottning för att "lura" åt sig kommentarer. Jag antar att du syftar på mig! Jag bkir oerhört LEDSEN & SÅRAD då jag antar att du ni i skrivandets stund har fått din vinst! Du tror inte att jag har nog med jobbigheter omkring mig? Men att du måste hänga ut mig & blanda in andra människor tycker jag är dålig stil!

Hoppas att vinsten kommer väl till pass! Jag hoppas verkligen att jag får en ursäkt!

ScräpEmma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nicola sa...

Vad fint det var med blomsterluddet! Jättehäftig LO! Hoppas du får lite vila nu...

Cattis sa...

Vi var ut och kollade din blogg i helgen, jag och Maja alltså ;) hann inte kommentera då.
Då gör så fantastiska alster! Och jag gillar din stil såååå mycket!
Och sisal är nåt som jag aldrig har använt på mina alster, det blev jätteläckert!

Kramis!!

Alex sa...

WOW tjejen! Helt fantastisk layout! Snacka om färgbomb! Sisal blev läckert! l-ä-c-k-e-r-t!

Reija sa...

Jag tycker ocksa den har ar SUPERB!Som allt du gor, men jag alskar fargexplosionen!!!