tisdag 2 juni 2009

Sleeping Beauty

Här är min tolkning av Helenes underbara måndagsskiss för SkaparLusten .



Jag använt material från mitt härliga DT-kit, tillika maj månads stora kit hos SkaparLusten, när jag tolkade skissen. Blommorna är stämplade i akrylfärg, med ett par av de foam stamps som följer med kitet. Jag har skrapat och tufsat till akrylfärgen en aning, precis som jag gjort med de små rullar jag gjort av spillbitar. Runt kanten har jag sytt en raksöm med symaskinen.
Jag har lagt till akrylfärgen och dymoremsan, resten kommer från kitet :)




Detaljbild på pappersrullarna




Detaljbild på hjärtat jag klippt ut från ett mönstrat papper.


Nu hoppas vi få se alla era tolkningar, också :)
Tack för titten, och på återskrivande!
Kram!!!

2 kommentarer:

Carola sa...

Så himmla läckert!! Cool idé med pappersrullarna. Ger en härlig 3D effekt.
Kramiz ♥

Alex sa...

oooooo! så snygg!!!! tokgillar den!!! så läckert med dymoband över rullarna! rullar har man sett lite överallt, men dymoremsa över dem har jag inte sett förr! sååå najsigt! grym du är på sånt smått o gott som gör en LO minnesvärd! :-)

*kramiz*