torsdag 11 juni 2009

Alla lyckliga ting äro...fyra???

Nu, mina vänner, har jag massor kul att bombardera er med :)

Ett: Igår kom ett mumsigt gäst-DTpaket med posten *yey*

Två: Idag kom världens blog candy, som jag vann hos sötaste Linda *mums*

Tre: Jag vann maj månads skissutmaning hos Magdas *boppar runt* Det var med den här LOn

Fyra: Efter att i måndags morse börjat spontanfixa kontoret/pysselrummet, är nu den sista golvlisten torr, och ditskruvad.
Det är inte alls färdigt, men jag bjuder ändå på lite före- och efterbilder:



Morfars gamla skrivbord i ek, omgivet av hemsk matta, hemska golvlister, och ganska fula - och väldigt sjabbiga - tapeter....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Taadaaaa!!!


Jag och mamma var till IKEA i söndags, där fyndade jag denna underbara skrivbordsstol för 99 spänn, och det var den som ledde till allt detta.... :)




Det turkosa är en fondvägg, de andra tre är vita. Observera de vitmålade listerna, samt det ljusa clickgolvet (tack sötaste Ville, för den ovärderliga hjälpen med att lägga det!!)


Inte så pjåkigt, va?
Eller, va fan: Jag är skitnöjd!!!!! :) Frågan är om det blir nåt mer pysslat, eller om jag bara kommer att sitta och titta på mitt überläckra pysselrum???
Nu fattas en snygg taklampa (gärna turkos glas), läckra gardiner och lite hyllor som ska sättas upp...men det kommer, eftersom :) Har inte bestämt om datorn ska tillbaka dit, eller vara här jag sitter i skrivandets stund, i gästrummet. Och hyllor...ja, de är inhandlade, men det tål att kluras på var de ska vara, för inte börjar jag borra hej vilt på mina snygga väggar....

Nu planerar jag fler projekt, men ett är säkert: inget mer slippapper, ska här slipas, ska det lånas/införskaffas slipmaskin (söta mamma/mormor har, tack och lov, investerat i en).

Nej, nu måste jag dona vidare.
Tack för titten, jag lovar att titta tillbaka hos er snart, mellan pyssel, inredning och helgjobb.
På återskrivande!!
Kram!!

21 kommentarer:

maxell sa...

Coolerz som fan! Klart du är Skitnöjd. Så fräscht!

En annan hinner inte med någe just nu mer än det som är absolut nödvändigt. Vardagsrutiner, skapande och kalasförberedelser upp över örona. Tänka sig att jag inte har receptet till tårtan än å den ska serveras om en sisådär 38 timmar... *scary*

Men... jag kan tala om att posten har dimpt ner här. TACK! Återkommer när det förhoppningsvis finns lite mer tid över. Om inte annat får jag kika på vad du fnular ihop av all post du mottagit. ;)

Linda - www.knorrigt.com sa...

Åh, vilken skillnad! Det kommer att bli ett supersuperläckert pysselrum!! :) Härlig vägg! Och grattis till vinsten förresten, den var du verkligen värd!

Kramar och sov så gott!

Eyovine sa...

Men DU!!!!!! Vad läckert det blev!!!!! *vill också ha*.... men jag har ju annat att vara glad över ;)

kramiz

Marit sa...

Grymt!!

Missa inte att visa MyaMia detta, vi har en turkos-klubb ;-)

Jag är inte så lite avis heller...
Claes låter mig inte göra nåt just nu.
Kram

Reija sa...

Helt underbart det ser ut i rummet! Och vad kul med sa mycket vinster och uppdrag och candy! Man blir alldeles glad for din skull och anda kanner jag ju dig inte ens :D. Ser framemot dina skapelser. God natt!

rose-marie sa...

herregud alltså.. vilken förvandling... trodde att du skämtade först när jag såg efter-bilden... men efter mkt extra tittande på före-bilden.. såg man att ja.. det kanske kan ha varit samma rum och bord.. kanske... he he.... blev hur snyggt som helst jö... *avis*

ska bli kul att se vad som skapas i det nya fina rummet då...

Lillan sa...

Men wow! Vilken skillnad! Extreme homemakeover! Me like=)
Ha det gott

Nenne sa...

I LOOVE turkos! Sååå snyggt det blev - vilken inspiration du ska få därinne! Lyllos dig som har ett helt rum att vara i!! Va kul! *inte alls avis* :p

Och grattis till vinsten i Magdas utmaning, din LO är inte bara snygg - den är unik och tänkvärd också, du scrappar så personligt - det gillar jag!

Fy skäms på mig som inte har lagt dig på min blogglista men det sker NU,

Ha en fin helg,

Nenne

Cattis sa...

WOW!!!! Klart du ska vara nöjd!! Blev ju hur snyggt som helst!! =D

Nicola sa...

Supersnyggt! Turkost är min favouritfärg! Härligt med ett helt rum att pyssla i!

Hedvig sa...

Fasen vad snyggt!

Ja, haha, självklart ska jag scrappa också ;D det bästa med sommaren är ju att vända på dygnet och sitta uppe till två :P

Villa nöystu sa...

Vad jag blir glad av att se att du börjat piffa... skitsnyggt, speciellt det vita... hahahah... nej, du har fått till allt super.
Du ser; det ger MERsmak. Jag har en liten slipmus (inte bara ne husmus) å den är super. Skulle aldrig orka hålla på utan den.
Kram

Smulan sa...

Undra på att du vann, layouten är ju hur läcker som helst, jag förstår att den sopade banan! Scraprummet kommer att bli precis hur snyggt som helst! Turkost är häärligt! Kram

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Grattis till alla vinsterna - du har vrkligen flyt just nu!

Din scraphörna är ju helt underbar! Det är knappt man fattar att det är samma skrivbord & rum! Nu är det ju döläckert! Där kan du säkert hämta hur mycket inspiration som helst!

Ha de så gott tjejen!
Kram / Angelica

Monika sa...

Oh my gosh!!!! Wow... jag vill också ha...
Sååå läckert!

Alex sa...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Får jag flytta in till dig??? Snälla, snälla, snälla!!! :-D Det där min vän.. det där är mitt drömrum! Sååå läckert!!! Åh! Vill också ha!

O stort GRATTIS till vinsten säger jag här också! Din LO var urläcker och värd att vinna!

När det gäller Nook.. puh.. senast imorgon på morgonen borde det nog komma upp reultat.. shit.. vet inte riktigt om jag vill se det *nervös* :-)

Lily sa...

Åh, vilken skillnad på ditt scraprum. Jag tror jag dööööör! Så snyggt! Jag skulle vilja ha färgnumret till väggen, är det något du bjuder på?

CillaT sa...

Så läckert!! Nu väntar jag bara på massa härliga alster från denna underbara vrå med allt blogcandy och DT-material;)

Alex sa...

Alltså.. det här är helt sjukt Emma!!! Jag kan inte fatta att det händer mig... är hur lycklig som helst, men lite rädd att Linnea snart ska börja gråta och väcka mig... sjukt, sjukt, sjukt... *chockad*

Tack för dina grattisar vännen! Jag blir alldeles rörd och ödmjuk av dina alltid så fina ord!

*kraaaaaaaaaaam*

Linda - www.knorrigt.com sa...

Det förstår jag. Jag kan inte sätta mig ner och pyssla när jag har en massa annat runt mig. Konstigt det där, man borde strunta i allt annat och bara pyssla. Men så tänker jag på allt annat som jag ska och vill göra...fast idag har jag suttit och spelat super paper mario hela dagen, haha, jag har helt fastnat - så skoj! :)

Kramar

Essmo sa...

Hej gumman!
Åh vilken fin hörna du har! å stort grattis till 1a vinsten! Va grymt bra du är! =)
massa kramar!