måndag 22 juni 2009

Det trista livet.... :(

Det blir inte mycket pysslat här... Har gjort några DT- och gästDT-alster, men inte mer än så. Det har blivit en del förändringar på arbetsplatsen, där jag har ett sommarvikariat, och arbetssituationen har blivit fruktansvärd.
Det var påfrestande innan, nu är det näst intill outhärdligt, och jag har knappt någon ork eller energi kvar till min familj - än mindre till att vara kreativ :( Så...fortsätter det så här, så blir det just ingenting scrappat i sommar...

Sedan känner jag mig lite besviken då det tydligen finns de som har utlottning på utlottning - men inte skickar ut de vinster man vinner. Visst förstår jag om livet kan komma emellan, men varför då fortsätta med nya, innan de som vunnit tidigare (i mitt fall 2 ggr) fått sina vinster? Kanske är jag cynisk, men det får mig att tro att det bara är just för att locka till sig besökare och kommentarer.
Nåväl, jag är så slutkörd att jag bara gnäller nu. Sorry...

Ledig dag idag, efter en fruktansvärd helg. Imorgon börjar jag igen... Den lediga dagen har gått åt till en resa till Sunderbyn, där äldsta tösen skulle på återbesök efter sin ögonoperation. Allt ser så bra ut, och läkaren var mycket nöjd med både beslut och genomförande av operation. Det har läkt så bra, och nu finns det hopp om att tösen kan få samsyn på ögonen... :)

Egentligen var vi "önskade" på Kalix lasarett idag, också, eftersom en rutinkoll vi gjorde på mellantösen urin, visade på ännu ett skov av hennes njursjukdom :( Vi var sedan tidigare kallade till Kalix på onsdag, för att se om vi ev kan våga oss på att sätta ut kortisonet, men det lär inte hända nu. Heller.

Ja, i brist på nya alster, får jag lägga upp ett gammalt. Det är en tolkning av en egen skiss, som publicerats i SkaparLustens blogg. Det är min andra skiss någonsin (men så kul det är att rita skisser!! Passade på att göra ett par under färden till Sunderbyn) och första gången jag själv tolkat en egen skiss:


Fotot är taget då vi kom hem från BB, det är äldsta tösen som är go´ med sin nyaste, och minsta lillasyster :)




Lite detaljer...




Ugglan kommer från det blog candy jag vann (och också fick!) från söta Maja - som numer också är min DT-kollega hos Scraphörnan (hur kul är inte det?!?!? :) )

Nej, mina vänner, nu funderar jag på att svimma av utmattning, sådär lite lagom mjukt och dramatiskt. Ligga med handen mjukt över pannan och snusa sött... Fast troligtvis blir det mer ett totalt oromantiskt och inte det minsta vackert stupande i säng, där jag sedan kommer att ligga och dregla ner kuddöverdraget något alldeles förskräckligt... :/

Tack för tittet, hoppas på ett snart återskrivande!!
Kram!!!




11 kommentarer:

Eyovine sa...

Men vännen då.... *kramar om* ger dig lite extra energi!!!!! Kul att läsa iaf att tösens op. gått vägen... mindre kul med mellantösen dock =/... hoppas det iaf reder sig till det bästa. Såg denna lo inne hos skaparlusten också... otroligt vacker. Härliga färger och gillar hur du skurit ut cirkeln och bara lagt wellpapp på halva *liftvarning*

Sov sött!!!

Kramiz Maja

Essmo sa...

ååå men gumman! Hoppas verkligen att detta inte håller i sig å att det ordnar sig för det bästa till er...
Jättefin LO, coolt med wellpapp, jag har heeelt snurrat in på det.. mmm... Ha det bäst!!! kram kram!

Reija sa...

Jag alskar din etikett "gnall"! Det har du all ratt till, alltsa att gnalla :). Livet ar bara et trottsamt slit ibland. Jag onskar jag kunde pigga upp dig lite men om det nu ar nagon trost sa kan jag saga att det var trevligt att lasa ett litet inlagg sa har mitt pa natten! Gnall ar ok. Jag hoppas att du far tillbaka din skaparlust snart Emma. God natt!

Nenne sa...

Hörru! Du är för rolig du, det där om svimmandet :D Hoppas att du får lite vila mellan passen på jobbet och att du får tillbaka lite av din kreativitet för där får iaf jag min återhämtning! Och jag vill se MER av det du gör - Aj lajk it! <3 Många kramar och lycka till med allt som strular omkring dig.

PS. Förresten nu är tid att räkna sina gåvor - att vara tacksam för allt du har som faktiskt gör dig lycklig och till en rik, härlig, levande människa - count your blessings! Pyssla med hemmet och gosa med barn o man och annat löst folk du gillar, DET ska du göra nu!

Kram
/Nenne

LillBlomman sa...

Hu vad det låter tungt just nu! Har inte så mycket energi själv men delar med mig lite av den jag har:) Visst är det risigt när man inte skickar vinster! Har hänt mig med! Fast om man sätter det i rutin är det ju extra dåligt! Min lilla dino har jag fått i present av en dt vän men det är ett ark från Prima med djur i "nitar" typ. Jättesöta! Hoppas att livet varvar ner lite, kram!

Monika sa...

Näää usch! Fy... vad ledsamt att det blev så trist på ditt jobb! Jag vet ju hur det känns så jag har full förståelse. man är där så många timmar om dagen och att inte trivas, eller ännu värre... ja det är helt enkelt pest.

Mest av allt ledsen blir jag förstås för mellantösen. Håller verkligen alla tummar och tänker tankar så att hon snart blir bättre igen.

Skönt ändå att det gick bra med äldsa tösen. Något att glädjas åt.

Kramar om er alla!

CillaT sa...

Stor kram Emma!! Hoppas du fått en natts behövlig sömn nu.

Tror nog att det kan vara som du skriver; ha bloggcandy bara för att få kommentarer och träffar på sin blogg - tragiskt (och kortsiktigt tänkande;) )

Läcker layout, så kreativ och fina färger mot det svarta!

Mera kramar

MissMian sa...

Åh gumman. Jag tänker på dig och din tjej. jag önskar jag kunde ge dig massor av energi! Har också varit med om att folk inte skickat ut vinster och det är surt!
Tänk på att det kan vara befriande och avkopplande att scrappa så försk vid tillfälla att sätta dig en stund, men inte med något måste utan bara skapa fritt! Massor med kramar!!

Villa nöystu sa...

Vilken skit med vinster som uteblir... morrr.... arg å dina å säkert andras vägnar!
Rest avhandlar vi på fred.
Gillar din teatraliska svimning
:-)

kram vännen

bitte71 sa...

Massa kramar till dig Emma! *försöker skicka lite energi också*
Hoppas allt ordnar sig med mellantösen och att du snart får energi och skaparlusten tillbaka, vill ju se mer av dina fina alster!
KRAM!!!!

Alex sa...

Nämen vännen!!! :-( Känner mig som en dålig "bloggkompis" som har missat allt det här :-( Dumma Värmland... Hatar att läsa att du inte är go o gla' :-( Skickar dig massa kramar och det lilla energi jag har! Hoppas allting är mycket bättre nu! Eller ja.. iaf lite bättre.. bara det går åt rätt håll!

Vi är tillbaka hemma nu. Försöker hitta en dygnsrytm igen där scrappandet får plats. Men det känns inte som det viktigaste just nu... Är själv helt slutkörd (fast jag vet inte riktigt av vad?). Vi får ladda våra batterier nu du och jag.. vila lite.. ta det lite lugnt.. så kommer vi tillbaka mer kreativa än nånsin! Låter det som en bra plan, tycker du? ;-)

KRAM på dig!