onsdag 17 juni 2009

There is no place like home...

I mitt helt underbara DT-kit, som Marit på Scraphörnan skickade mig för juni månad, fanns bland annat ett minialbum, med formen av ett hus, från Maya Road. När jag såg det så tänkte jag först fota en dag i våra liv, men otålig som jag är så plockade jag istället ihop olika, talande foton, som jag skrev ut och använde.

Ett minialbum är ett roligt projekt på många sätt. Dels är det suveränt om man vill göra en liten sammanfattning av någonting, exempelvis en dag i familjens liv, en midsommar, en semester, ett kalas...ja, vad som helst, dels är det ett jättebra sätt att använda upp spillbitar, bandrester och annat överblivet.



Framsidan målade jag med akrylfärg i grått, ungefär samma färg som vårt hus [håller på att bli]. Vi har dock inte rosor och vitt staket - än, i alla fall ;)



Jag började med att måla alla sidor med vit akrylfärg. Sedan valde jag papper bland spillbitar, utifrån de foton jag valt. 
(Bilderna är klickbara, ifall ni vill se journaling och detaljer bättre)
















Rosor, vackra papper, roliga dekorationer, de läckra, transparenta, ugglorna och journaling rutorna samt, förstås, det kanonläckra minialbumet hittar ni i shopen.

***************************

Det går sakta framåt med mitt pysselrum, men jag stöter hela tiden på frustrerande stopp. När jag nu äntligen fått tag på ett par passande skåp, och steg upp klockan 5 igår morse, för att hinna måla ett andra varv på skåpdörrarna, innan jobbet (trots att jag somnat först vid 2-tiden), så fick jag lik förb***at inte upp båda skåpen på kvällen, sedan kidsen lagt sig: de rätta pluggarna tog slut. Så....jag kunde inte börja sortera och plocka i ordning allt som ska in i pysselrummet/kontoret, igår kväll - heller...

Nåväl, när jag fått gjort lite till, så kommer fler bilder. Tyvärr vet jag inte hur jag ska komma över en vit gardinstång till rimligt pris, med mindre än att jag måste åka flera mil för att inhandla den (och hur rimligt blir priset då?!?!?!).... Men det blir väl någon framtida tripp till IKEA, eftersom vårt eländiga gamla ärvda datorbord skall bytas ut så småningom.

Hittills har kostnaden för rummet varit ganska låg. Det är färgen, en metallist, ett par dörrknoppar och någon mindre roller som vi inhandlat. Plus två hyllplan från IKEA, för ett par tior vardera, och en jättesöt fönsterlampa för en tia (Återvinningen). Alla övriga möbler som piffats upp fanns redan, eller har skänkts av mamma/mormor, och clickgolvet har redan legat i vårt inneförråd och väntat i över tre år...
Edit: Jag glömde ju att jag faktiskt inhandlat min läckra, turkosa skrivbordsstol också!! För svindlande 99 kronor...

Just nu känns det dock som om jag aldrig kommer att få chans att pyssla ordentligt igen *snyft* Idag är jag ledig, men midsommar jobbar jag massor, och det är en del som ska hinnas innan dess....

***************************

Nej, nu måste jag slita mig från datorn, men hörni...

Ni glömmer väl inte att gå in och rösta i sista omgången i Poängjakten hos Tant Scrappa??? Det hörs vara riktigt spännande... Som vanligt kan alla rösta, man behöver inte ha deltagit själv, vara registrerad någonstans, eller ens scrappa...
Allt om röstningen, samt alla bidrag, hittar ni här.

Nu tackar jag så hjärtligt för titten, och önskar er en riktigt trevlig midsommar!!
På återskrivande...
Kram!!!

12 kommentarer:

Therre sa...

Vad kul! Skulle gärna se mer av pysselrummet. Älskar budgetfix!

Lillan sa...

Vilket underbart album!
Vit gardinstång? Vilken typ vill du ha? Hm, undrar om vi har kvar någon mormorsstång hemma i garderoben eller om jag slängt iväg dem på återvinningen alt sågat upp dem till ved?
Det gör nog inte så mycket att du jobbar midsommar (förrutom att det då är midsommar vill säga) vädret skulle vara kallt =(
Trevlig midsommar

MissMian sa...

Underbart minialbum! Nu hoppas jag verkligen att scraplusten och tiden landar hos mig!

Eyovine sa...

Underbart minialbum!!! Du är så duktig!!!

Å visst är det frustrerande när man inte hinner med allt man vill... å när grejer fattas... men tänk vad fantastiskt fint ditt pyselrum kommer bli!!

Trevlig midsommar till dig också =)

Kram Maja

Linda Horn sa...

Helt underbart album!!!! Gillar ditt foto i svartvitt, med ditt ansikte och hand i fokus! Det är riktigt snyggt.

Alex sa...

Synd att det är lite motigt :-( Men jag väntar så tålmodigt på fler bilder! Behöver den typen av inspiration! Snart förhoppningsvis så kommer vi också att köpa ett hus där jag ääääntligen kommer att få ett eget pysselrum! Idag får jag alltid sitta o scrappa vid köksbordet, o hur mysigt/inspirerande är det på en skala?

Underbart minialbum! Ska snart ge mig på ett jag med! Kan bara inte komma på vad jag vill göra album om... hmmm....

Kram på dig gums!

Essmo sa...

Vilket underbar minialbum med härliga bilder på familjen! Cool form på det! =)

Hoppas att det flyter på lite bättre nu med ditt pysselrum, det skall bli spännande å se hur det blir..

Önskar dig å din familj en härlig midsommar!
massa kramar!! ♥♥♥

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Kommenterade i Scraphörnan, men måste göra det här också ju! Fan vad du är bäst tjejen! Ditt skapande går ju över alla gränserna!

Längtar tills jag får se din scraphörna - det du visat hittills bådar ju gott för framtiden! Kul också att du kommit igång lite mer med inspirationen!

Ha de så gott och ha en trevlig midsommar tjejen!
Kram / Angelica

Erica sa...

MAn blir lika glad och inspirerad varje gång man ser detta albumet.

Skall bli skoj att se din scraphörna. Har själv påbörjat lite ändringar i min men man behöver allt lite ny inspiration för att komma vidare.

Ville bara önska dig en underbar midsommar.

Kram Erica

Cattis sa...

Vilket Underbart minialbum!!

Och så vill jag önska dig en skön Midsommar!

Kram/Cattis

CillaT sa...

Älskar albumet! Underbara detaljer och kommentarer=)
Hoppas du fick en fin midsommar trots jobb.

Jag ser fram emot fler inspirerande bilder från din scraphörna. Vi ska ha lite omflyttningar här i huset under sommaren vilket innebär större scraprum för mig=D

Stor kram!

LillBlomman sa...

Men oj, oj du måste sova också!! Jättefint album!! Härliga foton ´med! Kramar!