lördag 27 juni 2009

Att våga vara lite fjollig...

Tänkte jag skriver ett snabbt inlägg, innan jag lägger mig... Jobbar extra imorgon, men bara till 12, och sedan ska jag och töserna ta en mjukglass med en god vän, så jag lider ingen nöd, trots allt ;)

Jag vill först tacka, än en gång, för uppmuntrande och peppande kommentarer och mail. Det är fantastiskt att ni alla finns där ute :)

Tänkte blogga några olika ämnen och trevliga saker, ikväll. Först ska jag nu, flera dagar "för sent" säga att jag kom på delad tredje plats i Poängjakten hos Tant Scrappa!!! Det har varit fem deltävlingar under våren, ni som brukar kika in, har sett mig blogga de olika bidragen varje månad, och det sista såg ut så här, temat var "maskulint":



Det grämer mig en aning att jag missade fem poäng för att jag inte lyckades få med de fem sammetslöven på LOn, men det bara gick inte!! Annars har jag nog fått med lite från allting, i varje kit....




Detaljbild på rosor och låsbrickor.



Hönsnät, och en ros fastvirad i det. Fäste rubriken på en bit från ett OH-blad, som jag sedan satte fast med öljetter. I bakgrunden ser ni min tidigare tapet, som nu är målad turkos :) (fondvägg, de andra tre är vita)




Detaljbild på prinsess (inte prins-) kronan.


De av er som känner min sambo, kanske roas lite extra av den twist hela LOn ger, men det är inget jag tänker gå närmare in på, här ;)

Jag fick en massa godis hemskickad, som vinst, också. Kolla in:




...och som om inte det var nog, så landade den senaste av mina blogg candyvinster från Ulrica i postlådan, samma dag!! Kolla in allt mumsigt jag fick:



*Mums*, och tack för den, Ulrica!!!


Har ytterligare nåt "gammalt" alster kvar att blogga, men det tar jag en annan gång. I denna scraptorka kan det vara bra att ha nåt kvar att lägga upp ;)
För övrigt har vi haft en underbar dag, idag. Sambon har slitit med att tömma föräldrahemmet, med två av sina syskon, medan jag och töserna drog med mormor på en liten cykeltur och gott fika hon min goa faster :)




Ellen och Frida fikar, i väntan på nästa färja över till Boheden.




Kajsa på g...



Nej, nu måste jag göra mig klar för sängen, och morgondagen. Ser fram emot en trevlig bloggrunda imorgon kväll :)
Tack för titten, och på återskrivande!
Kram!!!

6 kommentarer:

Essmo sa...

Grattis till 3e-platsen! Du är så duktig å verkligen värd det! =)
kram kram!

Eyovine sa...

Grattis igen till 3:e platsen... kikar in å säger hej så här på morgonkulan... lika vackert väder idag igen... Ska strax väcka min man.. hans första semesterdag.. sen blir det frukost ute på altan.. å förhoppningsvis lite bus å bad.. Önskar dig en fin dag.

Kramiz vännen!!

Gabriele sa...

Hi Emma,
unfortunately I do not speak Swedish.. but wanted to let you know how much I like your LO.
Not only this one, but also the others I saw here on your blog.
I especially like all these details you put into your layout, like the mesh, the bottlecaps... the yarn, just everything!

Thanks a lot for sharing,
Greetings from Germany,
Gabriele

Cattis sa...

Hihi.. härlig layout! =)

Ha en skön sommardag! Själv ska jag och Alexander åka och bada. Sambon jobbar än, yngsta killen är hos farmor och farfar och äldsta killen har åkt iväg med kompisar och badat!

Kramis!

Lillnettan sa...

Woow vad fina saker du skapar! Här ska jag kika in igen...var så säker. :D Grattis till vinsten!

Reija sa...

Sa kreativ du ar! Den har LO'n ar sa fiffig pa alla satt. Den far mig att skratta! Och vad kul att se din lilla Kajsa. Hon liknar min :) med stora mjuka kinder och jag vet inte men hon ser ut att han en stark personlighet ocksa... Kul att se dina toser!