onsdag 12 september 2012

What´s New?

Regnet det bara öser ner.... och jag ska stjäla ett par pysselminuter, igen. Jag gjorde en layout till en månadsutmaning igår, men den har jag inte fotat än, så dagens pyssel blir någonting helt annat...

Jag har gjort ett par tavlor till hallen tidigare, tre stycken, men den fjärde har fattats. En bebis kom mitt i allt... ;) Men nu, i september månads utmaning hos Scrap-Perra ska man inspireras av tidningar, på valfritt sätt, och de har även följande inspirationsbild:


Min tolkning blev alltså en canvas, och den fjärde tavlan blev klar (har orange/vitt/svart i hallen, därav färgvalet) 


Har bara en pytteliten stämpel med text, och med den stämplade jag järnet på silkespapper jag sparat från skoköp. Sedan mistade jag det och klistrade fast. Förutom orange akrylfärg har jag ett rejält lager modeling paste på vissa områden, för en läckrare struktur.


Damen (här tänkte jag på Twiggy) är urklippt från ett graphic45-papper, mistad och blingad :)


Här syns lite modeling paste, samt två bitar jag rivit ut ur ett reklammagasin och mistat (under washi-tapen).  




Annonserna är klippta ur ett tapetprov, som jag sedan kladdat ner, stämplat och blingat. Ägaren till vår färgbutik hade hört att jag brukar pyssla, och gav mig en hel hög tapetböcker och - prover som ändå skulle kasseras. Fatta!! Det är nu ett par år sedan, men jag har använt dem flitigt, mest till att tapetsera små möbler och liknande. Jag kan slänga upp bilder på sådant senare.

Ja, det var allt för idag. Nu ska jag pyssla lite till, och ta en påtår kaffe. 

Må så gott där ute!!
Kram

Inga kommentarer: